Skip to content

הריבית על המשכנתאות לזכאים יורדת ל-3%

גובה הריבית עד כה היה 4%, עובדה שגרמה לרוב זכאי המשכנתאות להעדיף הלוואות בשוק הפרטי; התקציב שהוקצה להוזלת הריבית יספיק, על פי ההערכות, ל-12 אלף הלוואות  מאת רונית שימרון משרד הבינוי והשיכון הוריד את הריבית לזכאים למשכנתאות מסובסדות לחסרי דירה מ-4% לריבית מופחתת של 3% בלבד. זאת, במסגרת תיקון לחוק הלוואות לדיור, התשנ"ב-1992, שאושר בכנסת […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גובה הריבית עד כה היה 4%, עובדה שגרמה לרוב זכאי המשכנתאות להעדיף הלוואות בשוק הפרטי; התקציב שהוקצה להוזלת הריבית יספיק, על פי ההערכות, ל-12 אלף הלוואות

 מאת רונית שימרון

משרד הבינוי והשיכון הוריד את הריבית לזכאים למשכנתאות מסובסדות לחסרי דירה מ-4% לריבית מופחתת של 3% בלבד. זאת, במסגרת תיקון לחוק הלוואות לדיור, התשנ"ב-1992, שאושר בכנסת בחודש שעבר.

שר השיכון אריאל אטיאס צילום: דימה נוף

במשרד השיכון טוענים כי בשנים האחרונות, רוב המשפחות והזוגות הצעירים שרכשו דירה לא מימשו את הסיוע ממשרד השיכון, משום שבשוק החופשי קיבלו הלוואות זולות יותר. אולם, הורדת הריבית ל-3%, מאמינים במשרד, תשנה את התמונה.

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אמר היום: "הזוגות הצעירים וחסרי הדיור זכאים להטבה מהמדינה שמגיעה לעשרות אלפי שקלים, כדי להקל עליהם לממש את חלום רכישת קורת הגג. אנחנו קוראים לציבור הזכאים לנצל את ההטבה ואת הריביות הנמוכות. זו בשורה גדולה לזכאים. בימים האחרונים הונחו הבנקים לגבי התקנות החדשות, והם ערוכים לקליטת הזכאים המממשים. הריבית בשוק החופשי לתקופה של 25 שנה עומדת על כ-3.8%, ומשרד הבינוי והשיכון מציע כעת את ההלוואה המיועדת לזכאים ב-3% בלבד. בשנים האחרונות תקציב הסיוע לזכאים כמעט ולא נוצל עקב הריבית הלא אטרקטיבית שהעניק משרד הבינוי והשיכון, לעומת הריביות בשוק, והסיוע לא מילא את יעדו עד היום".

התיקון לחוק הלוואות לדיור נעשה במסגרת הוראת שעה. כלומר הריבית המופחתת של 3% תינתן לזכאים על פי זכאותם האישית בהתאם לניקוד במשך חצי השנה הקרובה, החל ב-1 בינואר 2012 ועד 30 ביוני שנה זו. המשרד יפעיל אפוא את ההלוואות המסובסדות לתקופה של חצי שנה, מועד שבו ייבדק אם נותרה יתרה תקציבית לצורך מימוש המשכנתאות.

 במשרד הבינוי והשיכון קוראים לזכאים להלוואות המסובסדות, אשר בשנים האחרונות מיעטו להשתמש בזכותם זו, לגשת לבנקים למשכנתאות ולהוציא תעודות זכאות על מנת לממש את ההלוואות בריבית האטרקטיבית. ההלוואות יינתנו למי שחתם על חוזים לרכישת דירה (יד ראשונה או שנייה) או בבנייה עצמית החל ב-1 בינואר 2012.

הפרטים הרלוונטיים כבר הועברו לבנקים ומידע מעודכן ומקיף יימצא באתר האינטרנט של משרד הבינוי והשיכון החל מיום ראשון הקרוב.

תקציב התיקון לחוק, המאפשר את הפחתת שיעור הריבית, עומד על 150 מיליון שקל, ועל פי ההערכות יספיק לכ-12 אלף הלוואות לסיוע לרכישת דירה לזכאים בשיעור ריבית מסובסד של 3%. ההטבה מקנה הנחה של קרוב ל-100 שקלים בהחזר חודשי להלוואה ממוצעת – הנחה של כ-10% מההחזר החודשי על סכום ההלוואה המסובסדת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן