Skip to content

The Voice: הכל מוכן לקרב הגדול

רגע לפני השלב השני, שייפתח במוצ"ש, כדאי לבדוק למי מבין 49 המועמדים יש סיכוי לכבוש את הפסגה ולהיות "הקול הבא של ישראל": לינה מחול (מהנבחרת של שלומי שבת), יעל שושנה כהן (אביב גפן), סיון בהנום (שרית חדד) או אולי רודי ביינסן (יובל בנאי ושלומי ברכה) תהיה הזוכה הגדולה? על מי אתם מהמרים?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הכי מיוחדים. אביב גפן ונבחריו. צילום: טל גבעוני

ב-The Voice, ביצת הזהב של "רשת", תם שלב הרכבת הנבחרות ו-49 המאושרים שנבחרו התחילו אמש (רביעי) בהסתערות על היעד – תואר "הקול הבא של ישראל" ובניסיון להידחק אל נעליה הגדולות של קתלין רייטר, שזכתה, לא במפתיע, בעונה הראשונה של התוכנית. זאת השעה למסקנות, לתובנות ולהצגת הנבחרות שיתחילו לרוץ ממוצ"ש הקרובה.

הרגשות כלפי "צרתה" של "כוכב נולד", הקלף המנצח של "קשת", אינם יכולים שלא להיות מעורבים. מצד אחד זו במה שבה מתגלים בדומה ל"כוכב נולד" כשרונות חדשים. חלקם הגדול ביותר ספק רב אם היו מתגלים אי פעם אלמלא תוכניות אלה. עובדה זו מתגלה ביתר שאת ב"דה וויס", תוכנית ששופטיה בוחרים את נבחריהם מבלי לראותם ועל סמך קולם בלבד. זאת הזדמנות פז של הביישנים להעז ולהתייצב עם קולם נטו.

מצד שני מתלווה בעייתיות לתוכנית המדוברת, שמתבטאת כבר בשמה. אם לתוכנית של קשת לא קוראים "איזראל איידול" על משקל "אמריקן איידול" של המקור האמריקני, בתוכנית המתחרה משתלט הלעז, המתפרץ כבר מהשם "דה וויס". אם ב"כוכב נולד" מושם דגש על זמר עברי, עם חריגות סבירות, ב"דה וויס" המגמה הפוכה אם כי לא לגמרי.

יש בתוכנית הזאת לא מעט חיקוי מתוך התבטלות. אלה שבחרו להתמודד עם שירים באנגלית נתפסו לחיקויים של אליליהם. ה"אקסטראורדינרי", מילת הרהב שמשגר השחקן מיכאל אלוני – שכאן הוא ספק מנחה, ספק כרוז, ספק כתף מנחמת – משתלבת במגמה זו ומעצימה את התחושה שאלוני נטול הכריזמה הוא החוליה הפחות חזקה כאן.

בשורת המנטורים  התחולל זעזוע-מה בעקבות העונה הראשונה. רמי קלינשטיין שולח בתודה לביתו ובמקומו הצטרפו המשינות – יובל בנאי ושלומי ברכה – למנטורים ה"ותיקים" שלומי שבת, שרית חדד ואביב גפן. לא בטוח שהמהלך הזה הוכיח את עצמו. השניים אינם מביאים לתוכנית תובנות מדהימות והכביכול ויכוחים ביניהם מיצו את עצמם כבר בתוכנית הראשונה. אם נביא כאן את תמלול דבריהם, נבחין שמקצועית הם אינם מגלים את אמריקה.

שלומי שבת עם הלב הגדול ואף שרית חדד, שמתגלה כ"ביג מאמא", מטלטלים את האולפן אביב גפן, שעשוי להשתמש בתוכנית למינוף הקריירה שלו, איננו עושה חשבון לאיש, סונט בשובבות בעמיתיו לשיפוט, יורד רצח על מתחרים שיש לו ביקורת עליהם ומרבה בסיפורים, לא תמיד עסיסיים, מבית גפן. הוא מביא לתוכנית חיות ופלפל ואיתו אין רגע דל.

באשר להרכבת הנבחרות, נראה לא פעם שבתוכנית הושם דגש על סיפורי המתמודדים, מהם סוחטי דמעות, במקום להתרכז במוזיקה נטו. ההתחנפויות שלהם למנטורים והחיבוקים עמם בתום ביצוע השיר, אינם משדרים אמינות, בלשון המעטה. יש משהו פתטי בהצגת המעודדים מעבר לזכוכית עם קריאות ה"תסתובב כבר". על מה ההתרגשות? הרי עוד מעט כוכביהם הפרטיים יועפו כלא היו.

נעבור ל-49 המתמודדים (שלומי שבת זכה ברגע האחרון במתמודד בונוס), שהגיעו לתוכנית מעכו ועד אילת. המנטורים נערכו להם בהתאם. שבת וחדד מייצגים כאן את הזמר המזרחי בעוד שהמשינות וגפן הם שגרירי הרוק'נ'רול. הדבר ניכר בשירים שהשמיעו נבחריהם. המנטורים הרוקיסטיים בחרו כל אחד רק ארבעה שהתמודדו עם שיר עברי בעוד שאצל ה"מזרחיים" הנתון שונה לחלוטין. שבעה מה-13 בנבחרת של שבת שרו בעברית ואילו אצל חדד עשו זאת לא פחות מתשעה מתוך התריסר.

אגב, הצצה אל השירים העבריים של המתמודדים, מביאה ממצא מסקרן. הקליינשטינים בחוץ, כמו גם רבים מזמרי הצמרת של היום. היו כאן בחירות מעניינות של שירים, כולל אפילו "בלדה לנאיבית" של יעל לוי ו"שובי לביתך" של שם טוב לוי. חלק ניכר מהשירים בשלב המקדים באו מהאגף המזרחי. בראש – אייל גולן עם שלושה שירים וכבוד המנטורית חדד עם שניים.

הכי צעירים. שלומי שבת והנבחרת. צילום: טל גבעוני

באופן מפתיע, ואולי לא, הנבחרת הצעירה הפעם היא דווקא של המנטור המבוגר ביותר לבית שבת עם גיל ממוצע של כמעט 21 (אגב, כללית ל"דה וויס" מגיעים מתמודדים קצת יותר מבוגרים מאשר לכוכב נולד). למה? אולי דמותו הרחימאית של שבת יש בה כדי למגנט אליו את הצעירים יותר.

הבולטת בנבחרת זו היא לינה מחול, 19, אחת משתי הערביות הנוצריות בתוכנית, שהתגלתה כאלישיה קייז הישראלית וסובבה אליה את כל המנטורים. שלומי ברכה, "החצי השקט" של משינה, לחץ מרוב התלהבות על הפעמון בראשו. אבל זה לא עזר לו. מחול הזבנית, ומתנדבת במד"א, רצה היישר לחיקו החמים של שבת.

מבין ה"שבתים" האחרים שניים סיפקו דרמה. יאיר לוי, 28, מפתח-תקווה, עובד כמנופאי וממשיך בכך את אביו המנוח, אבל גם ממשיך לחלום על קריירה זמרתית. כמוהו אור בן-עטר, 23, עובד במסעדה ירושלמית, שבא להגשים חלום לאמו שנפטרה לפני שנה.

נועה דנאי, תלמידת תיכון בת 17, כיאה לבת למשפחה ציונית, עשתה את כל הדרך הארוכה מלונג-איילנד כדי להשתתף בתוכנית והיא אחת מ"מתנדבי חו"ל" של "דה וויס". לאנאל ולנזי, 18.5, העושה שירות לאומי, יש בבית גדוד מעודדים של לא פחות משמונה אחים ואחיות. ניב מנצור, 18, לפני גיוס מראש העין, נבחר, בעוד אחיו, גיל, נבחן – ויצא מאוכזב.

אסף יעקב, 24, התגלה ככפיל של דייויד בקהאם. נופר מורדכייב, 19, חיילת מבאר-שבע, שרה חדד ובחרה בשבת. עמם בנבחרת הדר סיידוף, 18, בוגרת תיכון מפרדס-חנה-כרכור; בן גילה, נעם מימון מראשון-לציון, בן של חוזרים בתשובה; אדם להב, 24, טכנאי טלפונים ניידים מנתניה, בעל יכולות אופראיות; טימור וזאנה, תלמידת תיכון בת 17 וחצי ממעלה אדומים, שלדבריה כבר עובדת עם אחיה הגדול על אלבום בכורה; ו"קשישת" נבחרת זו, אורטל הוזיאל, 28.5, עובדת במכון יופי בתל-אביב, וגם הייתה זמרת ליווי של ליאור נרקיס.

כאן עולה בעייתיות שאי אפשר להתעלם ממנה. אל בין שורות מסדר האלמונים, כולל חסרי ניסיון של הופעה בפני קהל, הסתננו לא מעט זמרים מקצועים ומעין-מקצועים, שרואים ב"דה וויס" עוגן הצלה לקריירה מקרטעת או לא ממומשת. חלקם נבחרו אולי על חשבון כאלה שעבורם באמת מיועדת התוכנית. ביניהם בלט שי עמר, 34, מי שלפני עשור שיגע את המדינה עם הלהיט "באושר ובעוני", וצלל מאז אל השכחה. הוא שר כאן את "מהרי נא" של אהוד בנאי – ולא נבחר, למגינת לבו.

נבחרתו של אביב גפן, שגילה הממוצע 23.7, היא הנבחרת של ה"מיוחדים". יש בה מתמודד המבוגר ביותר והמתמודדת כמעט הצעירה ביותר לצד ייצוג ניכר לחו"ל. מאי כהן, 16.5, היא צברית החיה עם משפחתה בהונג-קונג, לשם הגיעו הוריה בעקבות עסקי היהלומים שלהם. כהן כבר זכתה בשתי תחרויות לכשרונות צעירים באוסטרליה ועתה רוצה לעשות זאת כאן. מייקל אלחדף, 25, בעל שם הבמה מייקל ג'ייד, הגיע ל-40 האחרונים ב"אמריקן איידול" ועשה את כל הדרך מלוס-אנג'לס לכאן בתקווה להצליח יותר בתוכנית הישראלית. אמיר דרזי, 31, בא מניו-יורק, שם הקריירה שלו לא המריאה לשחקים.

נעם לשם, 19.5, אחת מיפהפיות התוכנית, במקור ממכבים-רעות וכיום בתל-אביב, הניעה בשירתה את גפן להפר את הכללים ול"הציץ" אליה ממקום מושבו. סהר שרב, 18.5, מרמת-גן, עובד בחנות ירקות לפני צבא. רוני פרי, 23.5, ברמנית מעפולה, שיצאה מהארון, גרמה לגפן, כעדותו, להרגיש תותח בגב. ואילו דפנה שילון, 20.5, חיילת מזכרון-יעקב, כשמה כן היא – בתו של דן שילון.

סהר עזימי, שבגיל 38.5 הינו המבוגר בין המתמודדים, הוא גם המפורסם ביניהם, אבל לא כזמר. עזימי הוא רקדן וכוריאוגרף עם קבלות רבות, שפנה אל השירה בנסיבות דרמטיות. כשהוא שר באופן מרגש את "נגד הרוח" של שלום חנוך, הדהד משירתו סיפורו האישי הייחודי, בהיותו נשא HIV שדבק בחיים.

מולו מנאר שהאב, 18, תלמידת תיכון ערבייה נוצרייה משפרעם, השואפת להיות קרדיולוגית, אבל בינתיים שיחקה אותה ריהאנא כחול-לבן. וגם מיה יוהנה מנחם, 28.5, במקור מקיבוץ גבעת-עוז וכיום בתל-אביב, הקיבוץ הגדול הממגנט אליו פליטי זמר מכל הארץ. מנחם, ילדת פרחים, העובדת כמוכרת בחנות בגדים, עשתה את זה לגפן כששרה את ג'וני מיטשל. "אני מת על בחורות ברגליים יחפות", הוא אמר וחיבק אותה בחום.

מדהים יותר היה החיבור בינו לבין אופיר בן-שטרית, 17, תלמידת האולפנה ענוגת המראה ממושב ניר-גלים. "מלאכית", כינה אותה שבת. "נכנסת לי ללב ולא תצאי ממנו", הבטיחה חדד. אבל בן-שטרית, שהרטיטה עם "עוד מחכה לאחד" של עפרה חזה, הפתיעה כשהצביעה על גפן כמי שהיא חיכתה לו. הוא רמז לגבי מה שיכול לצאת מקשר מיוחד בין חילוני להכעיס כמוהו לבין דוסית והיא לא איבדה את עשתונותיה והגיבה – "עוד לא מאוחר לחזור בתשובה". הם שמרו על מרחק נגיעה.

ואחרונה מהנבחרת הזאת היא יעל שושנה כהן (המעריצה הגדולה של סבתה, שושנה), שהטריפה את האולפן בכריזמה שניתזה ממנה. כהן, המלצרית המזמרת, המופיעה בהרכב שאיש לא שמע עליו, הביאה את המנטורים להתקוטט עליה. יובל בנאי אפילו רקד איתה טנגו, אבל זה לא עזר לו. היא בחרה בגפן.

הכי מזרחים. הנבחרים של שרית חדד. צילום: טל גבעוני

מטבע הדברים נצבעה נבחרתה של חדד, שגילה הממוצע הוא 22 וטיפונת, בגוונים מזרחיים. אבל לא רק. עתליה פירס, 17, בת לקהילת העבריים מדימונה, פתחה את העונה בזעיר-דרמה. הנערה, שלדבריה יש לה לא פחות מ-20 אחים ואחיות ושלוש אמהות, כבר הייתה בדרך החוצה, כשבשנייה האחרונה חדד לחצה על הפעמון וגאלה אותה מאכזבה מדמיעה. חי אילון, 18, הוא תקליטן וילד-פסטיגלים, כהגדרתו מחדרה, בעוד שמזי חליבה – "באתי להראות מי אני" – ממזכרת-בתיה היא בגיל 16.5 צעירת המתמודדים.

שרון גלובארי, 26, עובדת בפיצוצייה מחדרה, סיפקה רגע מרגש. היא נולדה בשוודיה, הוריה נפרדו, היא כמהה לקשר עם אביה ולהפתעתה הוא הגיע לאולפן ולא היה צורך שנועה בראל, 18, חיילת במשטרה הצבאית, תביא אותו בפקודה. דנה צלח, 22.5, מאפרת מגן-יבנה, שרה את "בלדה לנאיבית" ובהופעתה הוכיחה שהיא לא ממש נאיבית.

יהודה מימרן, 22, טבח מגבעת-זאב, בעל רומן חולף עם הדת, כבר הוציא לדבריו סינגלים וקליפ לערוץ 24. גם לחברים אחרים בנבחרת הזאת ניסיון מקצועי. נופר כהן, 18, מפזזת בלהקה הייצוגית של נשר. מישה סוחינין, 25, המציג עצמו כמורה לפיתוח קול, מלחין, מפיק ומעבד, מקפץ בין שלושה הרכבים ובעודו שר את "האהבה מתה" של תמר גלעדי, הוכיח שגם התשוקה לאהבת הקהל לא מתה.

צליל קליפי, 23, הרחובותית, שירתה בצה"ל בלהקה צבאית מזרחית. גלעד צארום, בן 27 מהרצליה, הגיע לאודישן יום לאחר נישואיו. הוא שר בלהקת שמחות ועובד במסעדה משפחתית. "אני רוצה להיפתח יותר", הסביר את בואו לתוכנית. ועל סיון בהנום, 31.5, שמעתם? לא? לא יכול להיות. לא רק שזימרה שנים בהרכב של "משפחת תאקט", אלא גם ניסתה את כוחה בקדם אירוויזיון. אז מה היא מחפשת בין כל הטירונים?

מהנבחרת של יובל בנאי ושל שלומי ברכה יצאו גיצים. זה התחיל בלוסיל בלקרמן, 18, בוגרת תיכון מחדרה ועובדת בפיצוצייה, שדי בחוצפה התנצחה עם המנטורים האחרים, ונמשך עם מייק סלע, בן גילה מחולון. אמו קראה לו על שם מייק בראנט, שאותו העריצה וזה מחייב. בינתיים הרוקיסט עתיר הקעקועים מוכר פופקורן בקולנוע, וכאן חטף בראש מגפן על שירתו המוחצנת. נועה מרגלית הממושקפת, בת גילם מרמת-גן, זמרת, מלחינה ותזמורת של נערה אחת, הביאה למרות הופעתה החנונית את ליידי גאגא.

הקבלות המוצקות ביותר הן של יובל זדרמן, 32, ירושלמי במקור וכיום בתל-אביב. זדרמן הוא זמר מוערך שכבר הוציא שני אלבומים, אבל נאלץ לעבוד למחייתו במסעדה. הקריירה כנראה נתקעה לו והוא מקווה להיוושע מתוכנית הטלוויזיה.

ואולי לא רק הוא. צחי אלוש, 30, תל-אביבי עם שורשים בבאר-שבע, שר את "נפלת חזק" של "איפה הילד". הוא לא נפל ככה, אבל לאחר שני אלבומים של להקתו, "מרפסות", שאיתה לא המריא, נראה שהוא מחפש את הגאולה ב"דה וויס". אגב, שמו של ברכה מופיע בדף התודות באלבומה האחרון של הלהקה. חומר למחשבה?

הכי מדליקים. הנבחרת של יובל בנאי ושלומי ברכה. צילום: טל גבעוני

רני משען וצחי איילנד, שניים בשנות השלושים שלהם, שבאו לשיר אלביס, התגלגלו בלא מעט הרכבים עד הגיעם הלום. מורין אסרף, 29.5, זמרת אירועים מאילת, הוסיפה לשמה מור את הסיומת "ין" כדי לצבור יותר ניסיון. גם אסף גד חנון, 34, מהוד השרון, המתפרנס משיווק רשתי באינטרנט, מצהיר ש"היו לי הרכבים ולהקות".

"מתי נתנשק?" שאל דן סלומון, 24.5 ושר תוך כדי ליווי עצמי בקלידים את אביתר בנאי. הוא מקיבוץ צובה ונשאב לתל-אביב, בתקווה למצוא בה את התהילה, כמו דניאלה מילוא בת ה-23. היא נולדה ביישוב הדתי חשמונאים, חזרה בשאלה, הספיקה לחיות בארצות הברית ורגע שלפני שתפרוץ כזמרת היא עובדת בחנות בגדים. סוזנה בוביס, 24, מראשון-לציון, היא זמרת אירועים ששירתה בלהקת חיל הים ולמדה ברימון. הג'ינג'ית הזאת באה ל"דה וויס" כדי לזכות בהכרה.

בוביס שרה את "אני רואה לך בעיניים", אבל מי שאולי תגנוב את ההצגה מכולם היא רודי ביינסן, בת ה-23 מנתניה. קצינת החינוך, נציגת יוצאי אתיופיה בתוכנית, הציתה אש באולפן תוך כדי ביצוע אחד מלהיטיה של ארתה פרנקלין. "אף פעם לא הופעתי בפני קהל", היא הדהימה בווידוי מפתיע.

במוצ"ש יחלו קרבות הדו-קרב, שבהם ייבחרו ה-24 שיתחרו בשלב ההופעות החיות. כל מנטור יזכה לסיוע בבחירות שלו. שבת בחר לצרף אליו את מוש בן-ארי. עופר מאירי יתגבר את אביב גפן. קובי אוז יעשה זאת עם שרית חדד. ואילו המשינות הלכו על אפרת גוש.

בשלב הראשון של ההופעות החיות הבחירה עדיין תהיה בידי המנטורים, שיצמצמו את נבחרותיהם עד כדי שלושה מתמודדים על אחד. אלה יעברו לבסוף בתוכניות רבעי הגמר, חצאי הגמר והגמר לבחירת הקהל באמצעות מסרונים.

האם ביינסן תהיה הזוכה הגדולה? האם מישהו אחר יגרוף כאן את כל הקופה? השאלה נותרת פתוחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן