Skip to content

יחימוביץ': כולם יודעים מה כחלון חושב על ביבי

לדבריה, גרירתו של השר כחלון לתשדירי התעמולה של הליכוד חוזרת כמו בומרנג וחושפת את כל מה שנתניהו מבקש להסתיר. "מתברר שלנתניהו אין כל דמות כלכלית וחברתית שתוכל להלבין את ההתעללות שלו במשך ארבע שנים בציבור בישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"השימוש בכחלון בתשדירי הליכוד והעובדה שאינו מסוגל להוציא מפיו מילה על המדיניות הכלכלית חברתית – היא עדות לכשלונו של נתניהו". כך אומרת יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ. יחימוביץ אמרה זאת במסגרת שבתרבות במודיעין.

לדבריה, גרירתו של השר כחלון לתשדירי התעמולה של הליכוד חוזרת כמו בומרנג וחושפת את כל מה שנתניהו מבקש להסתיר. "מתברר שלנתניהו אין כל דמות כלכלית וחברתית שתוכל להלבין את ההתעללות שלו במשך ארבע שנים בציבור בישראל, מלבד כחלון שנטש אותו בגלל אותה מדיניות בדיוק. כל אדם בישראל יודע מה כחלון חושב על ביבי ומדוע עזב: בגלל מדיניות חברתית מופקרת ופרועה. אפילו כחלון עצמו לא הצליח בתשדיר להוציא מפיו ולו מילה אחת בזכות המדיניות הכלכלית חברתית של נתניהו ולא נותר לו אלא לחזור על הסיסמה נטולת התוכן 'ביבי חזק'".

נתניהו חלש מאי פעם. יחימוביץ' (צילום: דן בר דוב)
אחרי שמקלפים ממנו את ליברמן, נתניהו חלש מאי פעם. יחימוביץ' (צילום: דן בר דוב)

עוד אמרה יו״ר העבודה: "נתניהו חלש מאי פעם ובפועל, על פי סקרי עומק שעשינו, אחרי שמקלפים ממנו את ליברמן, הליכוד מקבל היום לכל היותר 21 מנדטים. אם מפלגת העבודה תקבל 25 מנדטים הנשיא יטיל עלי להרכיב את הממשלה. אני יודעת שזה קשה, אני יודעת שהסיכוי לא גבוה אך הוא בהחלט קיים. ביו"ש וביישובים חרדים יש הצבעה של כמעט 100%. בציבור הכללי יש הצבעה שיותר קרובה ל-50%. אני קוראת לכל מי שאכפת לו מהמדינה לבוא ולהצביע. זאת חובה ולא זכות. מה שצריך לקרות כדי להחליף את נתניהו הוא הצבעה מועילה שיש בכוחה לשנות. ללכת לקלפי, לא להצביע בעד מפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה ולא להצביע לפי טרנד חולף למפלגות אופנה שהיום הן כאן ומחר הן שם".

לשאלה אם תצליח להרכיב את הממשלה ומי יהיה שר ביטחון בממשלתה, השיבה יחימוביץ': "אני יכולה להבטיח לך ששר הביטחון בממשלתי יהיה האדם המוכשר ביותר, עם הרקע הביטחוני העשיר והמתאים ביותר, אדם שכל אזרח בישראל יוכל לסמוך עליו ושגם אני אוכל לסמוך עליו. אחד הדברים הראשונים שבכוונתי לעשות הוא לבטל את חוק הצינון החל אך ורק על בכירים במערכת הביטחון. זה חוק מקומם ולא שוויוני, והוא מרחיק מהמערכת הפוליטית לשלוש שנים אנשים מצוינים, שיכלו לתרום רבות להנהגה. לא ייתכן שמנכ"לי משרדי ממשלה, מבקר המדינה, שופטים בביה"מ העליון, עיתונאים – כולם כולם – יוכלו לעבור בקלות לפוליטיקה ואילו רק בכירי מערכת הבטחון יהיו מצוננים לשלוש שנים. זה חוק פחדני שהתנגדתי לו בחריפות כבר כשחוקק בשעתו נגד חלוץ וכעת הוא מזיק לציבור כולו". יחימוביץ' סרבה לומר שמות בהקשר זה ואמרה כי היא מתכוונת לקבוצה גדולה של אנשים טובים שיש ביכולתם לתרום.

על איחוד הכוחות בשמאל אמרה יחימוביץ': "ציפי לבני עשתה שגיאה קשה כשסירבה על פני תקופה ארוכה, שבה באתי לביתה שוב ושוב, לחבור אלי. הצעתי לה את ההצעה האולטימטיבית ליצירת כוח משותף להחלפת נתניהו, הצעות נדיבות מאוד ומכבדות מאוד, וכל זה נעשה בדיסקרטיות, ברצינות ולא בצורת ספין בוטה שאין לו תכלית בשלב המאוחר הזה. כעת אני קוראת לה להודיע כמוני שלא תשב בממשלת נתניהו, להכיר בכך שהציבור אינו נותן אמון בתנועה ולהודיע כי תמליץ עלי לראשות הממשלה. זו תהיה דרך טובה מאוד לחזק את הסיכוי להחליף את נתניהו.

"כל עוד נתניהו ראש ממשלה דבר לא ישתנה. לא כלכלית, לא חברתית, לא מדינית ולא מבחינת שלטון החוק והדמוקרטיה. אם נתניהו ייבחר, ביום שאחרי ישתרר פה גהינום חברתי וכאוס כלכלי, ומעמד הביניים, שהיה נתון תחת מתקפה קשה בשנות נתניהו, יימעך עוד יותר. העניים ייזרקו לשולי החברה, הפערים בין עוני ועושר יגדלו והחיים יהפכו קשים יותר. את כל אלה אפשר לשנות ואפילו לא בקושי, אלא בקלות. ההתעמרות המתמשכת של נתניהו במשפחות בישראל תוך שהוא מחלק מתנות נדיבות לאלפיון העליון היא אידיאולוגיה מעוותת ולא צו גורל".

על התהליך המדיני אמרה יחימוביץ', כי מפלגת העבודה היא המפלגה היחידה שיש לה מצע מדיני ברור ומפורט. "לא עשינו את זה לכבוד הבחירות אלא מתוך אמונה ובעבודה יסודית שנמשכה שנה, ובה ישב צוות מדיני בראשות פואד בן אליעזר, ששמע בכירים במערכת הביטחון, מומחים, ושיתף את כל חברי המפלגה. לאחרונה נוספו לצוות גם האלוף במיל' עמירם לוין, ואל"מ במיל' עמר בר לב, מפקד סיירת מטכ"ל לשעבר, חבר ברשימת העבודה לכנסת.

"אנו מפלגה שוחרת שלום, מאמינים בפתרון שתי המדינות, מאמצים את מתווה קלינטון ומחויבים לפתוח במשא ומתן מדיני מיד אחרי שנרכיב את הממשלה. התחייבנו על כך ואנו נעמוד בכך, בניגוד למי שרוממו את השלום בגרונם אך בכל פעם שישבו בעמדות מפתח לא עשו דבר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן