Skip to content

לפיד: מעמד הביניים אינו סקטור

לבני: "הציבור בישראל חייב להבין את זה ולהצביע בבחירות האלו הצבעה מדינית". לפיד: "אני לא אתן שיעלו עוד מיסים למעמד הביניים, הוא גם כך אינו גומר את החודש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"מעמד הביניים אינו סקטור. הוא הרוב. אנחנו המדינה היחידה בעולם בה הרוב מרגיש כאילו הוא מיעוט". כך אמר יו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד שהשתתף היום באירוע שבתרבות בבת ים בהנחיית העיתונאית יעל דן.

לפיד אמר: "אני לא אתן שיעלו עוד מיסים למעמד הביניים, הוא גם כך אינו גומר את החודש. המדינה צריכה קודם כל לעזור לאלה שעוזרים לה, לציבור הכי תורם של מדינת ישראל.

הרוב מרגיש כאילו הוא מיעוט. לפיד (צילום: דן בר דוב)
הרוב מרגיש כאילו הוא מיעוט. לפיד (צילום: דן בר דוב)

"אנחנו חייבים לפעול בנושא השוויון בנטל", אמר לפיד. "אין מדינה בעולם שיכולה לשרוד כשמחצית מאזרחיה לא משתתפים במשחק לא החברתי, לא הכלכלי ולא הביטחוני. אנחנו צריכים לגייס את החרדים ולשלוח אותם לשוק העבודה. מעמד  הביניים הישראלי לא יכול להיות הכספומט היחיד של נתניהו. מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה 3 או 4 שנים נוספות בהן יימשך שוד הקופה הציבורית והעברת כספי המיסים של מעמד הביניים רק להתנחלויות מבודדות ולישיבות".

לבני: הכל קשור בנושא המדיני

"הנושא המדיני הוא הדבר החשוב ביותר לעתיד חיינו כאן ומה שישפיע על הכל – על מחירי הקוטג', על האם נהיה מוחרמים, על תהליכים חברתיים בישראל", כך אומרת יו״ר התנועה, ציפי לבני. לבני דיברה בשבתרבות בירושלים.

"בחודש מרץ העולם יניח תכנית מדינית על השולחן – או שיכפו אותה עלינו או שניזום תכנית משלנו", אמרה לבני. ״אם נצא בתכנית ישראלית נוכל לחדש את הברית עם המתונים באזור ולהתמודד טוב יותר עם החזית הקיצונית. ההחלטה באו"ם על מדינה פלסטינית הייתה רק הפתיח ואזרחי ישראל צריכים להבין שאנו יושבים על הר געש אשר יתפרץ בחודש מרץ. לכן חשוב שתהיה ממשלה יוזמת ומובילת תהליך מדיני אמיתי. לא אשב בממשלה שמדיניותה היא מדיניות בנט, אבל ככל שכוחי יהיה גדול יותר, כך תגדל השפעתי על מדיניות שתעבוד עם העולם ולא נגדו.

"הכל קשור לנושא המדיני והציבור בישראל חייב להבין את זה ולהצביע בבחירות האלו הצבעה מדינית", אמרה לבני. "עקרון שתי מדינות הלאום הוא היחיד שישמור על ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית – לא מדובר בטובה לאבו מאזן או על משהו שצריך לעשות כי העולם לוחץ, אלא באינטרס ישראלי מובהק".

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן