Skip to content

מופז קורא להקמת ממשלת אחדות לאומית "ללא הקיצוניים"

"אבק הכוכבים שקע", אומר מופז. "אנשים מצטרפים אלינו, הקדימאים חוזרים הביתה, מגמת העלייה בסקרים תימשך. קדימה תהיה כוח משמעותי בכנסת הבאה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר קדימה שאול מופז קורא להקמת ממשלת אחדות לאומית, ללא הכוחות הקיצוניים.

מופז, שהתארח הבוקר ב"שישי פוליטי" בראשון לציון, התייחס בפתח דבריו למצבה של קדימה, שהתייצבה בסקרי סוף השבוע מעל אחוז החסימה. "אנחנו במגמת עליה מתמדת", אמר. "בסקרים פנימיים קדימה עומדת כבר היום על חמישה מנדטים. אני מציע לאף אחד לא לזלזל בקדימה. אחוז החסימה מאחורינו. אנשים מצטרפים אלינו והקדימאים חוזרים הביתה. מגמת העליה תימשך גם בימים הקרובים, קדימה תצליח בבירות האלה ותהיה גורם משמעותי בכנסת הבאה".

,אני מזהה סימנים ראשונים של אינתיפאדה' אבל אפשר למנוע אותה על ידי חידוש המשא ומתן. מופז (צילום: דן בר דוב)
,אני מזהה סימנים ראשונים של אינתיפאדה' אבל אפשר למנוע אותה על ידי חידוש המשא ומתן. מופז (צילום: דן בר דוב)

מופז התייחס לנושא הרכבת הממשלה: "אם למפלגות המרכז יהיה סיכוי להרכיב ממשלה אני שם. נכון לסקרים היום הסיכוי הזה נמוך ולכן אני בעד ממשלת אחדות לאומית. אני קורא להקמת ממשלה כזו ללא הכוחות הקיצוניים.

"הימין נעשה קיצוני – צריך להסיר את המסכות", אמר מופז. "מפלגת הבית היהודי היא מפלגה קיצונית – שנמצאת ימינה מהליכוד ביתנו. זו מפלגה של 'אף שעל'. הם לא מוכנים להסדר ולא מוכנים לפשרה שתביא להסדר ולכן אם לא מתאפשרת קואליציה של המרכז יש לעשות כל מאמץ למרכז את הממשלה הבאה ולהוביל את הנושאים שחשובים לישראל בעת הזו".

מופז הוסיף: "המדינה היא לא של נתניהו ולא של בנט. כל מי שנמצא במערכת הציבורית נמצא פה בשביל לשנות ולהשפיע. אם יש לנו את הכוח להיכנס לממשלת ולמרכז אותה חשוב לעשות את זה – לא בכל תנאי. התנאים שלנו ידועים – חידוש המשא ומתן המדיני, קידום השוויון בנטל, שינוי שיטת הממשל, ומדיניות חברתית. הרכב ממשלה נקבע על פי תוצאות הבחירות – והתוצאות לא סופיות. כמות הקולות הצפים גדולה ויכולה ולכן התוצאה לא סופית".

יו"ר קדימה תקף את מפלגת הבית היהודי: "נפתלי בנט ומפלגתו מנסים לגרור את הצבא לתוך מערכת הבחירות ולעשות פוליטיזציה לצה"ל. ראינו את זה בתשדירים ועכשיו אורי אריאל עושה מאמץ לגרור את הצבא לתוך המערבולת הפוליטית באמצעות הוועדה לביקורת המדינה. אני מתנגד לכך". בהתייחסו לדו"ח הרפז אמר מופז: "הציבור בישראל מאס במלחמות הגנרלים. כל פגיעה במוסד הרמטכ"לות ובמערכת הביטחון פוגע בנו. צריך להגיע לבירור ואם יש מי שצריך לעמוד לדין פלילי שיעמידו אותו לדין. אני לא מתערב בכך. אבל לא אתן ידי לעשות פוליטיזציה של הצבא. רוצים לדון בנושא בוועדה לביקורת המדינה? אפשר לעשות זאת מיד לאחר הבחירות".

מופז הסביר כי הוא מתנגד להקמת וועדת חקירה ממלכתית: "וועדות חקירה ממלכתיות במדינת ישראל עושים במקרי קיצון. אותם אנשים שדוחפים היום לוועדת חקירה ממלכתית בנושא הדו"ח הזה, התנגדו לוועדת חקירה ממלכתית באסון הכרמל".

בנוגע לשאלה האם הוא ובוגי יעלון מתחרים על תפקיד שר הביטחון אמר מופז: "בנושא הביטחון יש לי את הניסיון הגדול ביותר. הייתי רמטכ"ל שר ביטחון וממונה על הדיאלוג האסטרטגי. אני מעריך את בוגי – הוא היה פקוד שלי. מיניתי אותו לאלוף פיקוד מרכז, והמלצתי עליו לתפקיד הרמטכ"ל. הוא אדם ראוי מאוד. העניין אינו אישי. יש בינינו הבדלים גדולים מאוד בתפיסות העולם. הוא נמצא ימינה מנתניהו בכל הקשור לנושאים המדיניים והביטחוניים". מופז הוסיף: "התופעה של הקיצוניים בממשלת נתניהו תוביל אותנו למציאות שלא תהיה ממנה דרך חזרה. נתניהו כבר הבטיח לתקוף באירן וצריך להיות מישהו במערכת שיילחץ על הבלמים וייצור את האיזונים הנכונים".

מופז התייחס לסיכוי לפריצת האינתיפאדה השלישית: "הסיבוב הבא עם חמאס נמצא בפתח. התחזקות החמאס מחלחלת ליהודה ושומרון והאינתיפאדה השלישית בפתח. אני מזהה סימנים ראשונים של אינתיפאדה, אבל אפשר למנוע אותה על ידי חידוש המשא ומתן. לא מקובל עלי שרק אומרים שאי אפשר. זהו צורך קריטי למדינת ישראל להיכנס לתהליך המדיני. אסור שהסיבוב הבא יסתיים כמו עמוד ענן. יש לסיים אותו כמו שאני סיימתי את חומת מגן".

על נסיונה של לבני להביא לאיחוד גוש המרכז אמר מופז:  "טוב שלא הייתי שם. הציבור בישראל מזהה ספינים וטריקים. זה לא היה אמיתי ורציני אלא בשביל להשיג כותרת. הציבור מזהה את זה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן