Skip to content

מספר הנוסעים הבינלאומי בישראייר גדל ב-2012 ב-12%

הישג מרשים בהשוואה לגידול של 1.4.2% של מספר הנוסעים בכל הטיסות הבינלאומיות בנתב"ג. הקבוצה ביצעה מיזוג תפעולי בין ישראייר ונתור. הן מוכרות חבילות תיור והטיסות מבוצעות בישראייר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשנת 2012 הטיסה ישראייר 282,502 נוסעים נכנסים ויוצאים בטיסותיה הבינלאומיות מנתב"ג, שזה גידול של 12% לעומת 252,215 נוסעים שהטיסה ב-2011. זהו גידול מרשים מאוד, בהשוואה לגידול של 1.42% במספר הנוסעים הטיסות הבינלאומיות מנתב"ג.

בתחום הטיסות הפנים ארציות, רשמה ישראייר ב-2012 הישג גדול אף יותר, עם גידול של כ19% אחוז בטיסות לאילת, בעיקר בגלל תוספת של כ-70 אלף נוסעים בקו שדה דב – אילת. תוספת שהושגה הודות למעבר ממטוסים ATR-42 עם 50 מושבים למטוסי ATR-72 עם 70 מושבים.

 

מטוס של ישראייר. הסינרגיה של החברות נושאת פירות
מטוס של ישראייר. הסינרגיה של החברות נושאת פירות

המיזוג התפעולי

השינויים החיוביים החלו עם כניסתו לפני כשנה של אורי סירקיס לתפקיד מנכ"ל קבוצה ישראייר, כאשר שינה לחלוטין את התפיסה הניהולית של קבוצת ישראייר. קבוצה זו כללה באותה תקופה את חברת התעופה ישראייר ואת סיטונאית התיירות נתור, מיצרניות חבילות התיור הגדולות בישראל.

סירקיס הצליח לבצע מיזוג תפעולי בין שתי החברות האחיות. כך למשל, דורי שושן הוא סמנכ"ל השיווק של ישראייר ונתור. האיחוד משני מנהלים למנהל אחד לשתי החברות, הופעל בכל התחומים – תפעול, שיווק ומוקדי מכירות ושירות. הצמצום הניהולי הזה וצימצום נוסף, שבא בעקבותיו, שיפר את הליך קבלת ההחלטות והגדיל את הרווח התפעולי של הקבוצה בכ-30 מיליון שקל. כך שלראשונה תצליח הקבוצה לעבור מהפסד של 23 מיליון שקל לרווח תפעולי חזוי של כ-7 מיליון שקל.

"הקבוצה שינתה את החשיבה הניהולית שלה. במקום שישראייר תמשיך לחשוב ולפעול רק כחברת תעופה ונתור תמשיך לחשוב ולפעול רק כסיטונאית תיירות, עברנו לחשיבה ופעילות תפעולית אחידה. הפסקנו למכור רק מושבי שכר בישראייר ושיווקנו במשותף את חבילות תיור של נתור, הכוללות טיסות, מלונות, העברות, השכרת רכב ועוד, כאשר את הטיסות ביצעה ישראייר", מסביר שושן.

קבוצת ישראייר פועלת הפוך ממה שמורגלים בחברות תעופה. היא מתחילה את השיווק שלה מהיעד וחוזרת עם האמצעים לאחור, לעבר נמל המוצא. נתור תורמת את האמצעים התיירותיים וישראייר את האמצעים הטיסתיים. בסינרגיה הזאת יש גם הרבה יתרונות ללקוחות.

הקבוצה עושה כיום כל מאמץ כדי להגדיל את הכנסותיה: מטוסי החברה פועלים לפחות 16 שעות ביממה, אתרי האינטרנט של ישראייר ונתור פועלים כאתרים נפרדים, על מנת לא לאבד אפשרויות שיווק ומכירה נוספות, עם קישוריות לאתר של החברה האחות.

מצרפים את דיזנהויז

באוגוסט 2012 החליטו קרן סקיי ואי.די.בי. תיירות ותעופה, לפזר את המטה המשותף של הקבוצה. בעקבות פיזור זה, כוללת כיום קבוצת ישראייר את חברת התעופה ישראייר, את הסיטונאית נתור ואת קבוצת דיזנהויז. לאחרונה הושלמה קניית מניותיו של שמואל מרום בדיזנהויז. צעד שיאפשר עתה למזג תפעולית לתוך הקבוצה גם את דיזנהויז.

ישראייר ונתור, בפעילותם התפעולית, הצליחו בפחות משנה להשיג EBITDA (רווח לפני ריבית מיסים פחת והפחתות – Earnings Before Interest, Taxes) חיובי. עתה, עם תוספת כוח סינרגטית כמו דיזנהויז, שתי החברות יוכלו להמשיך ולהמריא.

"2012 נרשמה כשנת שיא בישראייר הן בפעילותה לחו"ל והן בפעילותה הפנים ארצית. אין כל ספק שהשינוי המהותי בתוצאות הבינלאומיות הינו פועל יוצא של אסטרטגיה, שעיקרה שילוב סידורי קרקע בטיסות ישראייר ובניית חבילות תיור ונופש לכל אותם יעדים אליהם טסה ישראייר. אנו נרחיב פעילותינו הבינלאומית ונטוס השנה ל-14 יעדים בחו"ל, אשר גם אותם נשווק ללקוח כחבילת תיור ונופש", מבטיח שושן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן