Skip to content

הרמטכ"ל החליט: אל"מ ארז וינר יודח מהצבא

בעקבות דוח המבקר בפרשת הרפז, הודיע הרמטכ"ל לאל"מ וינר כי אינו רואה מקום להשאירו בצה"ל והטיפול בעניינו מועבר לוועדה להתרת חוזים. וינר אמר בתגובה שלא יתנגד משפטית להחלטה כי אינו רוצה לגרור את צה"ל לבוץ, אבל הצדק ייצא לאור בדרכים אחרות. לדבריו, עשה זאת בניגוד לעמדת יועציו המשפטיים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות הביקורת הקשה בדו"ח מבקר המדינה בפרשת הרפז, הדיח הרמטכ"ל בני גנץ את אל"מ ארז וינר מהצבא. ביום רביעי שעבר נפגש הרמטכ"ל עם אל"מ וינר והודיע לו כי הוא רואה בחומרה את דו"ח המבקר וכי "אין מקום לקידומך או להישארותך בצבא לאור הדו"ח". גנץ הודיע כי הטיפול בעניינו של וינר מועבר לידי הוועדה להתרת חוזים שבאגף כוח האדם בצה"ל.

וינר, כך נודע, התלבט עם לנהל מאבק משפטי נגד הצבא שבמהלכו יגררו לתוך המאבק קצינים בכירים נוספים, אך אמש הוא השיב לגנץ: "אין לי כוונה לפגוע בצה"ל ואפעל להוציא את הדברים בדרך אחרת". וינר הבהיר: "אני עושה זאת בלב כבד". 

אל"מ ארז וינר (צילום: דו"צ)
"ציפיתי לקבל גיבוי". אל"מ ארז וינר (צילום: דו"צ)

גנץ אמר כבר לאחר הדו"ח כי הוא זה שטבע את המושג "פגר מסריח" ואמר כי אם צריך להוציא את הגופה מהקבר ולנקות עוד עצמות, הוא יעשה כן. עוד אמר, כי הוא לא מוכן לקבל התנהגות כזו. "אני קבעתי את המושג 'הפגר' ואני אומר לכם שאני אחיה בצבא הזה עוד שנתיים כרמטכ"ל ומה שאני מבין זה שהפגר יבש. אם צריך להוציא עוד כמה עצמות ולנקות את החצר – זה מה שנעשה". בדברים אלו רמז גנץ רמז עבה לכיוונו של וינר ולמעשה הוא הודיע בלשונו, כי בלשכתו לא תתקיים ההתנהלות הפסולה מימי אשכנזי. אפשר להבין מדבריו של גנץ, בין היתר, כי גם קצינים בכירים נוספים יינזפו וייתכן כי יינקטו נגדם אמצעים.

לפני חודשיים ביטל גנץ את מינויו של וינר לתפקיד קצין חינוך ראשי בצה"ל. בתגובתו לדו"ח טען וינר: "שילמתי ואני משלם מחיר אישי ומקצועי בגין התפקיד אותו מילאתי ובגין האחריות הרבה אותה גיליתי במסגרת תפקידי לבודד את הרמטכ"ל מ'הרעשים הסביבתיים' ולהגן עליו מפני ההתנכלויות המשמעותיות, שכוונו כלפיו מלשכת שר הביטחון באופן שיטתי ולאורך זמן".  

וינר, שהעביר בשעות האחרונות מכתב לפורום הכללי בצה"ל, ציין כי תגובתו לרמטכ"ל במסגרתה הודיע כי לא יתנגד משפטית להדחתו, באה בניגוד לעמדת יועציו המשפטיים, אבל הוא עושה זאת כי "אני מאוד אוהב את צה"ל". למכתבו של וינר צורפה גם חוות דעת של פרופ' אבי שגיא מאוניברסיטת בר אילן, שהביע הסתייגות מפיטוריו של וינר. "האמת עדיין לא יצאה לאור", כתב וינר, "ציפיתי לקבל גיבוי ממי שטוען כי הכיר אותי במשך שנים".

מבקר המדינה העיר בחומרה לאל"מ וינר על כך ששיתף פעולה עם בועז הרפז באיסוף מידע בנוגע להתנהלות שר הביטחון אהוד ברק, והתנהלות סביבתו הקרובה של השר. מבקר המדינה כתב בהקשר לכך, כי הפעילות שנעשתה, בין אם בהסכמתו ובידיעתו של הרמטכ"ל ובין אם לא, "מהווה הבנה שגויה מצידו את גבולות המותר והאסור והיא ראויה לבדיקה מקיפה ויסודית של המופקדים על כך בצה"ל".

 

הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי הגיב להדחה: "הביקורת בדו"ח הייתה מוגזמת, אני מצטער על הפסקת שירותו בצה"ל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן