Skip to content

הוגש כתב אישום נגד ראשי ארגון הפשיעה עבדל-קאדר

מואשמים בעבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון ועבירות מס, באזור טייבה. בסכסוך דמים הקיים בין משפחת עבדל-קאדר לבין משפחת חרירי נרצחו מאז שנות ה-80 יותר מ-50 איש משני הצדדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום חמור כנגד 14 נאשמים בגין חברות בארגון הפשיעה עבדל-קאדר, שפעלה באזור טייבה וערי המשולש. לחברי ארגון הפשיעה מיוחסות עבירות של סחיטה באיומים, הלבנת הון ועבירות מס. הנאשמים נעצרו הודות לפעולת חקירה מאומצת ומשותפת של שוטרי ימ"ר מרכז וחוקרי יחידת "יהלום" – היחידה הארצית לחקירות ומאבק בפשיעה ברשות המסים.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש על ידי עורכות הדין יעל זליג ושירלי לוגסי, היו הנאשמים 1-11 מאוגדים בארגון פשיעה הפועל בתבנית מאורגנת, היררכית ושיטתית, במשך כמה שנים, עד ליום מעצרם. נאשם 1 הינו ראש הארגון, הנאשמים 2 ו-3 שהינם בניו של נאשם 1 הינם מנהלים בכירים בארגון, ונאשם 4 שימש כיועץ משפטי לארגון הפשיעה.

השתלטות על מקרקעין

פעילותם הפלילית של הנאשמים כללה, בין היתר, סחיטה באיומים ובכוח במטרה לממן את המשך פעילותו של הארגון. הפעילות הפלילית התאפיינה, בין היתר, בהשתלטות על מקרקעין של חייבים, מה שתרם לביסוסו הכלכלי של הארגון. הנאשמים פעלו במטרה להסתיר ולהסוות את מקורו של הרכוש האסור ואת זהות בעלי הזכויות בו, תוך ביצוע עבירות על פקודת מס הכנסה וחוק מיסוי מקרקעין בהיקף של מיליוני שקל.

החל בשנות השמונים ועד היום, קיים סכסוך דמים בין משפחת חרירי לבין משפחתם של ראשי הארגון, במסגרת הסכסוך נרצחו יותר מ-50 איש משני הצדדים וכן בוצעו עשרות ניסיונות לפגיעה הדדית.

ארגון עם סידורי אבטחה

לטובת אבטחת חברי הארגון ונכסיהם ובהנחיית ראש הארגון ומנהליו, נהגו מי מחברי הארגון, לשאת נשק בתוך מתחם הארגון, וכן להצטייד באמל"ח ובכלי רכב משוריינים. בנוסף, דאגו ראש הארגון מנהליו וחבריו, לחסום את דרכי הגישה למתחם בו הם מתגוררים, זאת תוך הצבת מחסומים בדרכי הגישה.

במטרה להגן על פעילות הארגון, ונוכח הסכסוך עם בני משפחת חרירי, נהגו חברי הארגון להתקין מצלמות מסביב למתחם וכן בכל רחבי העיר טייבה, הן על בתי מקורבים לחברי הארגון והן על מתקנים ציבוריים. ראש הארגון ומנהליו הקימו בבניינים הצפוני והדרומי, במתחם המגורים, ובבתים נוספים של חברי הארגון הסמוכים למתחם, מעין "חדרי מצב" ובהם מסכי פלאזמה באמצעותם יכלו חברי הארגון לצפות בנקלט במצלמות האבטחה.

בבקשת המעצר שהגישו התובעות, עו"ד יעל זליג ועו"ד שירלי לוגסי, הן מציינות, כי "במסגרת הארגון, חברו המשיבים יחדיו למטרות פליליות, תוך ניצול העובדה שהתנהלותם כארגון פשיעה הקנתה להם שם ומעמד אשר הטילו מורא בקרב תושבי טייבה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן