Skip to content

"ארתור פינקלשטיין נטש את הליכוד ביתנו וחזר לארה"ב"

כך נאמר הערב בידיעה בלעדית שפרסם ערוץ 10. במטה הבחירות של הליכוד ביתנו מכחישים וגם ממשרדו של פינקלשטיין יצאה הכחשה. במפלגת העבודה מגיבים: "אנחנו צופים בהתפרקותו של הליכוד ביתנו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

האסטרטג של הליכוד, ארתור פינקלשטיין – שיזם את חיבורן של רשימות הליכוד וישראל ביתנו וליווה את קמפיין הבחירות מתחילתו – עזב את הארץ ואינו מתכוון לשוב לפני הבחירות.

עפ"י ערוץ 10, שפרסם הערב את הידיעה על נטישתו של פינקלשטיין, חמישה ימים בלבד לפני הבחירות – נבעה ההחלטה מתחושתו של פינקלשטיין כי אין לו מספיק השפעה על הקו שמובילה המפלגה בדרך אל הקלפי. עפ"י ערוץ 10, חש היועץ האסטרטגי הבכיר כי גורמים אחרים הם בעלי השפעה גדולה יותר על אופי הקמפיין שמנהלת הרשימה המאוחדת של הליכוד וישראל ביתנו.

נטש או לא נטש? הליכוד ביתנו בישורת האחרונה (צילום: מאתר הליכוד ביתנו)
נטש או לא נטש? הליכוד ביתנו בישורת האחרונה (צילום: מאתר הליכוד ביתנו)

פינקלשטיין – המלווה את נתניהו וליברמן לאורך שנים רבות – נהג במערכות בחירות קודמות לעזוב את הארץ מספר ימים לפני הבחירות עצמן, כשהוא משאיר אחריו את יועצו, ג'ורג' בירנבאום, לנהל את הימים האחרונים של הקמפיין. אלא שהפעם בירנבאום חזר לפני שבוע לארצות הברית במטרה לחזור ביום שני לארץ – ולא שב עד היום לארץ.

בליכוד דחו את הידיעה וכינו אותה "שקרית". בתגובה שפרסם מטה הבחירות של הליכוד נאמר: "בניגוד לדברים הערב בחדשות 10 מדובר בידיעה לא נכונה ושקרית. פינקלשטיין לא עזב את הקמפיין הוא חלק מהקמפיין והכל מתנהל על פי לוז שנקבע לפני חודשים".

הכחשה מוחלטת. ארתור פינקלשטיין (מקור: צילום מסך, ערוץ 2)
הכחשה מוחלטת. ארתור פינקלשטיין (מקור: צילום מסך, ערוץ 2)

גם ממשרדו של ארתור פינקלשטיין יצאה הכחשה מוחלטת: "מדובר בשקר מוחלט. ארתור פינקלשטיין טס לארה״ב במועד שהיה אמור לטוס מלכתחילה ושנקבע בכלל עוד לפני הגעתו לישראל, והוא ושותפו ג׳ורג׳ בירנבאום מלווים את קמפיין הליכוד-ביתנו באופן מלא עד לסיומו. פרסום מביש כזה, ללא בקשת תגובה, מעיד על כוונות זדון של הערוץ שפרסם את השקר".

איתן כבל, ראש צוות התגובות במפלגת העבודה, הגיב: "אנחנו צופים בהתפרקותו של הליכוד ביתנו. ההתרסקות של הצמד נתניהו וליברמן, היא פועל יוצא של המיאוס שחשים אזרחי ישראל משלטון הגזירות והקיפאון שלהם, שדרדר את מדינת ישראל לעברי פי פחת. נתניהו כמו נתניהו, תולה את השליח פינקלשטיין, אדריכל האיחוד המסוכן בינו ובין ליברמן שהדגיש לציבור עד כמה הפך השלטון בישראל לקיצוני, מפוחד ואטום. אני קורא לכל המתלבטים, המיואשים ואלו שחושבים בטעות שלא ללכת להצביע. בסיטואציה שנוצרה אפשר, צריך וחייבים להחליף את נתניהו בשלי יחימוביץ' מפלגת העבודה, שהיא היחידה שקוראת עליו תיגר, ובשום אופן לא לבזבז את הקולות על מפלגות אופנה או כאלו שמצהירות שיזחלו לממשלתו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן