Skip to content

קורקעו 24 מטוסי בואינג 787 יפניים

אול ניפון המפעילה 17 מטוסי בואינג 787 וג'פאן איירליינס המפעילה שבעה מטוסים מדגם זה, קרקעו היום את המטוסים האלה, לאחר שמטוס של חברת אול ניפון נאלץ לבצע נחיתת חירום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פחות משבוע חלף מאז שסוכנות התעופה הפדראלית (FAA), הורתה לבצע ביקורת מקיפה במערכות הקריטיות של מטוס בואינג 787 דרימליינר, קרקעו היום שתי חברות התעופה הגדולות של יפן, אול ניפון וג'פאן איירליינס, את כל 24 המטוסים מדגם זה שברשותן.

התראות על עשן ותקלה בסוללה

ההחלטה לקרקע את מטוסי 787 התקבלה לאחר שמטוס מדגם זה של חברת אול ניפון, שהיה בטיסה מאובה לטוקיו עם 129 נוסעים ושמונה אנשי צוות, נאלץ לבצע נחיתת חירום בנמל התעופה טקאמאטוסו (Takamatsu) במערב יפן, אחרי שהטייסים קיבלו התראה על עשן בתא הנוסעים ותקלה באחת הסוללות. המטוסים יהיו מקורקעים עד לסיום הבדיקות הדרושות.

פנים מטוס הדרימליינר. נוח יותר לנוסעים
פנים מטוס הדרימליינר. נוח יותר לנוסעים

אול ניפון עם 17 מטוסים וג'פאן איירליינס עם שבעה מטוסים, הן הלקוחות העיקריים של מטוס זה.

במסיבת עיתונאים שכונסה בטוקיו אמר אוסמו שינובה, סגן נשיא חברת אול ניפון, "אנחנו מצטערים מאוד שגרמנו דאגה לנוסעים ולבני משפחותיהם".

אקיהורו אוטה (Akihiro Ota) שר התחבורה היפני , אמר בטוקיו, כי הרשויות מתייחסות לאירוע ברצינות.

ממשרד התחבורה היפני נמסר, כי ההחלטה לקרקע את המטוסים התקבלה באופן עצמי על ידי שתי החברות. יחד עם זאת הודיע המשרד, כי על פי הדיווח, האירוע מסווג כ"אירוע חמור", שיכול היה לגרום לתאונה. לפיכך נשלחה הוראה לבצע בדיקות נוספות במטוס שנחת בחירום בטקאמאטוסו.

הכי חדיש

787, המכונה דרימליינר, הוא המטוס החדש והמתקדם ביותר טכנולוגית של בואינג והחברה סומכת במידה רבה על הצלחתו, כיום פועלים בעולם כ-50 מטוסים מסוגו. המטוס מסתמך יותר מכל מטוס מודרני אחר על אותות חשמליים, כדי לשלוט חשמלית על כמעט כל פעולה שהמטוס מסוגל לבצע. כך, למשל, דיחוס תא הנוסעים לא מבוצע כמו בשאר המטוסים באמצעות לחץ הנלקח מהמנועים, אלא באמצעות מנועים חשמליים. למטוס יש שישה גנרטורים, וגם אחד מהם מספיק להפעיל את כל מערכות החשמל במטוס.

זהו גם מטוס בואינג הראשון המצויד בסוללות ליתיום הנטענות מהר והמסוגלות לספק מתח תוך מרווח זמן מצומצם, לעומת סוללות אחרות. כן כן בנוי המטוס מחומרים מורכבים קלים, במקום אלומיניום.

50 אלף שעות טיסה

המטוס ביצע עד כה בהצלחה כ-50 אלף שעות טיסה. אבל מאז השקתו לפעילות מבצעית, לאחר עיכובים של יותר משלוש שנים, סובל המטוס מסדרה של בעיות, כולל אש מאחת הסוללות ודליפת דלק, כפי שארע לפני כשבוע, בשני מטוסים נפרדים.

בואינג 787 דרימליינר: קורקעו 24 מטוסים של חברות יפניות. (צילום: בואינג)
בואינג 787 דרימליינר: קורקעו 24 מטוסים של חברות יפניות. (צילום: בואינג)

ה-FAA הצהיר, כי קיבל דיווח ראשוני על האירוע שארע היום ביפן, שבו מעורב מטוס בואינג 787 וכי "האירוע ייכלל בביקורת המערכות הקריטיות של המטוס, שהחלה בשבוע שעבר, כולל התכנון, הייצור וההרכבה". יחד עם זאת, פקידי הממשל בארה"ב מיהרו לומר, כי המטוס בטוח לטיסה.

ג'י. אס יואסא (GS Yuasa), החברה היפנית שסיפקה את כל סוללות הליתיום למטוסי 787, לא רצתה למסור כל תגובה, כל עוד נמשכת החקירה. "יש לחקור לעומק את כל הבעיות האלה", אמרה.

מבואינג נמסר, כי תקלות טכניות צפויות בתקופות הראשונות להפעלתו של כל מטוס חדש. "בואינג מודעת להסטת המטוס של אול ניפון לנחיתה בטקאמאטוסו ואנחו בקשר עם לקוחותינו ועם רשויות הפיקוח המתאימות", מסר מרק בריטל, דובר בואינג.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן