Skip to content

שלג בצפון, בהרי המרכז והנגב, ירושלים חסומה

כביש 1 לירושלים נפתח לתנועה בשני הכיוונים. שלג ירד כל הלילה בירושלים ובהרי המרכז והנגב ויימשך לפחות עד הצהריים. שלג גם בגוש עציון ובחברון, במצפה רמון, בדימונה, במעלות ובנצרת עלית. היום לא מתקיימים לימודים בירושלים וביישובים רבים ביו"ש, בצפון הגולן ובגליל עליון, ובדרום - במועצה האזורית תמר ובדימונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלג יורד לסירוגין בהרי הצפון, המרכז והנגב. מעטה לבן וכבד מכסה את עיר הבירה המסוגרת. כביש 1 לירושלים נפתח לתנועה לשני הכיוונים וכך גם כביש 443 לירושלים. כל הכבישים בצפון נפתחו גם הם לתנועה.

הכול הושבת הבוקר בירושלים. מערך האוטובוסים הציבוריים של "אגד" בירושלים לא פעל הבוקר בשל השלגים המכסים את הכבישים ועתה הוא שב לפעילות בהדרגה. גם הרכבת הקלה לא פעלה בשל תקלה ושבה לפעול. נמסר כי כ-5000 בתים בארץ עדיין מנותקים מחשמל.

מכוניות רבות נלכדו הלילה בשלג והמשטרה עסקה בחילוצן. על פי התחזיות השלג ילווה אותנו עד הצהריים ואז יתחיל אט אט להחלש. שלג ירד גם בהרי הנגב ובמצפה רמון ודימונה בדרום וגם בנצרת עלית, במעלות ובפסגות הכרמל. גם בגוש עציון, בחברון ובאפרת ירד שלג.

ירושלמים נהנים בשלג (צילום: אורה כץ עריף)
ירושלמים משתעשעים בשלג (צילום: אורה כץ עריף)
ירושלים עטויה שלג (צילום: משטרת ישראל)
ירושלים עטויה שלג (צילום: משטרת ישראל)
שלג באבו גוש (צילום: משטרת ישראל)
שלג באבו גוש (צילום: משטרת ישראל)
מכונית מכוסה שלג בירושלים (צילום: משטרת ישראל)
מכונית מכוסה שלג בירושלים (צילום: משטרת ישראל)
(צילום: אורה כץ עריף)
(צילום: אורה כץ עריף)

עקב תנאי מזג האוויר והשלג שירד במהלך הלילה והבוקר לא מתקיימים היום (חמישי), לימודים בירושלים, במטה בנימין ובגוש עציון. בנוסף, לא יתקיימו לימודים בקריית ארבע, בית אל, הר אדר ומבשרת ציון.  לא יתקיימו לימודים במועצה האזורית שומרון ביישובים אלון מורה, איתמר, ויצהר. בצפון, לא יתקיימו לימודים בצפת, בית ג'אן, חורפיש, מעלות, תפן, מועצה אזורית "מרום גליל", בית ספר אביטל במרום גולן, בתחומי רמת הגולן – בתי הספר בעין קניה, מסעדה, בוקעתא, מג'דל שמס, ועג'ר. מועצה אזורית גליל עליון, מועצה אזורית משגב, מועצה אזורית דן וכל גני הילדים בצפון הגולן.  בדרום לא יתקיימו לימודים במועצה אזורית תמר ובדימונה. במחוזות חיפה ותל אביב יתקיימו לימודים כסדרם.

ממשרד החינוך נמסר כי לא יתקיימו בחינות הבגרות במקצועות ספרות ועברית לערבים ועברית לדרוזים, מועד חורף תשע"ג, במקומות שבהם לא יתקיימו לימודים, בשל תנאי מזג האוויר. אפשר לקבל מידע במוקד העירוני, וכן בחדר המצב של משרד החינוך בטלפון: 02-6222211.

הכניסה לירושלים הנצורה בשלג (צילום: משטרת ישראל)
הכניסה לירושלים הנצורה בשלג (צילום: משטרת ישראל)
מכוניות עטויות שלג בצפת (צילום: משטרת ישראל)
מכוניות עטויות שלג בצפת (צילום: משטרת ישראל)
באווירה פסטוראלית. מערת המכפלה בחברון (צילום: משטרת ישראל)
באווירה פסטוראלית. מערת המכפלה בחברון (צילום: משטרת ישראל)
שלג בחברון (צילום: דובר צה"ל)
חיילות בשלג בחברון (צילום: דובר צה"ל)

עיריית ירושלים מבקשת מהציבור להימנע מתנועה בכלי רכב במטרה לאפשר לצוותי העירייה לפתוח את צירי התנועה. בבירה פועלות היום 100 מפלסות שלג ומפזרות מלח למניעת הקפיאה על גבי הכבישים.  40 טונות של מלח הוכנו לצורך הפיזור. תקלות חשמל רבות היו בעיר עקב נפילת עצים על קווי חשמל ובשעות הבוקר נמסר על אלפי משפחות שנותקו מחשמל.

המלצות המשטרה לנהיגה בשלג: אם אין הכרח, מומלץ לא לנהוג בכבישים מושלגים. אם בכל זאת החלטתם לנהוג, בתחילת נהיגה נועו בזהירות תוך העדפת ההילוך השני, החזק פחות; שמרו על מהירות נמוכה מהרגיל. באזורים עירוניים מומלץ לנהוג במהירות שלא תעלה על 20-30 קמ"ש; יש לבלום באופן איטי ועדין עם כמה שפחות לחץ על הדוושה. שמרו על מרחק גדול מהרגיל מהרכב שלפניכם.

במקרה של החלקה יש להפנות את ההגה לכוון ההחלקה. אם נקלעתם למצב שבו הרכב מחליק וסוטה לכיוון מסוים – אל תפנו את ההגה לכיוון הנגדי. בנסיעה בערפל: סעו עם אורות נמוכים ע"מ למנוע סינוור והדליקו אורות ערפל אחוריים. אם נתקעתם ואתם זקוקים לעזרה – חייגו למוקד 100 לקבלת עזרה. סעו בזהירות ובבטחה.

איש שלג בין עמוקה לצפת (צילום: נעמי בן-אמוץ)
איש שלג בין עמוקה לצפת (צילום: נעמי בן-אמוץ)
רוחות עזות וגלים גבוהים בנמל תל אביב (צילום: ציפי מנשה)
רוחות עזות וגלים גבוהים בנמל תל אביב (צילום: ציפי מנשה)

התחזית להיום ולהלילה על פי השירות המטאורולוגי: גשם מדי פעם בעיקר במרכז הארץ ובדרומה, מלווה בסופות רעמים בודדות. בהרים (כולל ירושלים) יוסיף לרדת שלג מדי פעם עד לשעות הצהריים. הרוחות ייחלשו. המשקעים יתמעטו בשעות אחר הצהריים. קיים חשש לשיטפונות במקומות המועדים. עדיין קר במיוחד.

מחר, יום שישי, מעונן חלקית עד מעונן עם גשם מקומי ברובו קל, בעיקר בצפון. הטמפרטורות יעלו במקצת אך עדיין יהיה קר.

במהלך היממה שחלפה נמדדו משקעים גבוהים של גשם: במג'דל שמס 42 מ"מ, בקצרין 27 מ"מ, בקיבוץ גנוסר 28 מ"מ, בצפת 41 מ"מ, בכפר ורדים 31 מ"מ, בנצרת 44 מ"מ, בעמק יזרעאל 29 מ"מ, בחיפה 28 מ"מ, בנתניה 75 מ"מ, בזיכרון יעקב 34 מ"מ, בהר ברכה 78 מ"מ, בתל אביב 45 מ"מ, בבת ים 48 מ"מ, באשדוד 26 מ"מ, בגדרה 25 מ"מ, באופקים 58 מ"מ, בערד 29 מ"מ, בירושלים 73 מ"מ, בקרית גת 45 מ"מ ובבאר שבע 41 מ"מ.

תמונת השיטפון בחדרה (צילום אווירי: משטרת ישראל)
תמונת השיטפון בנחל חדרה (צילום אווירי: משטרת ישראל)
שלג בגולן (צילום: משטרת ישראל)
מעטה רך של שלג בהרי הצפון (צילום: משטרת ישראל)
שלג בצפת (צילום: משטרת ישראל)
שלג בצפת (צילום: משטרת ישראל)
חיילי גולני בצפון (צילום: דו"צ)
חיילי גולני בצפון (צילום: דו"צ)

בצפת התעוררו התושבים לעיר מכוסה במעטה של שלג. בכבישי הגולן נערם שלג, קיימת סכנת החלקה ובמקום פועלות מפלסות. בצפון יורד שלג בפסגות הרי הגליל, במנרה, ברעם, סאסא וצבעון. בישובי רמת הגולן ירד שלג במהלך הלילה וכל דרכי הגישה לצפת נחסמו הלילה.

באתר החרמון הגיע השלג ברכבל התחתון לגובה של מטר ובעליון למטר ועשרים. מהנהלת האתר נמסר כי באתר יש תנאי גלישה והוא עדיין סגור למבקרים. בכוונתם לפתוח אותו למבקרים כבר ביום שישי, על פי תנאי מזג האוויר. לעומת האזרחים שסובלים מצירים מושלגים ומקור עז בחרמון, האלפיניסטים, יחידת השלגים של צה"ל, מצפים כל השנה בדיוק למזג האוויר הזה כדי שאפשר יהיה להתאמן.

צה"ל נערך

בפיקוד הצפון ערוכים למערכת החורפית לאחר הכנה בת מספר חודשים. כחלק מההנחיות שניתנו לחיילים בפיקוד, הושם דגש על שימוש בציוד מתאים, כדי למנוע ממזג האוויר מלהפריע לפעילותם המבצעית. לוחמי גדוד 51 של חטיבת גולני, הנמצאים כעת בגליל העליון לכל אורך תקופת החורף, צוידו במיטב הציוד על מנת להמשיך ולבצע את משימתם גם בסערה, בקור, בגשם ובשלג.

בצה"ל מזהירים כי במיוחד בחורף אין לחצות גדרות ולהיכנס למקומות מגודרים ומשולטים. שדות מוקשים מסומנים באמצעות גדר תיל, משולש אזהרה אדום ושלט צהוב המזהיר מפני סכנת חיים. אם אדם מוצא עצמו בתוך שטח המוגדר כשדה מוקשים, עליו להישאר במקומו, להודיע על כך באופן מידי לכוחות הביטחון ולהימנע מניסיון  להיחלץ באופן עצמאי. בעונת החורף, בשל מזג האוויר, עלול להיגרם סחף אדמה ואיתה לעיתים סחף מוקשים מחוץ לתחומים המגודרים. יש לנהוג בזהירות יתרה ולהתריע על כל מפגע בטיחות.

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן