Skip to content

בנט: נתניהו יורה בתוך הנגמ"ש פעם נוספת

יחימוביץ' בקריאה אחרונה לפעיליה: "אני זקוקה לכם". במכתב ששיגרה בדואר האלקטרוני לעשרות אלפי פעילי מפלגתה, טוענת יו"ר העבודה כי עפ"י סקרי סוף השבוע רק שלושה מנדטים מפרידים בין האפשרות שהעבודה תרכיב ממשלה ובין הרכבתה בידי נתניהו. במקביל תקף יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, חזיתית את ראש הממשלה: "זה מזכיר לי את מה שעשו לו לאחר […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המפלגות המתמודדות לכנסת מחריפות את הטונים. מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף תקף אתמול במהלך שיעורו השבועי את מפלגתו של בנט. "הם קוראים את עצמם 'הבית היהודי'. זה בית יהודי? אנחנו הבית היהודי. איזה דתיים אלה? זה בית יהודי של גויים", אמר הרב עובדיה.

תגובת מפלגת הבית היהודי: "הרב עובדיה יוסף הוא מנהיג רוחני חשוב של ציבורים רבים בישראל, ואנו רוחשים לו כבוד והערכה – אם אנו מותקפים מכל המפלגות במקביל כנראה שאנחנו בדרך הנכונה".

ראש הממשלה עומד מאחורי הקמפיין. בנט (צילום: רפי מיכאלי)
ראש הממשלה עומד מאחורי הקמפיין. בנט (צילום: רפי מיכאלי)

במקביל תקף ראש מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, חזיתית את ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנט עשה זאת בתכנית "פגוש את העיתונות". "ראש הממשלה עומד מאחורי הקמפיין השפל שגורם לקרע עם הכיפות הסרוגות", הטיח בנט. "זה מזכיר לי את מה שעשו לו לאחר רצח רבין. נתניהו יורה בתוך הנגמ"ש פעם נוספת על הכיפות הסרוגות והוא לא מבין איזה נזק הוא עושה".

בליכוד הגיבו מיד: "בהופעתו ההיסטרית של בנט הוא ניסה להסיט את הדיון מהעיסוק ברשימתו ולשם כך הוא מוכן אפילו 'לפוצץ' את הנגמ"ש ולתקוף באופן מביך ולא ראוי את ראש הממשלה, שאותו הוא עצמו מפרסם יחד איתו בשלטי החוצות שלו. עצוב שכדי להסתיר את רשימתו ולהטעות את הציבור, בנט יורד לרמה כה נמוכה".

"זקוקה לכולכם, בלב ובמעשה, ובכל הכוח!" כך כותבת יו"ר העבודה שלי יחימוביץ' לעשרות אלפי מתנדביה ופעיליה, בפנייה אחרונה לפני הבחירות.

"רק שלושה מנדטים". יחימוביץ' טוענת שיש עוד סיכוי (צילום: דן בר דוב)
"רק שלושה מנדטים". יחימוביץ' טוענת שיש עוד סיכוי (צילום: דן בר דוב)

"אנחנו אנשים ערכיים, שכל אחד בדרכו תורם לשינוי פניה של המציאות, כל הזמן. אבל פעם בארבע שנים, וזה קורה השבוע, מגיע היום שבו החלומות שלנו, התקוות, האמונה והאידיאולוגיה – מתנקזים למאמץ מרוכז וענקי לשנות את התוואי שבו המדינה הולכת, וזה יום הבחירות", כותבת יחימוביץ'. "לקראת היום הזה אני זקוקה לכל אחת ואחד מכם. בלב ובמעשה, וקוראת לכם להתגייס בכל הכוח ולא לנוח לרגע עד שנעשה את מה שקשה כל כך אבל גם אפשרי כל כך: נחליף את ביבי".

יחימוביץ' טוענת בפנייתה לפעיליה כי עפ"י סקרי סוף השבוע רק שלושה מנדטים מפרידים בין האפשרות שהיא תרכיב ממשלה ובין הרכבתה בידי נתניהו. "עוד יותר מדהים שכל המפלגות האחרות ויתרו על הקרב והשאירו אותנו, המפלגה השנייה בגודלה, לוחמים יחידים במערכה להחלפת השלטון. היחידים שהודיעו: או שנרכיב את הממשלה או שננהיג בגאווה אופוזיציה לוחמנית.

"המתלבטים יכריעו את המערכה", אומרת יחימוביץ'. "ספרו להם שההתלבטויות נגמרו. שגם אם יש להם ספקות, והם לא שלמים, ומשהו מעצבן אותם – שיתעשתו ויבינו שכל קול שהוא לא למפלגת העבודה – הוא קול לביבי. מי שלא הולך לקלפי מצביע לביבי, מי שמצביע למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה מצביע ביבי, ומי שמצביע לפיד או לבני מצביע ביבי – שניהם כבר הודיעו שהם יושבים בממשלת נתניהו אם תקום, תוך הצבת תנאי סף משפילים. הסבירו להם שלא יבזבזו את קולם על אופנה חולפת. שלא יעזרו לביבי".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן