Skip to content

אחות שכולה: אלי ישי, אל תשתמש ביקירינו לקידום אג'נדות פרימיטיביות

זעם רב בציבור כלפי השר אלי ישי, הטוען שנכשלנו במלחמת לבנון כי לא התפללנו לאלוהים. שצה"ל נכשל ומי שיצילו את ישראל מפני אויביה הם לומדי התורה והחוזרים בתשובה. צבאות ערב מול לומדי התורה. לבני אפילו לא מגחכת: יש גבול למה שחיילים ומשפחות שכולות יכולים לספוג מאת: אליק מאור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זעם רב בציבור כלפי השר אלי ישי, הטוען שנכשלנו במלחמת לבנון כי לא התפללנו לאלוהים. צה"ל נכשל ומי שיצילו את ישראל מפני אויביה הם לומדי התורה והחוזרים בתשובה. צבאות ערב מול לומדי התורה. לבני אפילו לא מגחכת: יש גבול למה שחיילים ומשפחות שכולות יכולים לספוג

מאת אליק מאור 

"צה"ל נכשל במלחמת לבנון השנייה כיוון שהחיילים לא התפללו ולא נשאו את עיניהם לאלוהים", כך חשף אתמול ערוץ  10, דברים שאמר שר הפנים אלי ישי בהילולה שערך בתחילת השבוע הרב ראובן אלבז.

אלה שהתפללו. מלחמת ששת הימים (צילום: ויקיפדיה)

ישי השווה את צה"ל של היום כצבא מוחלש וכמעט ללא הרתעה מול צה"ל שנלחם במלחמת ששת הימים. "בששת הימים כל מדינות ערב נלחמו נגד ישראל.. שימו לב, אז היינו צבא מנצח, היום לא היה לנו סיכוי במלחמה כזו"..ישי הסביר שדווקא כעת שישראל בעלת הצבא החזק ביותר במזרח התיכון, הוא לא הצליח לגבור "על 2000 חיזבאלונים".

אלה שלא התפללו. מלחמת לבנון השניה (צילום: ויקיפדיה)

"במלחמת ששת הימים" טען ישי, "כל יהודי ויהודי שהלך לקרב נשא עיניו לבורא עולם. אבל במלחמת לבנון השניה אמרנו שכוחנו ועוצם ידינו הוא שיכריע" אמר השר והסביר: "בורא עולם הוכיח לנו שרק אם היינו נושאים פנינו אליו יכולנו לנצח. היות וכעת הסתמכנו על כוחנו בלבד, אלוהים לא שעה לצה"ל ולכן לא הצלחנו לנצח".

שר הפנים, אלי ישי, האיש היושב בממשלה המקבלת הכרעות גורליות לגבינו בעיתות משבר וחירום מבהיר: "מה שיציל את עם ישראל מיד אויביה זה לומדי התשובה והתורה".

אלה שלא הספיקו להתפלל. כל המלחמות (צילום: ויקיפדיה)

עמית קרטס בנין, אחותו של עובד אנטר ז"ל, שנפל בחזית הדרום במלחמת יום הכיפורים, פגועה וכועסת, כמו רבים אחרים. "אל תשתמש באחינו המתים לקדם את האג'נדות הפרימיטיביות שלך," אמרה למגפון. והיא מציעה לו רעיון אחר, על אותו משקל. " קח בחשבון שיש גם אפשרות הפוכה, שמלחמת לבנון השנייה פרצה על רקע הגידול הממאיר של ההקצנה הדתית בשני הצדדים". 

יו"ר קדימה, ציפי לבני הגיבה בחריפות על דבריו אלה של ישי. "מדובר בעוד אמירה מקוממת. חיילי צה"ל הם אלה שיוצאים להגן על מדינת ישראל, הם עשו את זה בששת הימים, הם עשו את זה במלחמת לבנון השנייה והם ימשיכו להגן על מדינת ישראל בגופם. יש גבול למה שחיילי צה"ל, המשפחות השכולות וכל אלה שמשרתים בצבא יכולים לספוג ולשמוע".

דבריו של ישי עוררו הד גדול ורשתות חברתיות מוצפות בתגובות נגד התבטאויותיו. אחד מהם כתב, שהקווים היו ברורים עד עתה: החיילים לוחמים ומגנים ותלמידי הישיבות לומדים ומתפללים. כעת, הוא שואל, חיילי צה"ל מתבקשים לעשות את החלק של תלמידי הישיבות. מה יעשו תלמידי הישיבות?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן