Skip to content

דרעי: מעולם לא היינו 12 מנדטים יומיים לפני הבחירות

אריה דרעי, נטול כריזמה, בא לכנס פעילים בעיר לוד כדי לעבוד. בכרזות הבחירות מודבקת תמונתו של דרעי כשמתחתיה כתוב: "חוזרים הביתה" ואילו ברקע תמונתו של מרן הרב עובדיה והפסוק מישעיהו: "הלא פרוס לרעב לחמך"... נו, טוב. פרוסות לחם לא מתגלגלות ברחובות בעיר לוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מוצאי שבת, עזרת הנשים מוצפנת משהו מאחורי פרגוד שבנוי למעשה ממסך וידיאו לא גדול. משם תוכלנה הנשים, חגיגיות משהו ועוטות שביסים, לצפות במתרחש בכנס הפעילים שמתרחש באולם המרכזי. כסאות פלסטיק, בניין מפואר, בית הכנסת ברחוב דוד בן אליעזר, "בית עמוס" של הרב יוסף רביבו, רעש של עשרות דציבלים. מוסיקת בחירות. המתנה עצבנית לבואו של אריה דרעי לנאום בחירות. לא רק לפי הסקרים איבד דרעי מקסמו ומכוחו, הוא ללא ספק כבר לא האריה של פעם. בשביל 12 מנדטים שצופים לו אין הרבה טעם להיכנס לפוליטיקה. מי יודע, אולי הוא מתחרט שלא הקים מפלגה עצמאית.

דרעי בכנס פעילים מוצ"ש 20 בינואר 2013 - צילום : טובה אבן חן
דרעי בכנס פעילים מוצ"ש 20 בינואר 2013 (צילום : טובה אבן חן)

גילוי נאות: בעיצומה של המחלוקת סביב החתימה של הסכמי אוסלו באתי אליו עם משלחת נשים ירושלמיות מוכרות, לנסות לדבר על ליבו לצאת מהממשלה הרעה. הוא לא שעה לדברינו, אמר שהוא הגיע לפוליטיקה כדי שלילדים מזרחיים יהיו תלמודי תורה. אודה שאז, כשהוא דיבר – אפשר היה לחוש חשמל באוויר. ואני יודעת שאני לא היחידה. הכריזמה של דרעי הלכה לפניו, עשרות אלפי אנשים נהו אחריו לפני ואחרי ההרשעה. האם ש"ס עשתה שימוש בכספים ובכוח רק למטרות הללו? חלקים גדולים מהבטחות ש"ס קל להפריך. בכרזות הבחירות מודבקת תמונתו של דרעי כשמתחתיה כתוב: "חוזרים הביתה" ואילו ברקע תמונתו של מרן הרב עובדיה והפסוק מישעיהו נ"ח, 7: "הלא פרוס לרעב לחמך"… נו, טוב. בלוד – לא מתגלגלות ברחובות פרוסות לחם.

לאחרונה לוד עלתה לכותרות בשל דו"ח מבקר המדינה שהתפרסם בעניינה לפני שבועות מספר, וגם בגלל הסדרה הדוקומנטרית שהושקה בתחילת ינואר ומשודרת בערוץ 8.

כפי שהעידו פעילים בכנס, הם צופים ללא יותר מ-5,000 קולות בלוד. עם זאת, קשה לא להבחין בטביעת האצבע של ש"ס על העיר. כל כך למה? עיון בדו"ח מבקר המדינה מדצמבר מלמד שאדון ציון הדר, הגזבר המיתולוגי של לוד, מכהן בתפקידו כבר 20 שנה, ואחראי על רוב מחדליה של העירייה. המבקר תוקף אותו בחריפות, אבל בש"ס לא מתרגשים. יודעי ח"ן יודעים שאם אלי ישי היה רוצה – הדר היה הולך הביתה באותו הרגע. אבל לא בש"ס. בינתיים, הדר הוליך הביתה מנכ"לים וראשי אגפים, ואין מי שיכול לו.

לוד סובלת מהזנחה חסרת תקדים, וכל הכספים שעברו אצל הדר במהלך השנים נבלעו, השד יודע היכן. רק כדי לסבר את האוזן – בשנים האחרונות הוזרמו ללוד על ידי הממשלה לא פחות מ-250 מיליון ש"ח. עכשיו מינה אותו מאיר ניצן (יו"ר הוועדה הקרואה) ל"אוצר העירייה". כנראה שגם ניסיונו הרב של ניצן ועורו העבה, פרי עשרות שנים בתפקיד ראש עירייה בראשל"צ – לא מועילים לו מול הדר. כמו שאומר העיתונאי מוטי גילת, הדר הוא "עוף מוגן". על ידי מי? ש"ס בראשותו של ישי לא עשתה דבר כדי להוריד את הדר מתפקידו.

כעת דרעי רוצה להפיח רוח חדשה בש"ס. בבקשה, אבל שיבטיח מעל הבמה הזו שברגע שהוא נבחר – ציון הדר הולך הביתה. הפעילים רוצים הצהרה.

דרעי בנאום לפעילים : לא אותה כריזמה . צילום : טובה אבן חן
לא אותה כריזמה. דרעי (צילום : טובה אבן חן)

בלי הילה, בלי כריזמה – פנה הרב אריה דרעי לפעילים בצורה פשוטה וישירה: "אני באתי לעבוד, לא לדבר. שלחנו לכם מאגרים", אמר לפעילים, "כל בית שלא ביקרנו בו ייתכן שאנחנו מפספסים. היום בערב מתחילים סיבוב שני: תפילת המ"ן ותיקון  הרש"ש. עם ברכה של הרב עובדיה". כמיטב המסורת. חבל שהרב עובדיה ישיש וקשה להביאו ללוד ולהראות לו מה עולל לה הגזבר מטעמו.

"חייבים מיד, אחרי הכנס הזה, מארגני המטות צריכים לשבת ולהתארגן. איפה כפר חב"ד שיבוא לעזור?", שואל דרעי. אחר כך הוא מסביר לפעילים: "מעולם לא היינו 12 מנדטים יומיים לפני הבחירות, תמיד הסקרים מראים ששה שבעה מנדטים פחות ממה שאנחנו מקבלים באמת. הייתי כעת עם קמיל פוקס. הוא אומר שאף פעם לא היו 12 מנדטים. בדרך כלל מקבלים 17 מנדטים והניבוי הוא 11. זו עבודה קשה, חומר מודפס – פיטום הקטורת (תפילה שמסוגלת להביא ישועות, ט.א.ח). אם עובדים לפי ההנחיות, מטעים דרעי, זה עובד. והסרט 'אני מאמין' – יש לו ביקוש גדול בארץ. ביומיים הללו נכין הכל".

עכשיו מקושש דרעי קולות: "כל המתנדבים, גם הילדים קטנים – פשוט להיות בקלפיות עד הסוף. שידעו – מי שמשפיע ברגע האחרון הוא זה שמשפיע… לדאוג שכל הזמן יהיו ילדים". הוא לא שוכח להשמיץ את בנט – מצטט את דבריו של הרב עובדיה לגבי הבית היהודי. "היום זכיתי, סעדתי איתו (עם הרב עובדיה) סעודה שלישית, הכאב הגדול שלו. חושבים שהבית היהודי הוא מפלגה יהודית וטובה. רק עכשיו יוצא המרצע מן השק. בית של גויים. הם בעד נישואים אזרחיים, גיור מהיר, אנחנו כאילו שתי מדינות לצערנו הרב". דרעי ללא ספק חושש מהבית היהודי ויעשה הכל כדי להקטין את בנט, שנחשב לגזלן הקולות של ש"ס.

והוא ממשיך: "שלי יחימוביץ/ כבר הודיעה שהיא לא תשב בממשלה. רק אנחנו ויהדות התורה נדאג לחלשים. זה מה שעומד על הפרק… אני אומר את זה בכל עיר שאנחנו מגיעים. בעזרת השם, אם נתחזק כמו שהתלכדנו עכשיו, זו החזרה האחרונה לקראת הבחירות. אתם יודעים את הכתובות. קיבלו את כל מה שצריכים לקבל. הרשות המקומית – אנחנו נקבע את כל המהלכים. לא רק שהולכים לחזק את ש"ס. זה עניין של התורה. אי אפשר לפעול למען האזרח. עובדים בשתי מטרות – ש"ס תהיה חזקה… מכינים את הבחירות לעיריות. מי שעבד בכל ליבו. אני אנסה לחלק לכולם לפי גודל העוגה. נדבר על ש"ס חזקה…"

ואני ממשיכה לשאול אותך, אריה דרעי: האם תזיז את ציון הדר כדי שאיש מטעמכם לא ימשיך להתעלל בלוד? תשובה לא קיבלנו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן