Skip to content

שר החוץ ההודי: אסור שהתקרית בקשמיר תביא להסלמה

שגריר פקיסטן זומן למשרד החוץ בניו דלהי להאזין למחאה על הריגת שני חיילים ועריפת ראש אחד מהם בהתקפה מעבר לגבול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
חילופי אש בקשמיר
חילופי אש בקשמיר

קצין צבא פקיסטני בכיר הכחיש באסלאמבאד שכוחות פקיסטן היו מעורבים בהתקפה כלשהי והאשים את הודו ב"תעמולה" כדי להסיט את תשומת הלב מפשיטה רצחנית שכוחותיה ערכו בשבת.

אתר Dawn.com מדווח מפי שר החוץ של הודו, סלמן חורשיד, כי שגריר פקיסטן, סלמן באשיר, זומן למשרד החוץ בניו דלהי להאזין למחאה על הריגת שני חיילים ועריפת ראש אחד מהם בהתקפה מעבר לגבול.

במשרד החוץ נאמרו לשגריר הפקיסטני "מילים חריפות ביותר",  אולם שר החוץ ההודי נזהר בדבריו והזהיר מפני צעדים נוספים העלולים להלהיט את האווירה. "מה שקרה, אסור שיידרדר. איננו יכולים ואסור לנו לאפשר הסלמה של אירוע מקומם שהתרחש", אמר חורשיד. ההתקפה, שבאה בעקבות חילופי אש קטלניים לאורך הגבול בסוף השבוע, אמר, נועדה לערער תהליך שלום שביר ממילא.

שר החוץ ההודי הבטיח כי תגובת ארצו תהיה "פרופורציונלית" ואופייה ייקבע על ידי ממשלת הודו וצבאה במהלך היום. הזמנת שגריר פקיסטן לשיחת נזיפה היתה רק צעד מחאה ראשון.

לדברי צבא הודו, שני החיילים ההודים נהרגו אתמול, שלישי, בחילופי אש באזור קשמיר. לדברי ההודים, אחת משתי גופות החיילים "הושחתה קשות" ומקורות אחרים ציינו שראשה נערף. "פעולת צבא פקיסטן הייתה פרובוקטיבית לשמה. אופן התייחסותם לגופה של חייל הודי הוא בלתי אנושי", אמר שר ההגנה ההודי, אי. קי. אנטוני.

צבא פקיסטן טוען, שכוחות הודיים חצו את קו ההפרדה בקשמיר ביום ראשון וכבשו עמדת משמר פקיסטנית, הרגו חייל אחד ופצעו אחר. הודו מכחישה את דבר התקרית. לדברי מקורות צבאיים, חילופי אש נמשכו לאורך הגבול גם בליל שלישי, לא נגרמו נזקים והגזרה שקטה ביום רביעי. הפסקת אש הוכרזה סביב קו השליטה בקשמיר בשנת 2003, אך שני הצדדים מפרים אותה מדי פעם.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן