Skip to content

עתירה לוועדת הבחירות: לאסור ברכת גדולי התורה למצביעים ג'

היום פורסמו בביטאוני יהדות התורה "קריאת קודש" ו"מי לד' אלינו" - ובהן הבטחות לברכות למי שיצביעו ג'. על המודעה חתומים 28 רבנים בכירים ובין היתר מנהיגי דגל התורה, הרבנים אהרון לייב שטיינמן וחיים קניבסקי וכן מנהיגי אגודת ישראל, האדמו"רים מגור, ויז'ניץ ובעלז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון עתרה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט אליקים רובינשטיין כדי שיאסור על פרסומים נוספים של ברכת גדולי התורה של יהדות התורה למצביעים ג', יהדות התורה. זאת, לאחר שלטענתה, "קריאת הקודש" שפרסמו הרבנים אמש (שלישי) עשתה שימוש בלתי חוקי בברכה של פוריות, אריכות ימים ופרנסה, בתמורה להצבעה למפלגה.

יצוין, כי לפני שבועיים נאלצה ש"ס בעקבות עתירת חדו"ש להסיר מאפליקציית מרן שהפיצה לסמארטפונים את האפשרות לקבל ברכה אישית ממנהיג המפלגה הרב עובדיה יוסף.

חוק הבחירות קובע כי "כל המשדל אדם להצביע בעד רשימת מועמדים מסוימת בדרך של השבעה, קללה, נידוי, חרם נדר או הבטחה להעניק ברכה דינו מאסר חמש שנים או קנס".

בעמותת חדו"ש אומרים שמדי מערכת בחירות מפרסמים גדולי התורה של יהדות התורה קריאה על החוב הקדוש ללכת להצביע ג'. היום פורסמה הקריאה הזו בביטאוני המפלגה החרדית האשכנזית תחת הכותרות "קריאת קודש"  ו"מי לד' אלינו". על המודעה חתומים 28 רבנים בכירים ובין היתר מנהיגי דגל התורה הרבנים אהרון לייב שטיינמן וחיים קניבסקי וכן מנהיגי אגודת ישראל האדמו"רים מגור, ויז'ניץ ובעלז.

המודעה מסתיימת באמירה "הננו תפילה להשי"ת כי הפועלים והמצביעים למען רשימת יהדות התורה המאוחדת והשבת אגודת ישראל דגל התורה שסימנה ג' לכנסת, יתברכו בבני חיי ומזוני ובכל הברכות ממקור הברכות".

אחת מהמודעות שפורסמו בעיתונות החרדית
אחת מהמודעות שפורסמו בעיתונות החרדית

מנכ"ל חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב כותב בעתירה כי להבטחה לבנים, אריכות ימים ופרנסה, "יש ערך ומשקל מיוחד באזני המאזינים והקוראים, המאמינים בכוחם של המבטיחים והמעתירים תפילות לחולל נפלאות במרומים ולהביא באורח על-טבעי להתגשמות ברכות אלה בחייהם של הנזקקים".

ב-2003 פסלה ועדת הבחירות תשדיר ובו ברכה מתונה בהרבה של זקן המקובלים יצחק כדורי:  "מי שברך את אבותינו אברהם יצחק ויעקב הוא יברך וישמור ויעזור לכל אשר בוחרים אהבת ישראל". בג"ץ אישר את הפסילה. רגב כותב, כי לאור הדרג הבכיר של הרבנים בהם מדובר בעתירה הנוכחית "נודעת חומרה יתרה להפרת הוראת החוק הנ"ל בעת הזאת, במודע ובכוונת מכוון, כדי לשדל מצביעים להצביע עבור המשיבה".

הוא מבקש מרובינשטיין להורות ליהדות התורה "לחדול משימוש בהבטחה ו/או יצירת זיקה בין הצבעה עבורה בבחירות לבין מתן ברכות למצביעים". עוד הוא מבקש "לאסור על אמצעי התקשורת הכתובה, האלקטרונית והאחרת לפרסם הודעות ו/או מודעות היוצרות זיקה בין הצבעה עבור המשיבה בבחירות לבין קבלת ברכות".

רגב אומר, כי "על המערכת הפוליטית להבין שהאיסור על קמעות וברכות  לגיוס קולות אינו אות מתה, ולא ניתן לרמוס אותו ברגל גסה. אין לאפשר שימוש ציני ובלתי חוקי באמונתם של מצביעים בכוחם של ברכות וקמעות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן