Skip to content

צו סגירה נגד אולם האירועים "קסיופיאה" בשל פלישה לרשות הרבים

לעירייה יש זכות ואף חובה להגן על שטחים ציבוריים, קבע בית משפט מחוזי בתל אביב. פלוני בעיריית הרצליה אישר לאולם לפלוש לשטח ציבורי. העירייה עלתה על זה והוציאה צו סגירה מאת אביב סלע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לעירייה יש זכות ואף חובה להגן על שטחים ציבוריים, קבע בית משפט מחוזי בתל אביב. פלוני בעיריית הרצליה אישר לאולם לפלוש לשטח ציבורי. העירייה עלתה על זה והוציאה צו סגירה

מאת אביב סלע

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה אתמול את עתירת אולם האירועים "קסיופיאה" שבהרצליה פיתוח וקבע כי ניתן להוציא צו סגירה נגדו, בשל פלישתו של האולם לשטחה של הטיילת שלצידו. העתירה הוגשה בניסיון למנוע את צו הסגירה שהוציאה עיריית הרצליה, אך בית המשפט המחוזי טען כי לעירייה יש זכות ואף חובה להגן על השטחים הציבוריים.

האולם, כך נקבע בפסק הדין, בנה רחבת "דק" ללא היתר, עליה הציב בר משקאות, אדניות, דוכנים, מחיצות, שולחנות, כיסאות וספות, מתקני תאורה וכן הגברה. על אף שלא הייתה מחלוקת כי מדובר בשטח ציבורי בעל האולם, שמעון יצחקי, ניסה להתגונן על ידי הצגת הסכם בינו לבין העירייה. אך מנגד העירייה הראתה כי הסכם היה מצומצם למדי לכדי הוצאת ששה שולחנות לאזור החיצוני ובאופן זמני, וכמו כן טענה כי בכל מקרה בעלי האולם לא קיימו אותו כלל.

השופטת דר' מיכל אגמון-גונן קבעה בפסק דינה כי ההסכם שהיה בין העירייה לבין האולם בטל. לדבריה ההסכם מקנה זכות שימוש בלעדית לאולם האירועים בשטח ציבורי פתוח, "מדובר בחוזה מנהלי בלתי חוקי לא אכיף, פגום ובטל". השופטת כמו כן התייחסה לעירייה וקבעה כי "על העירייה לפעול כנאמן הציבור, לטובת הציבור ואל לה להכשיר השתלטות על השטח הציבורי. גם אם היה מי שעשה כן מטעם העירייה חייבת הייתה העירייה, כפי שאכן עשתה לבטל סיכום זה".

עורכת הדין לימור דניאל-שוסטר שייצגה את עיריית הרצליה התייחסה לפסק הדין "אם יש תכנית המגדירה שטח כשטח ציבורי אסור בשום אופן להשתמש בו לשימוש אחר". עורכת הדין ציינה כי עיריית הרצליה בסך הכל הגנה על הרכוש הציבורי כמו שהייתה צריכה לעשות.

מעיריית הרצליה נמסר כי העירייה תיישם את פסק הדין. את תגובת אולם האירועים לא היה ניתן לקבל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן