Skip to content

עתירה לוועדת הבחירות: לבטל שידורי הרב עובדיה ברדיו

לדברי העמותה, מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף הפך בשבועות האחרונים את שיעור הלוויין שלו במוצאי שבת, המשודר ב"קול ברמה", לבמה קבועה לתעמולת בחירות והתקפות על יריבים פוליטיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון עתרה היום ליו"ר ועדת הבחירות השופט אליקים רובינשטיין, כדי שיאסור על  שידור שיעוריו של מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף בתחנת הרדיו "קול ברמה". זאת, לנוכח השימוש החוזר ונשנה שעושה לטענתה הרב יוסף בשיעור, לצרכי תעמולת בחירות. לחלופין, מבקשת חדו"ש שהשיעורים יוקלטו וישודרו בשיהוי, לאחר שתעמולת הבחירות תימחק מהם.

"לבטל שידור שיעורי הרב עובדיה" (צילום: ויקיפדיה)
"לבטל שידור שיעורי הרב עובדיה" (צילום: ויקיפדיה)

כן מבקשת חדו"ש לאסור על המשך פעילותו של נציג ש"ס בוועדת הבחירות, יהודה אבידן, כפרשן פוליטי בתחנה. להפסיק עד לאחר הבחירות את שידור תכניתו השבועית של השר לשעבר שלמה בניזרי; ולהורות לתחנה להפסיק לקדם את ש"ס ולתת ביטוי מאוזן והולם לכל חלקי המערכת הפוליטית. כזכור, בשבוע שעבר, בעקבות  עתירת חדו"ש נגד אפליקציית מרן שהפיצה ש"ס, הסכימה ש"ס למחוק מהאפליקציה את האפשרות לקבלת ברכה אישית מהרב יוסף.

מנכ"ל חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב כותב בעתירה כי קול ברמה מפרה באופן נרחב ושיטתי את הוראות חוק דרכי תעמולה וחוק הרשות השנייה ומשמשת שופר לתעמולת בחירות אסורה של ש"ס".

לדבריו, מהחומר המצורף לעתירה עולה כי מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף הפך בשבועות האחרונים את שעור הלוויין שלו במוצאי שבת, המשודר בקול ברמה, לבמה קבועה לתעמולת בחירות והתקפות על יריבים פוליטיים. בשיעור ב-8 בדצמבר אמר יוסף ש"אם ש"ס תהיה חזקה לא יתנו להם… לנגוע בבני הישיבות". הוא ביקש מהמאזינים: "אם יש זקנים להביא אותם ביום הקלפי  שיצביעו למען ש״ס… כל אחד… ישפיע גם על אחרים. יש לו ידידים, יש לו שכנים, יש לו קרובים… עשו כל אשר ביכולתכם שאנחנו נצליח".

ב-29 בדצמבר אמר  "אני קורא לכל האברכים לצאת ולחזק את התנועה, 'עת לעשות לה’ הפרו תורתך', תקומו מלימוד התורה ותצאו להשפיע". הוא הסביר: "לא יהיה לו קואליציה בלעדינו, כל הספרדים והאשכנזים תלכו להצביע ש״ס… שיהיה לנו הרבה מנדטים". ב-5 לינואר ניצל הרב יוסף את השיעור כדי לתקוף את המפלגה המתחרה, "כח להשפיע", בראשות הרב אמנון יצחק.

נציג ש"ס בוועדת הבחירות, המכהן מטעמה כסגן יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, הוא מנכ"ל החברה העירונית לפיתוח אשדוד יהודה אבידן. השופט רובינשטיין פסק לאחרונה שמגבלות חוק תעמולת הבחירות והאיסורים, החלים על עובדי מדינה, חלות על אבידן כמנהל תאגיד עירוני. למרות זאת משמש אבידן כפרשן פוליטי בתכנית הבוקר של רדיו קול ברמה ומנצל את תפקידו בקביעות לתעמולת בחירות של ש"ס.

ב-31.12 אמר אבידן למנחה התוכנית מרדכי לביא: "כשאתה אומר שש"ס אף פעם לא נלחמה ולא נאבקה (הכוונה נגד הגזענות העדתית), אז זה לא ראוי לתגובה. אתה יושב היום ברדיו קול ברמה אתה יודע בזכות מה? בזכות המלחמה העיקשת גם של תנועת ש"ס להקים רדיו שייתן מענה גם לציבור הספרדי". ב-23 בדצמבר האשים אבידן את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שכוונתו לקחת מהש"ס את תיק הבינוי והשיכון היא "כפיות טובה ומעבר לזה". הוא הבטיח שהשר אטיאס "יגלה את ראש הממשלה במערומיו".

מתחנת השידור "קול ברמה" נמסר: "התחנה פועלת על פי חוק ועל פי כלליה והנחיותיה של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו".

1 Comment

  1. חגי קמרט
    10 בינואר 2013 @ 10:52

    אדם שאמר בזמנו על שולמית אלוני מה שאמר ועל יוסי שריד ,ועוד ועוד יציאות שאדם תרבותי לא היה מעלה על בדל שפתיו, לא ראוי כלל וכלל להתייחסות. שיהיה בריא באוהלו ותו לא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן