Skip to content

מצעד הסלבס. מי תומך במי

סוף המירוץ. המפלגות שולפות מאמתחתן את הסלבס האחרונים, שהכריזו על תמיכתם הפומבית. ניר ברקת תומך בנתניהו, גליה אלבין תומכת בלבני, אביב גפן בחר ביחימוביץ'
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
"הצביעו נתניהו". ניר ברקת (צילום: ויקיפדיה)
"הצביעו נתניהו". ניר ברקת (צילום: ויקיפדיה)

ערב הבחירות לכנסת שולפות המפלגות את אחרוני השמות של ה"סלבס", שהצהירו על תמיכתם בהן. נתניהו מתהדר בראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, לבני מציגה את תמיכתה של אשת העסקים גליה אלבין ויחימוביץ' השיגה את תמיכת הזמר אביב גפן, אחרי התלבטות ארוכה.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הביע את תמיכתו בראש הממשלה, במהלך סיור שערך ראש הממשלה במרכז מורשת בגין בירושלים. "אתה וממשלתך חיזקת את ירושלים באופן חסר תקדים והבאת את ירושלים לצמיחה והצלחה", אמר ברקת. "אני תומך בך ויודע שאתה זה שתמשיך להוביל בגאון ותמשיך להגן על ירושלים המאוחדת מפני כל הלחצים הבינלאומיים. אני רוצה לראות אותך מוביל את ישראל גם בקדנציה הבאה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר: "אנחנו מחויבים לשמירה על ירושלים. זו העיר שלי, זו העיר שלנו. אנחנו הודפים לחצים בינלאומיים ולעולם לא נחלק אותה. אנחנו בונים בירושלים, ונמשיך לבנות בה ובכל מדינת ישראל".

אלבין התייצבה היום גלויות לצידה של ציפי לבני ואמרה: "לבי יוצא לכל המתלבטים, קשה להחליט למי להצביע בעיקר כשמדובר בהחלטה גורלית כל כך לעתידנו ועתיד ילדינו. לי לא הייתה התלבטות כלל, מרגע שציפי לבני הקימה את התנועה וצירפה אליה מנהיגים כמו עמיר פרץ ומצנע. אני מצביעה ציפי לבני".

"הצביעו ציפי" - גליה אלבין (צילום: ויקיפדיה)
"הצביעו ציפי" - גליה אלבין (צילום: ויקיפדיה)

אלבין הוסיפה כי בכל מפלגה חשוב מי המנהיג: "האם הוא ישר? מאמין במטרה? כשאני משווה את ציפי לביבי נפערת תהום של ממש בין שני האישים.  אני מצביעה ציפי לבני כי אני יודעת שבכך אני מחזקת אותה ומסייעת לה להוציא אל הפועל הסדר מדיני שבלעדיו לא תהיה לנו תקומה ועתיד בטוח. שאר מנהיגי המרכז צריכים לגלות קצת איפוק וצניעות בשלב זה ולאפשר לה, הבכירה שבחבורה, להוביל. אין יותר מה להתלבט הצביעו לציפי לבני כדי שמדינת ישראל תנצח".

לעומתה, הודיע הזמר והיוצר, אביב גפן, בעמוד הפייסבוק שלו ובחשבון הטוויטר שלו: "מחר בחירות.. אחרי התלבטויות ארוכות אני הולך על שלי יחימוביץ. איכשהו מרגיש לי שהיא הכי קרובה למתג של האור…"

בראיונות קודמים אמר גפן שהוא מתלבט בין מרצ לעבודה. גפן מצטרף לשורה ארוכה של אמנים מהשורה הראשונה שתומכים ביחימוביץ': ליאור אשכנזי, משה אבגי, דנה אינטרנשיונל, יובל בנאי, אפרת גוש, קובי אוז, מיקי גבריאלוב, תומר שרון, אריק סיני, עידו תדמור ורבים אחרים.

"הצביעו שלי". אביב גפן (צילום: ויקיפדיה)
"הצביעו שלי". אביב גפן (צילום: ויקיפדיה)

גם סופרים מן השורה הראשונה התייצבו לתמיכה ביחימוביץ', הסופר אשכול נבו כתב היום בעיתון הארץ: "הרבה לפני שהצדק החברתי הוציא אלפים לכיכרות, יחימוביץ' תבעה אותו מעל כל במה, בנחישות ובעיקשות שנהפכו לסימן ההיכר שלה. שבע השנים האינטנסיוויות שלה בכנסת (העבירה 42 הצעות חוק) רק חיזקו את הרושם, שמדובר באשה עם חוט שדרה מוסרי ויכולת מוכחת לתרגם אידיאולוגיה להישגים. לא פחות חשוב – הרשימה שהתגבשה סביבה היא אחת הרשימות הלוחמניות שהוצגו כאן… יותר מכל נזדקק בשנים הקרובות לקול גדול, שיזעק בכנסת ובכיכרות שהדרך של הימין אינה היחידה. שאפשר גם אחרת. שאפשר לקצץ בתקציב כך שהחזקים ייפגעו, ולא החלשים. אפשר להוביל מהלך מדיני, ולא להיגרר למלחמה. אפשר וצריך לשמור על הדמוקרטיה הישראלית. מכל המועמדים שמבקשים את אמוננו, יחימוביץ' והרשימה העיקשת שלה הן המתאימות ביותר בעיני לתפקיד הזה".

נבו אף הצטרף לעצומת התמיכה ביחימוביץ'. גם הסופר יורם קניוק הודיע על תמיכה, וכמוהו חתן פרס ישראל, הסופר והמשורר, חיים גורי, והסופר אלי עמיר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן