Skip to content

נחשול מטיילים מציף את הצפון וירושלים

הסופה שהסתיימה הזרימה כצפוי אלפי מטיילים לצפון שבאו להשתעשע בשלג ולחזות בזרימת המים העזה בנחלים ובערוציהם. עומס כבד בכביש 98 שבגולן. כמעט כל חדרי האירוח והצימרים ברמת הגולן ובגליל העליון תפוסים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הסערה שכחה והמוני מטיילים יצאו כצפוי לצפון ולירושלים. בכביש 98 נרשם החל משעות הבוקר המוקדמות עומס תנועה כבד מאזור קוניטרה לאלרום ברמת הגולן. משטרת מחוז צפון מבקשת מהמטיילים להימנע מלהגיע לאזור. כביש 899 נחסם לתנועה מקיבוץ סאסא למתת שבגליל המערבי בשל הצפה. בדרום גשר צאלים בכביש 234 עדיין סגור בשל הצפה. יתר הכבישים פתוחים לתנועה. בגליל המערבי וברמת הגולן נרשמה תפוסה כמעט מלאה בחדרי האירוח והצימרים השונים.

בדרך אל הלבן (צילום: רפי מיכאלי)
בדרך אל הלבן (צילום: רפי מיכאלי)
השלג בירושלים כבר התמוסס (צילום: רפי מיכאלי)
השלג בירושלים כבר התמוסס בגשם (צילום: רפי מיכאלי)

השלג שלא הפשיר והנחלים הזורמים על שלוחותיהם וערוציהם שבדרך כלל יבשים, זורמים בעוז, משכו כצפוי את עם ישראל לנהור בהמוניו אל מראות המים והשלג. אתר החרמון עדיין סגור לכניסת גולשים ומטיילים ומצפה לפתוח את שעריו כבר מחר. באתר התחתון גובה השלג עומד על מטר וחצי לערך והנהלת האתר צופה לקלוט מחר אלפי אורחים.

מרשות המים נמסר היום כי בשבוע בעבר עלה מפלס הכינרת ב-78 ס"מ, וגם ללא גשמים צפויה הכינרת לעלות בעוד 50 ס"מ נוספים עד סוף ינואר. בכך תשלים הכינרת עליית מפלס של שני מטרים והוא יעמוד על כשני מטרים מתחת לקו האדום העליון. כמות המים שתתוסף במהלך ינואר צפויה להסתכם ב-200 מיליון קוב המהווים כשני שלישים מכמות המים הנוספים במהלך עונת חורף שלמה.

עם זאת, מומחי רשות המים לא צופים שהשנה יצרכו לפתוח את סכר המים ולהזרים מים לכיוון ים המלח. ההערכה היא שבשנה הבאה זה יקרה. עוד נמסר מרשות המים, כי הסופה הנוכחית תרמה לתוספת של כ-100 מליון קוב מים לאקוויפר ההר, המהווים כשליש מהכמות הנאגרת בשנה ממוצעת.  

(צילום: רפי מיכאלי)
(צילום: רפי מיכאלי)

גם לירושלים הגיעו היום מטיילים רבים, על אף שמאז שעות הצהריים אתמול, עם עליית הטמפרטורות, נמסו מרבית השלגים בעיר והגשם ששטף את הבירה המיס את רוב השלג שנותר. ברשות הטבע והגנים מזהירים מטילים לא לנסות ולחצות נחלים זורמים ולהיזהר מכניסה לאזורים בוציים או מוצפים במים בשמורות הטבע. הבוקר חולצו שני מטיילים שניסו לחצות עם הג'יפ בו נסעו את הירדן באזור גשר החמישה. 

היום צפויים להמשיך לרדת ממטרים קלים בצפון הארץ ולאורך מישור החוף. הטמפרטורה תעלה מעט אך יהיה קר מהרגיל בעונה זו. השירות המטאורולוגי מזהיר בפני קרה במקומות מסוימים. מחר תהיה עלייה נוספת בטמפרטורות, אך גם אז הן יהיו נמוכות מהרגיל. ביום ראשון צפוי להיות מזג אוויר חמים וביום שני תחל התחממות נוספת, והטמפרטורות ישובו לממוצע בעונה זו.

הטמפרטורות החזויות להיום: בצפת 6-2, טבריה 15-8, חיפה 11-6, תל אביב 14-7, ירושלים 7-4, באר שבע 10-6, מצפה רמון 7-3, ובאילת 18-8.

 

 

 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן