Skip to content

ליברמן לדרעי: אתה מתכנן חבירה לבלוק חוסם עם השמאל

ב"מכתב גלוי" שליברמן מפרסם הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו הוא מתחשבן עם אריה דרעי על תשדיר ה"כוכבית גיור" של ש"ס וטוען כי דרעי - בעצם פנייתו לראש הממשלה, לפתוח במו"מ להרכבת קואליציה עוד לפני הבחירות - מכין את הקרקע לחבירה לבלוק חוסם, עם שלי יחימוביץ וגוש המרכז-שמאל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"קריאתך הפומבית אמש לראש הממשלה, לנהל מו"מ ולהגיע להסכמות קואליציוניות עוד לפני הבחירות, היא דווקא הכנת הקרקע מצדכם לחבירה לאחר הבחירות לבלוק חוסם יחד עם שלי יחימוביץ' ושאר מפלגות השמאל". כך מאשים ח"כ אביגדור ליברמן, ב"מכתב גלוי לחברי אריה דרעי", שהוא מפרסם הבוקר בדף הפייסבוק שלו. ליברמן מתחשבן במכתבו עם דרעי, על סרטון ה"כוכבית גיור", ששידרה ש"ס בתחילת שידורי התעמולה לבחירות.

וכך כותב ליברמן במכתבו הגלוי לדרעי:

"סרט הזוועה, 'כוכבית גיור', פגע בכבודם וברגשותיהם של רבים רבים, מציבור העולים". ליברמן (צילום: דן בר דוב)
"סרט הזוועה, 'כוכבית גיור', פגע בכבודם וברגשותיהם של רבים רבים, מציבור העולים". ליברמן (צילום: דן בר דוב)

"אריה היקר,

"בדרך כלל איננו נוהגים לנהל שיחות בהתכתבויות ובuודאי שלא מעל דפי הפייסבוק, אך לאחר ששמעתי אותך בכמה ראיונות בשבועות האחרונים, מתייחס אלי ולישראל ביתנו בהקשר למערכת הבחירות והרכבת הקואליציה העתידית, עם דגש על סוגיות הגיור וברית הזוגיות, אני חייב להעמיד דברים על דיוקם. קודם כל כי חשוב לי להזכיר אותם לך, ואני עושה זאת במכתב גלוי כי חשוב שגם הציבור הרחב יידע את אותם הדברים:

"אתחיל בכך שאני גאה בפעולות שמפלגתי מובילה לאורך השנים על-מנת להביא לקירוב ולאחדות בעם ישראל באמצעות סיוע בפתרון בעייתם של אנשים מזרע ישראל והפיכתם לחלק אינטגראלי מעם ישראל, לפי ההלכה וחוקי היהדות. אתה יודע שישראל ביתנו מעולם לא הייתה מפלגה כמו שינוי. ישראל ביתנו איננה נגד היהדות אלא להיפך, אנו בעד יהדות, יהדות אמיתית, יהדות בלי עסקנות, בלי מאכערים ובלי מתווכים. שהרי אני והציבור שאני מייצג באנו לכאן כי אנו יהודים שרוצים לחיות במדינה יהודית. אלמלא ישראל ביתנו איש לא היה טורח לעזור לציבור גדול של עולים, שהגיעו לישראל מתוקף חוק השבות, בכל הנוגע למצוקת מעמדם האישי ויכולתם לחיות כאן חיים נורמאליים.

"מתוך השקפת עולם זו אנו פועלים במשך כל השנים על-מנת לפתור את הבעיות של חלק מהעולים בחקיקה, לפי ההלכה והיהדות האמיתית.

דרעי. האם מתכנן חבירה ליחימוביץ' ולשמאל? (צילום: ויקיפדיה)
דרעי. האם מתכנן חבירה ליחימוביץ' ולשמאל? (צילום: ויקיפדיה)

"חוק הגיור שאותו הובילה ישראל ביתנו, אותו חוק שאליו התייחסת בראיונותיך ושלצערי לא מנעת גם את התשדיר המבזה בעניינו, נוסח יחד עם הראשון לציון, הרב הראשי הספרדי לישראל שלמה עמאר, נשיא בית הדין הרבני הגדול. את חתימתו של הרב עמאר על נוסח החוק שהבאנו ניתן לראות כאן בתמונה. גם הרב עובדיה יוסף, כפי שאתה ודאי יודע, נתן את ברכתו לחוק ולח"כ רותם שחוקק אותו. ואכן ראוי לברך את מי שפועלים למען אחדות העם. שמחנו כשש"ס הייתה חלק מכך ונרתמה לעניין ואף מערכת בחירות ושום כמות של קולות בקלפי לא שוות חזרה שלכם מן הענין הזה, שלו תרומה חשובה לעם ישראל.

"לגבי חוק ברית הזוגיות' שאותו מובילה ישראל ביתנו, הרי שברית הזוגיות היא הצעה שהביא לעולם הרב הראשי הספרדי לשעבר' אליהו בקשי דורון, גם הוא רב ראשי שנבחר בזכות תמיכתו של הרב עובדיה. גם הצעתנו זו היא לפי היהדות וההלכה ונועדה לפתור את בעייתם של אזרחים טובים שרק רוצים לממש את אהבתם.

חתימת הרב עמאר, כפי שהיא מופיעה על הצעת חוק הגיור וכפי שפורסמה בעמוד הפייסבוק של ליברמן
חתימת הרב עמאר, כפי שהיא מופיעה על הצעת חוק הגיור וכפי שפורסמה בעמוד הפייסבוק של ליברמן

"אריה ידידי", כותב ליברמן. "אני וחבריי לא פוסלים אף אדם או מפלגה מלשבת בממשלה בגלל מי שהם ובודאי לא אותך ואת חבריך. כשם שאני אוהב לשבת איתך לשיחה נעימה ומפרה' כך אין לי כל בעיה לשבת איתך ועם חבריך בממשלה, ועשינו כך גם בעבר. אך אינני יכול שלא לכעוס על תשדיר התעמולה, שאני מרשה לעצמי לקרוא לו "סרט הזוועה" שהכנתם, "כוכבית גיור", שפגע בכבודם וברגשותיהם של רבים רבים, מציבור העולים ומהציבור הרחב שנפגעו בשמם. סרטון כזה אינו ראוי גם בלהט הבחירות. הרי מי כמוך יודע שבתורה עצמה נכתב, בלא פחות מ-36 הזדמנויות שונות, שאסור לפגוע בגר.

 "מעבר לכך, ואם כבר אנו מתכתבים בצורה פתוחה, אני חייב לומר לך, כפוליטיקאי ותיק אחד לעמיתו, שלא יכולתי שלא להתרשם שקריאתך הפומבית אמש לרה"מ לנהל מו"מ ולהגיע להסכמות קואליציוניות עוד לפני הבחירות, היא דווקא הכנת הקרקע מצידכם לחבירה לאחר הבחירות לבלוק חוסם יחד עם שלי יחימוביץ' ושאר מפלגות השמאל. קריאתך הפומבית היא הכנת האליבי להליכה נגד רה"מ, שכביכול לא ענה לכם, ונגד המחנה הלאומי. אבל אתה הרי יודע היטב שאף מועמד לראשות הממשלה לא ינהל מו"מ קואליציוני בטרם נבחר".

את מכתבו חותם ליברמן במילים: "את המשך השיחה ננהל כהרגלנו בפגישה אישית באווירה וברוח טובה. בידידות, איווט".

אריה דרעי בתגובה ישירה שמסר למכתבו של ליברמן: "איווט ידידי, עזוב אותך מסיפורים וספינים, הרי את הממשלה ב2009 סגרת עם נתניהו עוד לפני הבחירות. גם נתניהו סגר אז עם ש"ס לפני הבחירות. אתה בטח קורא את העיתונים, כמוני, עם כל הכותרות על ממשלת מרכז-שמאל שאתם מעדיפים להקים עם לבני ולפיד. אז אני שוב קורא לך, בוא נשב וניפגש עוד היום ונסגור את קווי היסוד של הממשלה! ובהחלט יש לנו על מה לדבר.

"הרי אתם לא מציגים תוכנית לציבור בשום נושא: לא מדיני, ולא חברתי-כלכלי. אתם מתחמקים מלהגיד לציבור את האמת! אשמח לשמוע שנתניהו לא מתכוון להעלות שוב את המע"מ, כמו שהעליתם לפני מספר חודשים. אשמח לדעת מאיפה מתכוונים לקצץ בתקציב כדי להתמודד עם הגירעון הענק. מי יפגע מהגזירות שאתם. מסתירים? התרופות לזקנים?  או מהחינוך והרווחה?? האם שוב יפגעו בחלשים ובשכבות המצוקה?? ואת הדיון, מי יהיה שר התיירות, באמת נשאיר לאחרי הבחירות".

יצוין כי בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות", במוצאי שבת, האשים אריה דרעי, מראשי ש"ס, את ראש הממשלה כי הוא "מעדיף ממשלת מרכז-שמאל, במקום שותפיו הטבעיים" והבהיר גם כי הוא לא מתנצל על תשדיר ה"כוכבית גיור".

דרעי קרא בראיון לראש הממשלה: "טלפן אליי, אני מוכן לבוא אליך הביתה ולהחליט על כניסה לממשלה. שיידעו מצביעי הליכוד, שנתניהו מעדיפים ממשלה עם המרכז-שמאל ולא עם שותפיהם הטבעיים. אני מעריך, שיום אחרי הבחירות – נתניהו ימצא אותנו כשותפיו הטבעיים".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן