Skip to content

כלל פיננסים מוכרת פעילות ניהול להראל

תמכור את פעילות ניהול התיקים וחברות קרנות הנאמנות. תמורת המכירה צפויה לקבל 210 מיליון שקל. הראל תקלוט חלק ניכר מעובדי הפעילות. כלל פיננסים צפויה לדווח על הפסד של 32 מיליון שקל. איזי כהן: "רוצים להתמקד בפעילות הליבה הכוללת ביטוח ופנסיה כמוצרים עיקריים ומובילים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת כלל פיננסים דיווחה אתמול על הסכם למכירת פעילות ניהול התיקים וחברת קרנות הנאמנות לקבוצת הראל. על העסקה חתמו איזי כהן, יו"ר כלל פיננסים ויורם נוה, מנכ"ל כלל פיננסים. בתמורה למכירה צפויה כלל פיננסים לקבל כ-210 מיליון שקל, ללא תשלום מס. 25 מיליון שקל עבור פעילות ניהול התיקים ו-185 מיליון שקל עבור חברת הקרנות. המכירה היא בכפוף להתאמות שיגזרו מתוצאות הפעילות עד מועד השלמת העסקה ובכפוף לקבלת האישורים הנדרשים על פי דין.

זכויות עובדים

במסגרת העסקה צפויה קבוצת הראל לקלוט חלק ניכר מעובדי הפעילות. עובדים אשר לא ייקלטו בקבוצת הראל, תבחן העסקתם ושילובם בקבוצת כלל ביטוח. כלל פיננסים תציע לעובדי הפעילות אשר יעברו להראל תכנית שתכלול תשלום מלא הזכויות שלהם על פי דין והסכם, ובנוסף מענק סיום העסקה. בנוסף, הראל התחייבה להציע לעובדי הפעילות שיעברו להראל, אך יתקשו להיקלט במהלך שנה שלאחר השלמת העסקה, מענק נוסף בגובה משכורת אחת.

עד להשלמת העסקה, תמשיך החברה בפעילות סדירה ותמשיך לשרת את לקוחותיה בצורה נאמנה עד להטמעת הפעילות בחברת הראל.

כלל פיננסים התחייבה, כי לאחר מועד השלמת העסקה לא תעסוק בפעילות ניהול תיקים ו/או בפעילות ניהול קרנות נאמנות, וכל זאת לתקופה של ארבע שנים ממועד השלמת העסקה, בכפוף לחריגים בהסכם.

היקף נכסים

כלל פיננסים מנהלת נכון לתאריך 31.12.12, היקף נכסים בסך של כ-18.6 מיליארד שקל בנטרול כפילויות – כלומר, החזקה של קרנות נאמנות בתיקים המנוהלים על ידי החברה.

כלל פיננסים צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים הפסד הנאמד בשלב זה בסכום של כ-32 מיליון שקל, המתייחס לפער שבין התמורה הנקובה בהסכם המכר ובין יתרת ההשקעה של החברה בכלל קרנות ליום 30 בספטמבר 2012 לאחר התאמות (בעיקר בגין חלוקת דיבידנד). כמו כן, החברה צופה הפסד נוסף הנאמד בשלב זה בגובה של כ- 22 מיליון שקל, הנובע בעיקר מהפחתת נכסים קבועים אחרים וכן בגין ומהפרשות לעובדים.

החלטה אסטרטגית

"ההחלטה על ביצוע העסקה הינה חלק מאסטרטגיית החברה להתמקד בפעילות הליבה הכוללת ביטוח ופנסיה כמוצרים עיקריים ומובילים, תוך ייעוד עודפי ההון לפעילות זו. "אני מבקש להודות לעובדים אשר פעילותם תרמה למיצוב חברת הקרנות בראש דירוגי הקרנות לצד עלייה מתמדת בתשואות בניהול התיקים בשנה האחרונה, אין לי ספק כי איכות העבודה ותוצאותיה משקפות ידע, מקצועיות ומסירות והינם נדבך מרכזי בהצלחת העסקה ובקבלת מחיר אופטימאלי עבורה", אמר איזי כהן, יו"ר כלל פיננסים ומנכ"ל כלל ביטוח.
לדברי כהן, "חלק מהחלטת המכירה לגורם חזק ומוערך כמו קבוצת הראל הייתה ההבנה בצורך על שמירת רצף פעילות סדיר לטובת הלקוחות, הסוכנים ועובדי החברה."

"תנאי התחרות בשוק ההון הביאו לכך שבשנים האחרונות קיימת מגמה משמעותית של ירידה בדמי הניהול על הנכסים כאשר מנגד גמישות החברה לצמצם בהוצאותיה מוגבלת, דבר המחייב היקף נכסים משמעותי גדול יותר לשם הצגת רווחיות. עם השלמת העסקה, תשפר כלל פיננסים משמעותית את תזרים המזומנים בחברה לטובת עמידה בהתחייבויות שלה", הוסיף יורם נוה, מנכ"ל כלל וציין: "אני מודה לעובדים על המאמצים הרבים שהשקיעו בהובלת החברה קדימה ומיצובה בדירוגי שיא, אנו נלווה את הליך המכירה באופן צמוד ונעשה ככל האפשר לשם הבטחת עתידם התעסוקתי בקבוצת הראל וקבוצת כלל ביטוח"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן