Skip to content

רק מי שהיה חלק מהשיטה, יכול לפרק אותה. אלדד יניב למשל

בשביל לעשות מהפיכה צריך גיליוטינה, אבל המוחה הישראלי המעודן פוחד אפילו לשבור חלון, וכבר לפני שנה וחצי היה ברור שנהרות של דם לא יזרמו ברחובות תל-אביב. ואז מגיע אלדד יניב ומציע את הגיליוטינה שלו. לא תיקחו?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לא נחמד? אז מה! - אלדד יניב

אלדד יניב איננו איש נחמד והוא בטח שבטח לא בעל עבר נקי. האיש היה חלק מה"שיטה" והוא הראשון להודות בכך. תעזבו אותי עם הבולשיט של חוזר בתשובה. לא ממש אכפת לי עכשיו. העבר מת, אם לא נקבור אותו הוא יתחיל להסריח. אלדד יניב קבר את עברו עמוק, ויצא לקרב במערכת בה היה חלק ואותה הוא טיפח. מערכת מאפיה פר אקסלנס.

ואם כבר מאפיה אז הנה לכם הקבלה, בשנת 1991 הודיעה סוכנות ה-FBI כי סמי גרבנו, המכונה גם סמי השור, יד ימינו ואיש הביצוע המרכזי של הבוס של משפחת קולומבו ג'והן גוטי, הסכים להיות עד מדינה. גרבנו היה רוצח אכזרי. חיסל במו ידיו את משפחת קולומבו, אחת מחמשת משפחות הפשע החזקות ביותר בארה"ב. עדותו חיסלה באופן משמעותי את כוחה והשפעתה של המאפיה בניו-יורק בפרט ובארה"ב בכלל, והכי חשוב – חיסלה אחת ולתמיד את ההנחה שאת קוד ה"אומרטה" (קוד השתיקה) של חברי מאפיה זוטרים ובכירים לא ניתן לשבור.

סמי "השור" גרבנו - ויקיפדיה

ובכן, אלדד יניב איננו רוצח אכזרי, אבל עדיין היה חלק ממנגנון פושע. אלדד יניב לא קיבל זהות חדשה ונעלם. הוא יוצא לקרב בידיעה שאסור לו להפסיד שכן אם יפסיד אין לו מה לחפש בישראל. הוא שרף כל גשר אפשרי מאחוריו, וזה כולל חיסול עסקיו המשגשגים, קשרים שרקם, שנתנו לו כוח וממון. מדוע שאדם יקום יום אחד ויזרוק את עצמו על עדר זאבים טורפים? הרי ריצה לכנסת היא לא בדיוק דבר מבטיח ורבים וטובים נפלו על אחוז החסימה, אבל עבורם זה היה חסר משמעות – במקרה הגרוע ביותר חזרו לחייהם. לאלדד יניב אין את הלוקסוס הזה.

כמו מגפון, גם אלדד יניב סובל מקשר השתיקה. כלי התקשורת ברובם מתעלמים ממנו, פרט לאיש אמיץ אחד: גיא רולניק, עורך דה- מארקר. אלדד יניב רץ לכנסת על רגל אחת, וגם זו שבורה. מי שרץ כך לכנסת ביודעו שאין לאן ללכת אם לא יבחר ושהיתה לו האפשרות להישאר במערכת, הוא לא סתם חוזר בתשובה, הוא הוא הגיליוטינה שאנחנו זקוקים לה כל כך. כמו סמי גרבנו לאף אחד אין ספק שהוא מכיר את המערכת מבפנים, כמו גרבנו גם הוא מסכן את חייו. אז הוא לא איש נחמד, אז מה? הוא הצ'אנס שלנו לחסל את קשרי ההון-שלטון, לחסל את המאפיה שלנו. או לפחות לקרקע אותה לאורך זמן.

הרי כל עניין המחאה כולו עסק בהון שלטון. מבחינתי, אלדד יניב הוא הגיליוטינה שצריכה המהפכה החברתית. מכשיר אכזרי ונוטף דם. חד וחותך. הוא האיש שיכול, אם כמובן ניתן לו את הכוח להפריד את הראש (השלטון) מהגוף (ההון) או להיפך. אתם לא צריכים לאהוב אותו או לחשוש שהוא יוביל את האופוזיציה, אתם צריכים לתת לו קולות כי הוא חייב לעבור את אחוז החסימה וזה עניינם של דתיים וחילונים כאחד (אם כי התרשמותי היא שהדתיים לא ממש מתרגשים משחיתות ממסדית, אולי בגלל שהם שוחים בה היטב).

גברת לא נחמדה אבל עושה את העבודה

כן, אלדד יניב היה חלק ממערך ההון-שלטון, כמו שסמי גרבנו היה חלק ממשפחת קולומבו. אבל מי יכול להפיל את המערכת אם לא מישהו שהיה שם בפנים? לא תהיתם אף פעם מדוע אף אחד לא תובע אותו לדין? ואין ספק שלמרבית נשואי סרטוניו יש מספיק כסף כדי לטרטר אותו בבית המשפט. אולי, אולי זה בגלל שהוא מחזיק לא רק את הידע, אלא גם את ההוכחות? ואתם יודעים מה? כמו בסרט מאפיה אמיתי זה מה שמשאיר אותו בחיים כי רק אלוהים ואלדד יניב יודעים מה יקרה להוכחות אם יקרה משהו לאלדד יניב.

אז כן! גיליוטינה כותבים עם האות "ז", ורק אתם יכולים להניף אותה. אלדד יניב יכול להיות הכלי שיפרק את הכל אם רק יתנו לו כוח והיות ולפי הסקרים האחרונים מאזן הכוחות ימין שמאל מתאזן קמעה, ובהתחשב בעובדה שמתעלמים מ"ארץ חדשה" גם בסקרים ותוצאותיהם, לא רק שהקול שלכם ליניב איננו בזבוז – הוא עוד עלול חס וחלילה להציל את מדינת ישראל מעצמה.

כדאי לצפות בסרטים שיניב ורני בלייר מפיקים. לא רק שהם מעניינים – הם גם מפחידים; ואולי זה יזיז לכם סופסוף משהו ותתנו לגיליוטינה לעבוד.

[related-posts]

32 Comments

  1. גרידי גרידי גרידי
    16 בינואר 2013 @ 12:20

    עד מדינה ("סמי השור") אינו חבר כנסת. יניב ממלמל כמה מילים ומייד רוצה לגזור קופון ולהגיע לכנסת כבר במושב הזה. למה לנו בדיוק להכניס מאפיונר לבית המחוקקים? כדי שיפתח למי בדיוק את הדלת מבפנים?

    יניב מבקש מאיתנו מנדט מיידי. אם הוא רוצה לפרק או לעשות משהו – הוא הצליח לעשות את זה עד עכשיו נהדר מבחוץ. למה שלא יחבור לעמותה לאיכות השלטון, נניח? הם עורכי דין, הוא עורך דין, יש אופציה נהדרת לפעול לחיוב גם לא מתוך הכנסת. כמה טרוריסטים אנחנו כבר צריכים? שיעשה, שיתרום, ונשפוט אותו בקדנציה הבאה על פי מעשיו.

    קראתי את המצע שלו. הוא רוצה "שלום עולמי", כמו מלכת יופי, אבל לשם כך הוא רוצה מדינת משטרה וצבא פרטי (הפרטת הצבא והפיכתו לרשות. לא עוד צבא העם). במדינה נפיצה חברתית כמו שלנו, הייתי מאוד מאוד מאווד מאוד נזהרת מזה.
    כלומר, לא תומכת בזה בשום שלב, בשום מצב ובשום אופן. (צבא פרטי? של מי, בדיוק?).
    הוא גם רוצה צבא לביטחון פנים. אה, סליחה, קג"ב. אה, סליחה, גוף שיאסוף מודיעין על אזרחים ויראה בהם סיכון למדינה. למחלה שבה מערכת החיסון של הגוף תוקפת את הגוף עצמו קוראים איידס. זה לא מצב בריא, מתים מזה.

    שיקח יניב את המבט הנכלולי שלו ואת השטיקים שהוא מוכר לנו לפני בחירות (באמת, מה חשבתם שהוא יגיד? הוא רוצה להכנס לכנסת, מה חשבתם שיעשה?), ויתכבד בקדנציה אחת לפחות בחוץ.
    בפעם הבאה נחליט האם למסור אותו כעד מדינה למישהו, או האם כדאי שימשיך לחלום על שלום עולמי ולפעול כאזרח, ולא להכניס טרוריסטים למרכז מוקד הכוח.

    • עמית מנדלזון
      16 בינואר 2013 @ 12:35

      מאוחר מדי מרכז הכוח הפך כבר מזמן לקן צרעות של מפיונרים. ולא תוכל להרוס אותו באמצעים רגילים אולי יניב הוא התשובה ואולי לא, אני הייתי לוקח את הצ'אנס

  2. תמי
    14 בינואר 2013 @ 10:39

    אלדד יניב – היית קונה ממנו מכונית משומשת?

    • עמית מנדלזון
      14 בינואר 2013 @ 10:45

      מאף אחד לא הייתי קונה מכונית משומשת

  3. אורן
    13 בינואר 2013 @ 14:07

    שיהיה בהצלחה, נואשתי.

  4. אורן
    13 בינואר 2013 @ 13:04

    סלח לי ידידי, אבל אתה נופל לרטוריקה משיחית על סף הדמגוגיה. "השיטה, השיטה, השיטה". זו לא שיטה, זו תרבות פוליטית. קולקלת ונבזית, וצריך לשנות אותה, ואכן מתחיל שינוי הדרגתי, בכיוון יפה. אלדד יניב הוא מגלומן חסר תקנה. יכול להיות שהוא מאד מאמין בכוונות הטובות של עצמו, אבל זה בערך כמו לתת לפורץ תפקיד של שומר על חנות תכשיטים רק כי הוא יודע איך עובדים גנבים. זה בולשיט אחד גדול, ומפחידה אותי מאד האפשרות הריאלית שייכנסו לכנסת אנשים חביבים, אבל חסרי כל הכשרה, אחריות ואמירה משמעותית כמו רני בלייר. גם אלדד יניב הוא טיפוס שלא הייתי סומך עליו בשום דבר. זה שהוא מסתובב עכשיו כמו איזה מהפכן עם כובע של מילטנט סובייטי, לא הופך אותו לנציג העם. שיחזיר את ההון שעשה באמצעות "השיטה" המפורסמת שלו, שיחשוף את מערכת הקשרים הענפה שלו בתקשורת (שלמרות הנהי והקיטורים של נציגי "ארץ חדשה" – אין יום בלי שמפלגתם מוזכרת באחד מערוצי התקשורת המרכזיים), שיחשוף את פעילות המאחורי הקלעים שלו בתכנון, ארגון, עיצוב והרמת המחאה ה"ספונטאנית" שהיתה פה לפני שנתיים, שיספר מה קרה ל"שמאל הלאומי", ויסביר לכולנו איך נוכל אנחנו לסמוך עליו ולתת בו אמון בזמן שאנחנו חוזים באיך הוא מועל באמון הענק והנדיר שנתנו בו מי שהיו מיטיביו וחבריו עד שנמאס לו או להם אחד מהשני. שיטה, אעלק.

    • עמית מנדלזון
      13 בינואר 2013 @ 13:11

      אורן אני חוזר ואומר אני לא חושב לרגע שאלדד יניב הוא איש נחמד. אני לא חושב שהוא המשיח אני חושב שהוא יכול להיות התשובה. עד היום לא היתה לנו פיגורה אחת שבכלל התיימרה להיות התשובה לשחיתות. ושוב במקרה הכי גרוע יתיישב עו"ד אלדד יניב מושחת על כסא שחומם במשך 4 שנים על ידי מושחת אחר. אלא שיניב אחרי שפתח את הפה ימצא הרבה קושי לשחק את המשחק אותו הוא מתאר כי הכל יהיה צפוי שקוף וכל העיניים יופנו אליו על כל פיפס

      • אורן
        13 בינואר 2013 @ 13:33

        אה, אז עכשיו אני אצביע לו רק כי "במקרה הכי גרוע" וכי "אין מה להפסיד"?

        עמית, אני ממש לא צריך שהוא יהיה נחמד. אהוד ברק לא נחמד, אומרים שגם זהבה גלאון יכולה להיות מרירה לעיתים, גם על רבין אמרו שהוא מרוחק, ולא נראה לי שהייתי רוצה להיכנס לעימות מול אילן גילאון. אני לא מחפש אנשים נחמדים בפוליטיקה. אני מחפש אנשים רציניים, ולא גימקים.

        1. דבר ראשון שצריך לדעתי לציין, הוא שלא בטוח שבכלל הכנסת היא הזירה לטיפול ב"שיטה", שהיא בעצם שחיתות – שדרך אגב בישראל רמתה איננה גבוהה כל כך ביחס למדינות העולם המערבי. אמנם אנחנו רוצים לחשוב שכולם פה הכי מושחתים, וכמובן שאלדד יניב עושה את ההון הפוליטי שלו מלשכנע אותנו שכל גילוי של כוחנות או קומבינה הם אבי אבות הטומאה, אבל המצב איננו "קטסטרופה", אלא "טעון שיפור". ביוון היתה שחיתות שדירדרה את המדינה, בישראל השחיתות איננה ברמה שמונעת שגשוג והתקדמות של הכלכלה. אני חושב שאם כבר לתקן את השיטה, זה לא באמצעות חבר כנסת שמבטיח להתמקד בעשיית פרובוקציות, אלא בחיזוק רפורמות במבנה הפרקליטות, בתחיקה, בהגברת השקיפות ובחיזוק גורמי האכיפה. על דברים אלה לאלדד יניב אין מה לומר, ובפאנל שבו השתתפתי מועמד של המפלגה לא הצליח להסביר מה ההבדל בין היועץ המשפטי לממשלה לפרקליט המדינה. תעשה לי טובה, עמית, מדובר בחובבנים.
        2. אם כבר הכנסת היא הזירה לתיקון, אז בטח לא עם חובבנים, גימיקנים ו"חוזרים בתשובה", אלא באמצעות אנשי מקצוע. אם אלדד יניב היה מוותר על האגו האישי שלו, ועל המחוייבות העמוקה שלו לקולגות בברנז'ה התל-אביבית המנופחת, וממקם בראש הרשימה את אמנון רובינשטיין, ובמקום השני שם את רותי גביזון – אז היה על מה לדבר. אבל הוא לא שם, והוא גם לא יהיה.
        3. הסרטונים של השיטה הם דוגמא לדמגוגיה מהז'אנר הנחות ביותר. אם זה לא היה שמאלני מגניב, אלא ימני-מתנחלי, באותו סגנון ואותו סטייל, היו עושים מזה מוקד לנאצות ודאחקות בלתי נגמרות. אפס תוכן ממשי, רצף של הפחדות דה-לה-שמאטע, רמיזות חסרות פשר המלוות במוסיקה יעני מפחידה ובסגנון יעני "פשוט".

        אני מצטער, אבל הרושם המצטבר ממפלגת ארץ חדשה הוא של פרובוקטורים בשקל עם אגו מטורף, הרוכבים – או שמא עפים – על טרנד ילדותי. אז עם כל האהדה שיש לי טיעונים הבאמת יפים שלך, אני חושב שאלדד יניב אולי מצביע על תופעה נכונה, אבל הוא בטח לא מחזיק בידיו ולו מיליגרם של מפתח לפתרון.

        • עמית מנדלזון
          13 בינואר 2013 @ 14:06

          אורן. ישראל נמצאת במקום ה-15 המאוד מכובד במדד השחיתות בעולם ולפני כל מדינות אירופה אבל זה לא ממש העניין כי שחיתות היא עניין יחסי כך למשל בצרפת לא יכול עבריין מורשע עם קלון או בלי קלון לרוץ למשרה ציבורית. אבל גם זה לא משנה. נסיון להרוס את המערכת מבחוץ נכשל עשרות פעמים מכיוון שבשלב זה או אחר כל מי שלוקח חלק במנגנונים החוץ פרלמנטריים הללו מוצא את עצמו תלוי בתקצוב ושוב חזרנו אל הכסף מקורו וניגוד אינטרסים. לעומת זאת מעולם לא נעשה נסיון לחסל את המערכת מבפנים. והרי כולם מנסים לששחיל נציגים שלהם כמה מחברי המחאה התפקדו למפלגות כדי לשנות משהו מבפנים. יש בזה הגיון כי כשנשאלות שאלות קשות על במת הכנסת חובה למערכת לספק להן תשובות. אני חוזר ואומר אני לא מכיר את יניב אבל חושב שהוא הימור לא רע, שבינינו גם אם יכל לא קרה שום דבר. הבעיה היא שאנחנו חוזרים לטהרנות המקורית של ארגוני השמאל שנלחמים בינם לבין עצמם כמו הסונים והשיעים על כל פיפס וזה מחלה שמאלנית מוכרת בכל העולם. אז במקום לריב על כל פיפס לשים קול שנותן צ'אנס לחיסור או עיקור של השחיתות ובו זמנית חיזוק לשמאל

    • אלמונימי עלק
      14 בינואר 2013 @ 14:52

      המטאפורה ההתחלתית שלך קצת נכשלת. דווקא כן מעסיקים גנבים לשעבר, פורצים לשעבר, האקרים לשעבר וכו' קרימינלים (כל עוד שלא היו "כבדים" מדי) בבניית מנגנוני ביטחון ואבטחה דווקא משום שהם היו טובים בתחומם ויודעים לחשוב כמו זה שאת פועלו אתה מנסה למנוע. וחלקם מאוד ידועים כמעולים בתחום (וכן, חלקם גם חזרו לסורם וניהלו חיים כפולים לצד עבודתם).

      ה"שיטה" היא סה"כ תוצר לוואי מקומי של תרבות נכשלת ואי-אכפתית וסימבולית לאחיזת מערכת הרבה יותר ענפה וישנה שפועלת במישור הגלובלי ונשלטת ע"י בעלי אינטרסים חזקים.

  5. אילונה לאור ולדמן
    13 בינואר 2013 @ 12:27

    עמית יקר,
    אני כבר הגבתי על הפעילות הנמרצת של יניב אלדד ושל הגיגי ביחס ל"ארץ חדשה" בדף ה"פייס". אשמח לתגובתך על דברי…
    אילונה

    • עמית מנדלזון
      13 בינואר 2013 @ 12:40

      אין לי הרבה מה לומר זה עניין של סיכון מול סיכוי פוליטיקה מבוססת על שקרים והונאות. הסיכון שיהיה בכנסת נוכל ביג דיל, הרי הוא בוודאי יחליף נוכל אחר. הסיכוי שמישהו יקצץ את הכנפיים של המושחתים. וזה עוד לא היה לנו

  6. ישי
    13 בינואר 2013 @ 5:58

    היהפוך נמר חברבורותיו? אולי לא. אבל הוא עדיין יכול לנשוך…

    • עמית מנדלזון
      13 בינואר 2013 @ 10:40

      אני מעדיף לתת לו צ'אנס אחרי הכל כלום כבר לא יפתיע אותי וטיפה תקווה לא תזיק במקרה הכי גרוע יהיה עוד ח"כ אע ומושחת בדיוק כמו כל 119 האחרים

      • אור
        13 בינואר 2013 @ 11:18

        אני לא מסכים שכל ה119 מושחתים.
        אנשים כמו ניצן הורוביץ, אילן גילאון, דב חנין ומוחמד ברכה לא מושחתים והם הוכיחו את עצמם במאבקים בטייקונים למשל על ים המלח, פוספטים, תמלוגי הגז, עמלות הבנקים ועוד.
        אני באמת חושב שארץ חדשה זה הימור, ומי שמוכן לקחת את ההימור אז שיילך על זה, אבל שלא יצביע להם כי "כל השאר גם מושחתים אז מה זה משנה". מי שחושב ככה שיצביע חד"ש או מרצ.

        • עמית מנדלזון
          13 בינואר 2013 @ 11:29

          אתה צודק לא 119 אלא 114 וכן הם נלחמו והכבוד והערכה להם רק ש… הם נכשלו. אני לא רואה ביניב הימור אני רואה בו צ'אנס כי יותר גרוע לא יכול להיות

  7. ארז
    12 בינואר 2013 @ 22:31

    כן, אלדד יניב הוא לא נחמד.
    הוא גם לא השתנה. הוא אותו הטיפוס האלים, בוגדני, כועס ונוקם שהיה בעבר, אלא שעכשו הוא מבקש בנכלוליות והכריזמה הרגילים שלו שתאמינו שהוא הולך לבגוד "ברעים".
    האיש שהמליך כל כך הרבה פוליטיקאים וטייקנים סופסוף קלט שהוא יכול להמליך גם את עצמו ומבקש שתהיו הפראיירים שלו ותכניסו אותו לסיבוב בכנסת, עם חסינות ח"כ וכל הכוח הנלווה.
    אנשים, תתבגרו.

    • עמית מנדלזון
      12 בינואר 2013 @ 23:46

      לא מסכים איתך. ליניב יש יותר מה להפסיד מלהרוויח

      • ארז
        13 בינואר 2013 @ 1:57

        גם לך עמית יש מה להפסיד.
        אתה מהמר על אדם שסרח עם העתיד שלך.

        • אלמונימי עלק
          14 בינואר 2013 @ 14:43

          בהחלט אפשרי שאלדד עושה את שעושה בשביל להקים חמולה מושחתת משלו בכנסת.
          אבל כמו שפני הדברים נראים, יש פה סיכוי של 50-50. או שיבגוד, ואז גם הציבור יחפש לתלות אותו ולא רק שליחי המושחתים; ולפי דעתי אזרח נבגד הוא הרבה יותר מסוכן ועלול לפעול. או שיעשה את שמבטיח ורק רווח לכולנו.
          לעומת זאת, אם כל השחקנים הקיימים, אתה יודע שזה 100% או 95% לפחות שהם ימכרו אותנו ברגע שהם בכנסת.
          אז מה עדיף, הימור אבוד מראש או סיכון מחושב?

          • עמית מנדלזון
            14 בינואר 2013 @ 15:45

            אני תמיד בעד הימור מחושב, יותר גרוע ממה שיש לא יכול להיות והאיש כבר חשף בפנינו כמה גרוע, כדי לחדש משהו בשיטה משלו הוא יצטרך קריאטיביות ודרך להתחבא מכל הזכוכיות המגדלות שיפשפשו בקרביו

  8. אביחי
    12 בינואר 2013 @ 21:04

    ההשוואה לסמי גרבנו מטומטמת. כי סמי "השור" חזר לסורו ונתפס על סחר באקסטזי.

  9. סלין ענברי
    12 בינואר 2013 @ 20:37

    לא יאומן שהגענו למצב כזה במדינת ישראל וכבר משווים את המצב אצלנו למאפיה בארה"ב.
    אין דרך אחרת להילחם בהון שילטון שגורם לחנק ולהתפוררות החברה והמדינה.מדובר בסרטן שמכלה אותנו מבפנים ועד שלא ימוגר , שום דבר לא ישתנה ולא חשוב מי ייבחר .
    אני מאמינה שעו"ד אלדד יניב יוכל להוביל מהפכה של ממש ולפרק את מנגנון השיטה אותה הוא מכיר מבפנים .
    כל מה שהוא צריך זאת הזדמנות אחת . וחובה עלינו לתת לו אותה

  10. מייק פלג
    12 בינואר 2013 @ 19:48

    איך לעזאזל מסבירים שהשקיפות היא התשובה הכי טובה למיגור השחיתות

  11. מייק פלג
    12 בינואר 2013 @ 19:45

    יניב יפתח לנו את הדלתות ואת החלונות כדי שנראה בעינינו ולא נרשה כשידרש וכן, גם לשם איוורור.

  12. f
    12 בינואר 2013 @ 18:56

    ממש ממש לא.
    אלדד היה חלק מהשיטה והתעשר בגלל שהיה חלק מהשיטה.
    בשלב מסוים עבר חתול שחור בינו ובין ברק וזה זרק אותו מכל המדרגות.
    ואז פתאום החוזים השמנים עם משרדי הממשלה הופסק, הכסף הגדול שזרם כשכר טרחה אמיתי או מפוברק הפסיק ואלדד יניב התחיל לחוש בחסרונו של הכסף .
    המשרד המשגשג נסגר, המרצדס נמכרב ונעלמה ואלדד החליט להיות עסקן פוליטי כי מי שהתרגל לכסף לא יכול להגמל ממנו.

    זה כל הספור רבותי, אני מכיר את אלדד יניב הוא בכלל לא צדיק כמו שהוא מודה בעצמו הוא רגיל לגנוב את דעתם של הבריות זה הכל.

    • עמית מנדלזון
      12 בינואר 2013 @ 23:48

      אולי, אבל רק הוא יכול לפרק את השיטה

      • עמית מנדלזון
        13 בינואר 2013 @ 10:42

        ארז כולם סרחו השחיתות פושה בכל חלקה טובה אלדד יניב כבר עשה לנו טובה כשסיפר עד כמה, סרח ? מה עם אולמרט, דרעי ועוד,,, אלו לא רק שסרחו הם גם עבריינים מורשעים

    • תמי
      14 בינואר 2013 @ 10:33

      הפרק הכי חשוב: החזרה בתשובה
      http://www.youtube.com/watch?v=CXJVoH-GqdI

  13. משה חזן
    12 בינואר 2013 @ 18:22

    יש עוד רבים
    רק חבל שאות קין נמצאת אצלם עמוק בישבן
    כאשר יעזו להוציאה קבל עם
    יקומו הרבה אדלרים שיניבו
    את האמת מתוך הסירחון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן