Skip to content

הומו מול הטרו – מלחמת המינים המודרנית

הקרב על זכות הנישואין לכל הוא המלחמה האמיתית של צרפת. הכנסיה מרימה את הראש ומנסה להתערב בענייני המדינה. הנשיא עושה הכל כדי לא למלא מחויבותו לקהילה הגאה וכולם יוצאים לרחובות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
בעד זכות הנישואין לכל (צילום: עמית מנדלזון)

4,000 איש צעדו היום ברחובות מארסיי בעקבותיה של להקת המתופפים ה"מו לה קה טו" בקריאה לאפשר נישואין חד-מיניים או ליתר דיוק, זכות הנישואין לכל,

צרפת איננה הזירה היחידה בה ניטש הקרב על הזכות להינשא עבור כולם, אבל בצרפת הקרב הוא קשה יותר וחורג גם מהגבולות שהוצבו על ידי החוקה הצרפתית. הנשיא פרנסואה הולנד התחייב לקהילה הגאה להעביר את החוק הנ"ל ואחרי עיכובים רבים אכן הגיש אותו לפרלמנט, אבל בצורה רשלנית במיוחד, והוא כמובן נפל למרות הרוב המוחלט שיש לשמאל באסיפה הלאומית הצרפתית.

הכנסיה הקתולית מרימה את ראשה ומפעילה את השפעתה על תהליך החקיקה, כשהיא מוציאה לרחובות אלפי מתנגדים ובין ההמון קשה שלא להבחין בכמרים. התערבות הכנסיה היא שלב חדש בקרב, מכיוון שהדת מופרדת רשמית מהמדינה בחוקה.

הקהילה הצעירה והפעילה (צילום: עמית מנדלזון)

כאמור היום יצאו לרחובות העיר תומכי השוויון, שכן בזה בעצם מסתכמת הדרישה, שיוויון מוחלט לכולם בלי הבדל דת, מין, צבע וכמובן… נטיות מיניות.

מלווים את כל ההפגנות - המו לה קה טו (צילום: עמית מנדלזון)

הוויכוח כבר מזמן ירד מהפסים הרשמיים של מתנגד או בעד החוק. כרזות כנגד הומופוביה והתרבות ההטרוסקסואלית צצות בכל פינה כולל סטטיסטיקה עצובה שמוכיחה שבמשפחות דו מיניות "נורמטיביות" ההתעללות המינית בילדים מגיעה ל-20%. הקבוצות האנרכיסטיות פרקו את החבילה והגדירו מחדש את המינים: ההומופובים (בדרך כלל הכינוי לקתוליים) ההטרו (נורמלים אבל פג תוקפם) ואלו שפתוחים לכל, היינו תומכים בשיוויון ללא גבולות מגדר או נטיות מיניות.

בין ההמון נתקלתי בתופעה, בחור יהודי חובש כיפה, הומוסקסואל בגלוי ובמוצהר, למה תופעה? הקהילה היהודית במארסיי היא קהילה שמרנית מסורתית מאוד, ספרדית ובעיקר מאוד מאוד הומופובית. הבחור חובש כיפה כל ימות השנה ואיננו חושש מאיש.

לא פוחד מאף אחד (צילום: עמית מנדלזון)

הקרב הנ"ל בעיצומו ונזכה לראות עוד הרבה מאוד מצעדים כאלו ברחובות כל ערי צרפת. אבל ספק רב אם נזכה לראות חוק שמתיר נישואין לכל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן