Skip to content

נתניהו בהלוויה של נחמן: "אריאל תישאר תמיד חלק מישראל"

כך הבטיח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מעל קברו הטרי של רון נחמן - ראש עיריית אריאל שהובא היום למנוחות בעירו. "גם כשהיה חבר כנסת נפשו הייתה כמהה לאריאל והוא ביקש לחזור אליה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 "אני נשבע לך היום, העץ הזה לעולם לא יעקר. אריאל תישאר תמיד חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. אריאל בירת השומרון היא מרכיב עיקרי בחגורת הביטחון של מדינת ישראל. שמה הוא שם נרדף לירושלים ולבית המקדש ולא בכדי. כשם שירושלים תישאר בירתנו המאוחדת לנצח נצחים כך הייתה ותישאר אריאל תמיד חלק מישראל". כך נפרד היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מראש עיריית אריאל, רון נחמן ז"ל, שהובא בעירו אריאל למנוחות.

אלפי בני אדם, בהם גם שרים וקצינים בכירים בצה"ל, הגיעו היום להלוויתו של ראש העיר אריאל, רון נחמן, כדי ללוות אותו בדרכו האחרונה. נחמן הלך לעולמו ביום שישי האחרון כשהוא בן 70, לאחר שנאבק במשך תקופה ארוכה במחלת הסרטן.

נתניהו בלוויית רון נחמן. לצידו, דורית נחמן, אלמנתו של רון נחמן ז"ל (צילום: קגובי גדעון/לע"מ)
"אמרת אריאל - אמרת רון נחמן". נתניהו בלווייה ולצדו האלמנה דורית (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

"מעל לכל רון ייזכר בדברי ימיה של ישראל בזכות מפעל חייו. המפעל המפואר שהוא הקים כאן מן המסד ועד הטפחות", אמר ראש הממשלה. "אמרת אריאל – אמרת רון נחמן, אמרת רון נחמן – אמרת אריאל. שלושים וחמש שנים, מחצית משנות חייו, הקדיש רון לעיר אריאל. לפני עשרים ושמונה שנים הוא נבחר ליו"ר המועצה המקומית, שלימים הפכה לעיר ואם בישראל. הייתה לי זכות גדולה כראש ממשלה בקדנציה הראשונה של כהונתי לעבוד יחד איתו ולהכיר באריאל כעיר – ורון עמד בראשה עד לפטירתו.

"גם כשהיה חבר כנסת נפשו הייתה כמהה לאריאל והוא ביקש לחזור אליה. הוא ויתר על חברות בכנסת כדי להיות כאן באריאל. עשרים ושמונה שנים עמד רון בראשה כמניין 'כח', ורון הפעיל הרבה כוח למען אריאל. אני חושב שאין כאן אחד מן השרים וחברי הכנסת שלא זוכר כיצד הוא לא נתן לאף אחד מאיתנו מנוח, ואני זוכר כל שיחה איתו. תמיד בא לבקש למען העיר אריאל ואף פעם לא למען עצמו. ואי אפשר היה לעמוד בפניו – השיג תמיד את מבוקשו למען אריאל".

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין ספד לרון נחמן: "היית זן נדיר צאצא לבוני הארץ. עבורך, חזון נבחן ביכולת להגשים אותו. ידיך שילבו בין חלום לריאליה, במעשיך לימדת אותנו פרק בהלכות ציונות: אם תרצו -אין זו אגדה. יש אנשים שחולמים חלומות רבים, ולא מגשימים אפילו אחד; לך היה חלום אחד, שהגשים את חלומם של רבים, משימת חיי, כך אמרת, היא להתמסר לאריאל לבנות אותה כעיר. אני צריך לטפח אותה, להרחיב את גבולותיה, להביא אליה עוד עשרות אלפי תושבים חדשים, לייסד בה היכל תרבות ולהקים בה אוניברסיטה. לבנות אותה כעיר גדולה, עיר ישראלית חדשה, שתשרת את כל תושבי הסביבה,  ערבים ויהודים."

ריבלין הוסיף כי רון נחמן היה : "מאותם המגשימים שבנו את הארץ מתוך אהבה ואמונה. רון לא בנה את הארץ מתוך רצון לפגוע באוכלוסייה אחרת, לא בחמסנות או בקריאת תגר. רון בנה את הארץ בשליחות העם כולו  על דעתם של כל ממשלות ישראל. הוא זכה להערכה כסמל לאדם שנאבק להגשמת החלום הציוני במיטבו".

ריבלין סיים את דבריו ואמר: "רון. חבר אהוב, איש אמת. המאבקים הטביעו את חותמם ונתנו את אותתם בגופך; במאבק האחרון, על חייך – נפלת. בעוד דקות מעטות, תעטוף אותך האדמה שכל כך אהבת שכל כך התמסרת לה, ואנחנו ניפרד ממך לתמיד. אבל, אריאל שלך תישאר איתנו מלווה בקיומה והתעצמותה, את זיכרונך, את חייך. את נר הנשמה לחייך הדלקת אתה ואנחנו נשמור עליו שלא יכבה שיאיר ויזרח בתולדות הציונות ושיבת העם לארצו".

בין הסופדים היה גם ראש מפלגת הבית היהודי נפתלי בנט, שאמר: "אין הרבה אנשים שיכולים להתגאות בכך שבנו עיר. הנחישות של רון והעבודה שלו הביאו לשגשוג האדיר של העיר הזו. כשפגשתי אותו לראשונה הוא אמר לי: 'תסיר את המילה כיבוש מהלקסיקון. אתה לא יכול להיות כובש בבית שלך' – וזה באמת הבית שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן