Skip to content

שלמה מעוז: "קנו כרטיסים ליפן"

הכלכלן שלמה מעוז, שהופיע בכנס התאחדות סוכני הנסיעות, טוען שיפן היא הדבר הבא בשנה-שנתיים הקרובות: מדינה מרתקת שמחיריה הוזלו משמעותית. "המלונות לא יותר יקרים מאשר ישראל", אמר מעוז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

הכלכלן שלמה מעוז, יו"ר הון ליין מקבוצת אלפא פלטינום, הופיע היום בפני מאות סוכני נסיעות, במסגרת הכנס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות והתיירות בכפר המכביה, ובין היתר, חילק "טיפים" באשר ללהיטים הבאים בתחום הנסיעות לחו"ל.

פארק בטוקיו, יפן. מדינה מרתקת שהתיירות אליה הוזלה. (צילום: JNTO)
פארק בטוקיו, יפן. מדינה מרתקת שהתיירות אליה הוזלה. (צילום: JNTO)

מעוז, שנתן סקירה מאקרו כלכלית ארצית ועולמית, הופיע גם בכנס של השנה שעברה באילת ואמר אז שארצות הברית יוצאת מן המיתון. הוא חזר על כך גם כעת, בציינו את תעשיית הרכב והבנייה, אך עם זאת ציין שהשכר בארצות הברית לא עלה מזה 30 שנה וחלק מהאמריקאים חשים אי ודאות ולכן נוסעים פחות לחו"ל. לעומתה, סין צומחת והתיירות היוצאת שלה היא "ברמה מטורפת", כדבריו.

מטיילים לפי מטבעות

לדברי מעוז, "אנשים מטיילים גם לפי מטבעות" ויש מדינות שמפחתות את ערך המטבע כדי להגביר את האטרקטיביות שלהן. שוויץ, לדוגמה, הגבילה את חזקו של הפרנק והוזילה את עצמה, וכך גם ברזיל.
"ליפן נמאס לראות איך סין ודרום קוריאה מגדילות את הייצוא. היא הפסידה את המקום השני בעולם לסין. ולכן החליט הממשל ביפן לפחת את הין ב-13%, כדי לעודד את תעשיית ההיי טק והמכוניות" הוא מסביר, "יפן, שהיא מדינה מרתקת, הוזלה. המלונות לא יותר יקרים מאשר בישראל. קנו כרטיסים ליפן", הצהיר מעוז.

הכלכלן שלמה מעוז: מה שמחזיק את התיירות זו תחושת העושר של הציבור. (צילום: ארן דולב)
הכלכלן שלמה מעוז: מה שמחזיק את התיירות זו תחושת העושר של הציבור. (צילום: ארן דולב)

מעוז ציין מדינות נוספות שנעשות אטרקטיביות, כמו פורטוגל, שמנסה לחלץ את עצמה מהמשבר הכלכלי דרך התיירות; ניו זילנד שלא התכוונה להיות מדינת תיירות והפכה כזו בעקבות הסרט "שר הטבעות", איסלנד – שצוברת פופולאריות וכך גם מקסיקו, גוואטמאלה וארגנטינה.

ומה באשר לרצונם של הישראלים לנסוע? לדברי מעוז, הוצאות האזרחים הולכות וגדלות וההכנסות מעבודה הן בירידה. "מה שמחזיק את התיירות זו תחושת העושר של הציבור", מדגיש מעוז, "ההכנסות מעבודה הן בירידה ובשל הרבית הנמוכה, אין רווח על ההון ואנשים משקיעים בדירות כדי לקבל תשואה. כאשר תהיה עלייה ברבית, תהיה תשואה לכסף, ואז תהיה תחושה טובה יותר ואנשים יגבירו את נסיעותיהם", הוא מעריך.

ככלל, מעוז מבטיח שהמחצית הראשונה של 2013 תתאפיין בגזרות כלכליות על הציבור, אבל בחצי השני של השנה המצב ישתפר, "ב-2014 נחזור לקצב צמיחה ויסתיימו שבע השנים הרעות שהחלו ב-2007", הבטיח.

1 Comment

  1. Omessi
    14 בינואר 2013 @ 13:29

    שכח הפרופסור הנכבד שהרוב המכריע של הציבור דווקא כן יודע הכול על יפן, אבל אין לו גרוש בשביל כרטיס טיסה.
    יש להודות שאני באופן אישי ממש לא מת על יפן, אז שאלת הכרטיס והעלות לא קיימת אצלי, אבל בהחלט קיים אצלי הבכי, בכי התמרורים הידוע (אותו מעוז עצמו בוכה בשמם של המדוכאים, כפי שהעיד לא מזמן על עצמו).

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן