כל הולך רגל נזהר בדרך באמצעות חושיו, כולל חוש השמיעה העוזר ומתריע על התקרבות רכב מכיוון שעוד לא ראינו או הסטנו את הראש אליו.
כלי רכב החשמליים, בנוסף להיותם לא מזהמים וידידותיים לסביבה, הם גם שקטים במיוחד, והולך רגל עלול להיות מופתע מרכב חשמלי שקט כי הוא מורגל להקשיב למה שקורה בכביש. לכן דורשת רשות הבטיחות בדרכים האמריקנית (NHTSA) התקנה של מחוללי רעש במכוניות חשמליות שקטות, לבטיחות הולכי הרגל
הקדימה לעשות טויוטה עם הפריוס ההיברידי שלה, שנמכר כבר השנה בארה"ב, ומשמיע קול במהירות הפחותה מ-25 קמ"ש.
ניסן ליף החשמלית גם היא מצוידת בהתרעה קולית כאשר הרכב נוסע במהירות הנמוכה מ-30 קמ"ש, אולם אפשר לנטרל את הקול הבוקע מהרכב באופן יזום על ידי הנהג.
לפי מחקר שערך המוסד למידע על נפגעים בכבישים האמריקני, הסיכוי להיפגעות של הולכי רגל על ידי מכונית חשמלית עולה ב-20 אחוז על הסיכוי להיפגע מרכב רגיל.