Skip to content

הלילה הגדול של "הומלנד", "עלובי החיים", "ארגו" וביל קלינטון

הנשיא לשעבר קלינטון הפתיע בטקס גלובוס הזהב, שנערך הלילה בלוס אנג'לס כאשר עלה לבמה להציג את הסרט "לינקולן" ודיבר על הדרכים בהן נשיא יכול להנהיג. "הומלנד" זכתה בשלושה פרסים: סדרת הטלוויזיה, והשחקן והשחקנית הטובים ביותר - קלייר דיינס ודמיאן לואיס. "עלובי החיים" ו"ארגו" הם הסרטים הטובים ביותר. ועכשיו מחכים לדבר האמיתי - האוסקר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שנה שניה ברציפות. "הומלנד"

טקס גלובוס הזהב, שהתקיים הלילה (בין ראשון לשני) בלוס אנג'לס, בפעם ה-70, לא הכיל הרבה הפתעות. העונה השנייה של סדרת הדרמה המותחת "הומלנד" גרפה את שלושת הפרסים החשובים בתחום הטלוויזיה. הסדרה האמריקנית המבוססת על "חטופים" הישראלית של גידי רף זכתה בפרס סדרת הדרמה הטובה ביותר. לצד פסלון הסדרה הטובה ביותר זכו גם שחקני הסדרה, קלייר דיינס ודמיאן לואיס בפרס השחקן והשחקנית הטובים ביותר.

זו הזכייה השנייה ל"הומלנד", שגרפה בעונתה הראשונה בטקס גלובוס הזהב את פרס סדרת הדרמה הטובה ביותר ופרס השחקנית הטובה ביותר, ולאחריה זכתה בארבעת הפרסים החשובים בטקס האמי.

גידי רף הגיב הבוקר מלוס-אנג'לס: "אני מתרגש וגאה מאד בעשייה של כל המעורבים ב'הומלנד' וב'חטופים'. החיבוק של המבקרים והקהל הנהדר מאפשרים לנו להמשיך לעבוד על פרויקט שאנחנו כל כך אוהבים". גידי רף ואבי ניר מנכ"ל "קשת", מפיקת הסדרה, עלו לבמה לקבלת הפרס, יחד עם הזוכים האחרים.

הסדרה "בנות" זכתה בפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר ולנה דנהאם, הכוכבת והיוצרת שלה, קיבלה את פרס השחקנית. השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית/מוזיקלית הוא דון צ'ידל ("בית השקרים").

בתחום הקולנוע זכו "עלובי החיים" (סרט קומי-מוזיקאלי) ו"ארגו" (סרט דרמטי) בפרסים הגדולים. בן אפלק ("ארגו") הוא הבמאי הטוב ביותר.

בפרס השחקן הטוב ביותר בסרט דרמטי זכה דניאל דיי לואיס על תפקידו ב"לינקולן" של שפילברג, שמוביל עם 12 מועמדויות לאוסקר. דיי-לואיס אמר מאחורי הקלעים כי לקראת סוף צילומי הסרט הייתה לו הרגשה מוזרה, כי אם לא היו מתנקשים בחייו של לינקולן, היה שורד להנהיג את המדינה בשיקום שלאחר המלחמה. הנשיא לשעבר, ביל קלינטון, אורח מפתיע במלון בברלי הילטון, זכה לתשואות כאשר הציג את הקליפ עבור "לינקולן", ואמר שיש שם הרבה דוגמאות כיצד נשיא צריך להנהיג כיום.

ג'סיקה צ'סטיין שגילמה מנתחת מודיעין ב"כוננות עם שחר", זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בסרט דרמה. "זה חלום מתוק שהתגשם", אמרה ג'סטיין בנאומה. היא הסבירה מאחורי הקלעים כי במהלך הכנתה לתפקיד לא נפגשה עם האישה האמיתית האמונה על הנושא במסדרוני ה-CIA. "אני לא מעוניינת לפגוש אותה, כיוון שאם מישהו יגלה זאת – היא תושלך לכלא". הסרט עורר מחלוקת על-ידי חברי קונגרס בשל הצגת העינויים בקרב חשודים בטרור.

כל אנשי הומלנד על הבמה (מקור: יו טיוב)
כל אנשי הומלנד על הבמה (מקור: יו טיוב)

פרסי גלובוס הזהב בהנחיית טינה פיי ואמי פוהלר היו פחות משעשעים או משפילים את הידוענים, כפי שהיה בשלושת השנים האחרונות, כשהונחו על-ידי הקומיקאי הבריטי, ריקי ג'ארוויס. פוהלר צחקה שגראוויס הוכיח כש"אתה מצליח לשעשע ולו במעט את איגוד העיתונאים הזרים של הוליווד, הם מכריחים אותך להנחות את הטקס עוד פעמיים".

הבדיחה הטובה ביותר של פוהלר כוונה לקת'רין ביגלו – במאית הסרט המועמד לפרס הטוב ביותר, "כוננות עם שחר", השנוי במחלוקת: "כשזה מגיע לעינויים, אני בטוחה שהאישה שבילתה שלוש שנות נישואין עם ג'יימס קמרון תדע לענות על הכל", צחקה פוהלר.

בן אפלק, שפספס את המועמדות לאוסקר כבמאי הטוב ביותר, הסתפק בגלובוס הזהב עבור בימוי הסרט "ארגו". אפלק סירב להכיר באכזבתו מטקס האוסקר: "זכינו במועמדות לשבעה אוסקרים, כולל הסרט הטוב ביותר", אמר אפלק, "אני האדם עם הכי הרבה מזל בעולם".

יו ג'קמן זכה בגלובוס הזהב עבור שחקן בסרט קומי/מוזיקלי על משחקו ב"עלובי החיים". "זהו מיזם של תשוקה והיה צריך הרבה אומץ כדי להפיקו", אמר על הבמה. ג'קמן אמר לעיתונאים מאחורי הקלעים כי במהלך הצילומים עבר 36 שעות ללא שתיית מים, כדי להפוך את פניו מיובשות וצרות בשביל התפקיד: "אל תנסו את זה בבית", הסביר ג'קמן, וטען כי בעקבות זאת היה מאוד חולה.

אן הת'אוויי, שגילמה את פנטין ב"עלובי החיים", זכתה בפרס שחקנית המשנה בסרט. זהו תפקיד בו ראתה את אמה מגלמת על הבמה כשהייתה ילדה. כוכבת "אופטימיות היא שם המשחק", ג'ניפר לורנס, זכתה בפרסד השחקנית הטובה ביותר בסרט קומי/מוזיקלי. "מה זה אומר? שניצחתי את מריל", אמרה לורנס, תוך שהיא מביטה במריל סטריפ, שהייתה מועמדת לתפקיד עבור "תקווה בהופ ספרינגס".

קוונטין טרנטינו, שזכה בפרס התסריט הטוב ביותר  על "ג'אנגו ללא מעצורים" הגן על השימוש במילה "ניגר" (שחור) במהלך הסרט "ג'אנגו ללא מעצורים". טרנטינו טען שהמבקרים האשימו אותו כי השתמש במילה בסרט, יותר מאשר השתמשו בה בדרום של שנת 1858, השנה שבה מתרחש הסרט. "הם טוענים שעליי לרכך זאת. ואני אף פעם לא עושה זאת כשזה מגיע לגיבורים שלי".

כריסטופר וולץ זכה בגלובוס הזהב כשחקן משנה ב"ג'אנגו", ואמר בנאומו: "קוונטין, אתה יודע שחובתי אלייך אינה נגמרת במילים". וולץ זכה באוסקר לפני שנתיים כשגילם קולונל נאצי בסרט של טרנטינו "ממזרים חסרי כבוד".

ג'ודי פוסטר דיברה על פרטיות הידוענים, בזמן שקיבלה את פרס ססיל ב. דה מיל למפעל חיים של גלובוס הזהב. נאומה כלל כמה דוגמאות, שהובילו לחשוב כי היא מתכננת לפרוש ממשחק לאחר עשורים רבים בתחום. עם זאת, מאחורי הקלעים טענה: "אני שם יותר מתמיד, לעולם לא אפרוש".

הזמרת אדל, שלא נראתה על השטיח האדום מאז ילדה בן בחודש אוקטובר, זכתה בפרס השיר הטוב ביותר, שכתבה ושרה בסרט "סקייפול" – הג'יימס בונד האחרון. "Oh My God" היה חלק עיקרי מהנאום שלה, אותו צעקה ארבע פעמים. "זה מאוד מוזר להיות פה, תודה שנתתם לי להיות חלק מהעולם הערב". חלק מהעיתונאים טענו שהיא הייתה "יותר מדי מרוגשת", ותירצו זאת כ"ערב הראשון בחוץ", מאז שילדה את התינוק.

מייקל דנה, שהלחין את המוזיקה ל"חיי פיי", זכה בפרס הפסקול הטוב ביותר. הסרט האוסטרי המתמודד, "אהבה" זכה בפרס הסרט הזר הטוב ביותר, כפי שהוצג על-ידי סילבסטר סטאלון וארנולד שוורצנגר. חברת פיקסאר הלכה הביתה עם גלובוס הזהב עבור סרט ההנפשה "האמיצה".

סרט הטלוויזיה "חוקי המשחק" של HBO זכה בשלושה פרסי גלובוס הזהב, כולל הסרט הטוב ביותר לטלוויזיה. ג'וליאן מור זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בסרט טלוויזיה, בו גילמה את המועמדת לסגנית נשיא ארצות הברית, שרה פיילין. אס האריס, זכתה בפרס שחקן המשנה עבור הופעתו ב"חוקי המשחק".

קווין קוסטנר גרף את גלובוס הזהב עבור השחקן הטוב ביותר במיני סדרה של ערוץ ההיסטוריה: "האטפילד ומק'קוי". בפרס שחקנית המשנה בסדרת טלוויזיה, זכתה מגי סמית' עבור "אחוזת דאונטאון".

איגוד העיתונאים הזרים של הוליווד כולל קבוצה של כ-85 עיתונאים הקשורים לגופי תקשורת מחוץ לארצות הברית, אשר בוחרים את המועמדים והזוכים לגלובוס הזהב. טקס פרסי גלובוס הזהב נחשב למנבא חשוב למדי של טקס האוסקר, שיתקיים בחודש הבא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן