Skip to content

57 מדינות קראו לאו"ם לחקור בהאג את האסון בסוריה

מתחזקות הקריאות בעולם לחקור פשעי מלחמה בעימות הנמשך קרוב לשנתיים והפך את סוריה לאסון הומניטרי אזורי. אתמול נהרגו שמונה ילדים בני משפחה אחת כתוצאה ממתקפה אווירית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סוריה - אסון הומניטרי (מקור: יו טיוב)
סוריה - אסון הומניטרי (מקור: יו טיוב)

לפחות 57 מדינות קראו אתמול למועצת הביטחון של האו"ם להעביר את העימות בסוריה לחקירת בית הדין הפלילי הבין-לאומי שבהאג (ICC). שווייץ ניסחה עצומה הדורשת את הצעד מ-15 חברות מועצת הביטחון, הגוף האחד היכול להפנות סכסוכים לבית המשפט, וחלוק מאוד בתוכו בנוגע לעימות. עם החותמים נמנות ממשלות אירופיות וכן לוב ותוניס שבשתיהן התחוללו, כחלק מהאביב הערבי, התקוממויות שהפילו משטרים רודניים.

העצומה קוראת לפתוח בחקירת פשעי מלחמה "בלא יוצא מן הכלל ובלי קשר לזהות המבצעים". רוסיה וסין, הנהנות מזכות וטו במועצת הביטחון, סירבו לחתום על העצומה.

ה"ניו יורק טיימס" מדווח על מחקר חדש שערכה "ועדת ההצלה הבין-לאומית – International Rescue Committee". המחקר מכנה את העימות בסוריה "אסון הומניטרי אזורי", אסון המחמיר והולך. יותר מ-2.5 מיליון בני אדם נסו מבתיהם עד כה מחמת הפצצות מן האוויר, תקיפות מכוונות, אלימות מינית, מחסור במזון והתמוטטות מערך השירותים לציבור.

יותר מ-2.5 מיליון בני אדם נסו מבתיהם. פליטות סוריות (מקור: יו טיוב)
יותר מ-2.5 מיליון בני אדם נסו מבתיהם. פליטות סוריות (מקור: יו טיוב)

לדברי הארגון שערך את המחקר, שני הצדדים הלוחמים אחראים לנזקים במדינה: "בתוך סוריה, החורבן האנושי והחומרי עצום, המרקם האזרחי והחברתי של המדינה נהרס, יסודות הכלכלה והתשתיות הוחרבו".

26 ילדים נהרגו

"שמונה ילדים, כולם בני משפחה אחת, בני שישה חודשים עד תשע", נמנו עם עשרים הרוגי מתקפה אווירית על מעוזי מורדים בעיירה מועדמיה השוכנת מדרום-מערב לדמשק, כך דיווח ארגון משמר זכויות האדם בסוריה.

רשת אל-ג'זירה מדווחת, כי לדברי הממשל "טרוריסטים" ירו פגז אל האזור, פגעו בבניין מגורים שחרב וגרמו לאבידות בנפש. המורדים טוענים שהתקיפה האווירית היא חלק ממאמצי הממשלה להניס מורדים מהאזור ומהפרוור הסמוך דראיה. שני הפרוורים נפלו לידי המורדים לפני שבועות אחדים, ומאז נמשכות בהם התנגשויות עם חיילי המשטר.

לדברי משמר זכויות האדם, 26 ילדים נהרגו אתמול (ב') בסוריה, חמישה מהם בתקיפה אווירית באזור חאלב. בסך הכול נהרגו במדינה יותר מ-60 אלף בני אדם מאז ראשית ההתקוממות נגד משטר הנשיא אסד.

אתמול דיווח העיתון הסעודי אל ואטן מפי גורמי מודיעין,  כי אסד שוהה עם בני משפחתו ומקורביו על סיפונה של ספינת קרב רוסית  בים התיכון. הדיווח לא קיבל כל אישור מכל מקור אחר. בכל מקרה, זו  אינה עזיבה של אסד את סוריה אלא חשש לחייו ולחיי משפחתו. עוד דווח כי אסד אינו בוטח עוד במשמר הנשיאותי ובצוות האבטחה שלו והוא מכין את הקרקע לעזיבה אפשרית, אם ייאלץ.

 [related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן