Skip to content

הושחר חלק מתשדיר התעמולה של עוצמה לישראל

יו"ר ועדת הבחירות, השופט אליקים רובינשטיין, נימק: "מצפיה בתשדיר טלוויזיה של רשימת עוצמה לישראל במסגרת שידורי הבחירות למדתי, כי הוא נושא מסר שיש בו פן גזעני או אנטי ערבי. התשדיר נועד להציג את המגזר הערבי במדינת ישראל - ואותו בלבד – כמגזר שאינו מקיים את חובותיו האזרחיות ואינו מציית לדין"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין השחיר קטעים מתוך תשדיר הבחירות של מפלגת עוצמה לישראל.

השופט רובינשטיין כתב בהחלטתו: "מצפייה בתשדיר טלוויזיה של רשימת עוצמה לישראל במסגרת שידורי הבחירות למדתי, כי הוא נושא מסר שיש בו פן גזעני או אנטי ערבי. התשדיר נועד להציג את המגזר הערבי במדינת ישראל  – ואותו בלבד – כמגזר שאינו מקיים את חובותיו האזרחיות ואינו מציית לדין… סבורני כי חלקים מתשדיר זה עלולים ברמת ודאות קרובה – לפגוע ברגשותיה של האוכלוסיה הערבית וכן ברגשותיהם של יהודים, אשר שימשו ועודם משמשים כמטרה לרדיפה על רקע גזעני ברחבי העולם".

לפיכך הוחלט להשחיר את התשדיר בזמן שידור המילים: "בסכנין לא כולם משלמים ארנונה, במזרח ירושלים יש המצפצפים על החוק ובטייבה ובנגב יש הבונים וילות פיראטיות".

חלק מתשדיר הבחירות שצונזר
חלק מתשדיר הבחירות שצונזר

בתגובה אומרים במפלגת "עוצמה לישראל': "רובינשטיין חיפש לפגוע בתעמולת הבחירות שלנו. מדובר באמירות לגיטימיות ונכונות. בסכנין לא כולם משלמים ארנונה ובמזרח ירושלים יש המצפצפים על החוק".

במקביל – ובלי קשר לכך – רשמה ועדת האתיקה של הכנסת הערה לח"כ בן ארי על שכינה את מפגיני השמאל, שהפגינו נגד מבצע עמוד ענן, כבוגדים וקרא להם ללכת לעזה.

ועדת האתיקה קיבלה קובלנות מאזרחים שונים נגד חה"כ מיכאל בן ארי בקשר להתבטאויות שהשמיע בהפגנה בת"א בזמן מבצע "עמוד ענן".  הקובלנות התייחסו לאמירות כמו: "ערב טוב יהודים טובים וכל השמאלנים הבוגדים", "שמאלנים החוצה" ו"שמאלנים לעזה".

הוועדה קבעה כי "עקרון היסוד של חופש הביטוי אינו יכול להגן על כל דבר שאומר חבר הכנסת, והוועדה סבורה כי זהו אחד המקרים שבהם עליה להתערב ולהביע את דעתה כי נחצה הגבול בין אמירה לגיטימית, גם אם קשה ומקוממת, לבין דברי הסתה. קריאות בנוסח "שמאלנים החוצה", "שמאלנים לעזה" ו"שמאלנים בוגדים" אינן קריאות במסגרת חופש הביטוי הפוליטי הרחב הניתן לחברי הכנסת ואינן עולות בקנה אחד עם דרך ההתנהגות המצופה והראויה לחבר הכנסת ועם כללי האתיקה המחייבים את חבר הכנסת לנהוג בדרך ההולמת את מעמדו ולהימנע משימוש בלתי ראוי בחסינויותיו ובזכויותיו".

תגובת ח"כ בן ארי: "לא חוזר בי מהדברים, מי שמפגין נגד חיילי צה"ל בזמן מלחמה בוגד, בזמן שחיילנו מחרפים נפשם, עושה מעשה בגידה בעם ישראל. מי שמזדהה עם התוקפנות של האויב שיילך לעזה".

1 Comment

  1. הניה
    8 בינואר 2013 @ 19:21

    הבחירה הנכונה: "עוצמה לישראל" נץ!!!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן