Skip to content

"ההיסטוריה לא תסלח למי שלא יעצור את איראן"

כך אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למשלחת סנאטורים מארה"ב, בראשות ג'ון מקיין, שאתה נפגש בלשכתו. ראש הממשלה הדגיש: "בנייה בירושלים אינה הבעיה של העולם. איראן גרעינית היא הבעיה של העולם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"בנייה בירושלים אינה הבעיה של העולם. איראן גרעינית היא הבעיה של העולם. ההיסטוריה לא תסלח למי שלא יעצור את תוכנית הגרעין של איראן". כך אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו למשלחת סנאטורים אמריקניים, בראשות הסנאטור ג'ון מקיין, שהיה והמועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית בשנת 2008.

בפגישה, שהתקיימה בלשכת ראש הממשלה, נדונו השינויים שעובר המזרח התיכון ובכלל זה הצורך בהחרפת הסנקציות נגד איראן שממשיכה להתקדם בתכניתה הגרעינית, הסכנה שהנשק הכימי בסוריה ייפול לידי ארגוני טרור והמגעים המתקדמים לאחדות בין הרשות הפלסטינית לחמאס.

"ההיסטוריה לא תסלח". בנימין נתניהו. (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
"ההיסטוריה לא תסלח". בנימין נתניהו. (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

ראש הממשלה נתניהו הודה לסנאטורים הרפובליקנים והדמוקרטים על התמיכה הבלתי מסוייגת של הסנאט על שתי מפלגותיו במדינת ישראל. במשלחת היו גם הסנאטורים שלדון וייטהאוס, קלי אייוט, ריצ'ארד בלומנטל, וכריס קונס.

חברי המשלחת נפגשו גם עם נשיא המדינה, שמעון פרס. הנשיא פרס אמר לחברי המשלחת: "ישראל מעריכה את עמדתה הברורה של ארה"ב בנוגע לאיראן – כי לא ניתן לאפשר לאיראן להגיע לנשק גרעיני, וכי כל האופציות נותרות על השולחן".

הנשיא הודה לסנאטור מקיין על הביקור, והדגיש כי ביקור זה, של משלחת אמריקנית חוצת מפלגות,  הינו חשוב בעת הזו לחיזוק היחסים האסטרטגיים בין המדינות וכהצהרה לאזור כי ארצות הברית מחויבת לשלום, חירות ושגשוג. "ישראל והעולם כולו ניצבים בפני אתגרים ביטחוניים משמעותיים", אמר הנשיא. הוא התייחס לסבל ולשפיכות הדמים בסוריה ואמר: "בסוריה מתרחשת שפיכות דמים נוראית שיש לעצור אותה. ישראל היא אי של דמוקרטיה במזרח התיכון, עלינו לעמוד ביחד באחריות לעתיד של שלום".

סנאטור מקיין הודה לנשיא על הדברים ואמר: "אנו בעיצומו של ביקור מרתק במזרח התיכון, היינו בקהיר ובאפגניסטן. הבוקר ביקרנו במחנה של פליטים סורים בירדן. ראינו אלפי אנשים, בחלקם פצועים, שנאלצו לעזוב את בתיהם ולשאת בסבל הרב שנגרם להם כתוצאה משלטונו הדיקטטורי האכזר של בשאר אסד. כולנו מאמינים שנפילתו של אסד היא בלתי נמנעת, אך מודאגים כמה זמן זה עלול לקחת. ישראל היא אכן אי של חכמה ותקווה באזור, מהווה דוגמא ומופת לדמוקרטיה וחירות".

לאחר ההצהרות המשותפות המשיכו הנשיא ומשלחת הסנאטורים לפגישת עבודה מדינית בה דנו בחיזוק הקשרים האסטרטגיים בין ישראל לארצות הברית, בסוגיות הבוערות ביחסי ישראל ושכנותיה, בתהליך השלום מול הפלסטינים ובסוגיה האיראנית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן