Skip to content

בכירים במשרד הרישוי נעצרו בחשד לקבלת שוחד

הבוקר עצרה המשטרה את מנהל משרד הרישוי בנפת לכיש ובוחני נהיגה. על פי החשד הוא עמד בראש רשת שהאריכה תוקף של רישיונות רכב ונהיגה בתמורה לשוחד כספי. בוחני נהיגה קיבלו שוחד והעבירו תלמידים. בין הנהנים – ראש ארגון פשע שרישיונו נפסל - וחודש בניגוד לחוק חמש פעמים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבוקר (ראשון) הותר לפרסום כי נחשפה פרשיית שוחד, מרמה ואי-סדרים במשרדי הרישוי שבנפת לכיש. בתום חקירה סמויה, שנוהלה על ידי ימ"ר לכיש נגד ארגון פשיעה בדרום, התגלו חשדות נגד מספר מעורבים, ובכללם מנהל נפת לכיש במשרד הרישוי.

על פי החשד הוא הפעיל רשת ענפה של עורכי דין וקרובי משפחה מדרגה ראשונה לשם קבלת תשלומי שוחד בסכומים משתנים, תמורת הארכת תוקפם של רישיונות נהיגה של נהגים שרישיונם נפסל מנהלית בגין צבירת נקודות. בפרשה נוספת עולה כי תלמידי נהיגה היו מעבירים שוחד דרך המורים ועורכי דין, ואלה היו משלמים לגורמים במשרד הרישוי בנפת לכיש כדי שיעבירו אותם מבחני נהיגה (טסט). החקירה בשתי הפרשות נמשכת וצפויים להיחקר עוד מאות אנשים

(צילום: PRA, ויקימדיה)
עשרות נהגים קיבלו רישיונות ללא הכשרה בסיסית, לרבות משאיות כבדות (צילום: PRA, ויקימדיה)

העניין התגלה בעקבות חקירה סמויה של היחידה המרכזית במרחב לכיש נגד ארגון פשיעה שפעל בדרום. עלה חשד לפיו בשנתיים האחרונות הוארך חמש פעמים תוקף רישיונו של העומד בראש ארגון הפשיעה, על אף שהוא נפסל מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה. התברר כי החשוד בהארכת תוקף הרישיון בניגוד לנהלים ותמורת שוחד, משמש כמנהל משרד הרישוי בנפת לכיש. 

בפרשה הנוספת, שקשורה בפרשה הראשונה, בוחני נהיגה העניקו רישיונות והעבירו מבחני רישוי ("טסטים") לרכבים פרטיים ומשאיות תמורת שוחד, ועשרות נהגים קיבלו רישיונות לנהוג ללא הכשרה בסיסית נדרשת, לרבות היתר רישיונות למשאיות כבדות. על פי החשד, חברי הרשת סייעו לנהגים שרישיונם נפסל בשל צבירת נקודות להשיג רישיון נהיגה על אף הפסילה.

מבדיקה ראשונית עולה כי מספר נהגים אשר רישיונם הוארך על ידי מנהל הנפה במרחב לכיש היו מעורבים בתאונות דרכים, בהן תאונות עם נפגעים. החשודים המרכזיים בפרשה נעצרו הבוקר ויובאו להארכת מעצר מחר בבית משפט השלום באשקלון.

 

.


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן