Skip to content

בית מרקחת הומאופתי מודה בנוכחות הורמון בתכשיר ששיווק

בית המרקחת ההומאופתי "גליל" נתבע, עם נתבעים נוספים, בתביעה ייצוגית נגד מפיצי דיאטת ההורמון HCG
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המרקחת ההומאופתי "גליל", הנמצא בין הנתבעים בתביעה הייצוגית בגין שיווק התכשיר הכולל את ההורמון HCG, מודה בכתב ההגנה שלו בנוכחות ההורמון (Human Chorionic Gonadotrophin). עם זאת, טוען בית המרקחת, כי מסמך המופיע על התכשיר מציין זאת מפורשות ולכן, לדבריו, אין כל הטעיה של בית המרקחת את הלקוחות. יצוין כי בית המרקחת לא עונה בכתב ההגנה על הטענה כי העובדה שמדובר בתכשיר הומאופתי, לכאורה, הנמכר בבית מרקחת הומאופתי ידוע, אמור להיות נקי מחומרים הורמונליים. כמו כן מכחיש בית המרקחת את הטענה כאילו מי מעובדיו הטעה לקוחות וטען כי לא מדובר בתכשיר הכולל הורמונים.

תגובת בית המרקחת  נמסרה במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית ע"ס 3.15 מיליארד שקל, שהוגשה לפני כשלושה חודשים לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נגד המשווקים והמפיצים של דיאטת ההורמון הפופולרית והידועה בשם דיאטת הורמון HCG. הנתבעות הן אואנה ליבוביץ, המשווקת והמפיצה של המוצר ומי שייבאה אותו לישראל; חברת אל.טי פאוור טכנולג'יס בע"מ, שבאמצעותה מנהלת ליבוביץ את עסקיה; חברת טונר פרינט בע"מ , המייצרת תוספי מזון; ובית מרקחת הגליל בע"מ, המייצר ומפיץ מוצרים הומאופתיים בארץ ובעולם. עניינה של הבקשה הוא לטענת התובעות: תרמית והטעיית ציבור הצרכנים, המוערך בכ- 300,000 אנשים ברחבי המדינה, אשר עשו שימוש בדיאטת "ההורמון".

בבסיס התביעה עומדת דיאטת הרזיה, המבוססת על הטענה, כי נטילת הורמון הידוע בשם Human Chorionic Ganadoropin, יחד עם צריכת מזון בערכים של 500 קלוריות בלבד ביום, מביאה להפחתה מהירה במשקל, תוך שמירה על רקמות השרירים ואי פגיעה גופנית הנובעת בדרך כלל מדיאטה דלת קלוריות כזו. זאת, הודות לשימוש בהורמון, ובהתאם לשיטה המהווה חלק מן הדיאטה הנ"ל.

באמצעות עורכי הדין, נחמי מייזליש-וולק, אוריאל גניהר ורונית בימבליך, נטען בבקשה כי הודות לשיווק אגרסיבי במדינות שונות בעולם צברה הדיאטה פופולריות רבה. אולם בצד הפופולריות החלו להישמע קולות רבים ולפיהם הדיאטה גורמת לנזקים בריאותיים ואינה משיגה את מטרתה. כתוצאה מכך ביצעה רשות המזון והתרופות בארה"ב (FDA) בדיקה מקיפה של הדיאטה, מצאה אותה בלתי ראויה ופרסמה אזהרה רשמית מפני השימוש בה.

לטענת התובעות, בשל אזהרות משרד הבריאות בדבר שימוש בהורמון HCG, ובשים לב לשם הרע שיצא לדיאטה, החליטו הנתבעות להפיץ את הדיאטה בישראל לא במתכונתה המקורית – בשילוב של החומר HCG  – אלא, לטענתן, על ידי המרתו בחומר המופק מאצות ים, המדמות את פעולת ההורמון HCG  ללא הבעיות הנוצרות על ידו.

לדברי התובעות, בכל מקום ומקום, ובכל פרסום, טרחו הנתבעות להדגיש, כי אין במוצר שום רכיבים האסורים לשימוש והוא אינו מכילה הורמון HCG, וכי כל רכיבי דיאטת התרסיס מאושרים כצמחי מאכל על ידי משרד הבריאות. כל המצגים האמורים לעיל לגבי המוצר, נטען בבקשה, הם כוזבים ואינם תואמים את המציאות.

עוד נטען, כי גם החברה המפעילה את בית המרקחת "הגליל" בתל-אביב, שהוא מותג המזהה עצמו עם רפואה הומאופתית ואף נתפס גדוגל באידיאולוגיה הומאופתית, בחר להצטרף ל"חגיגת" הייצור וההפצה של המוצר, שהוגדר על ידי רשויות ארה"ב וישראל כמוצר מסוכן ובלתי חוקי. על כן החלו גם הם לייצר ולהפיץ תכשיר המכונה על ידם "הומאופתי". ההוראות הנלוות למוצר נמסרו על ידי עובדי בית המרקחת באופן אישי ללקוחות במועד הרכישה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן