Skip to content

מטולה: לא ברור אם חג לדמוקרטיה או לאילנות

המושבה הצפונית בישראל הייתה היום מוקד עלייה לרגל לא בגלל הבחירות אלא בזכות מזג האוויר המושלם לטיולים במפל העיון ובנחלי הצפון. מי שלא לקח יום חופש ביום הזה הוא עו"ד עמיר מלצר, יו"ר מפלגת הירוקים: "אנחנו מתנגדים לכל השילוט והלכלוך שיום הבחירות מביא איתו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מי שיגיע למטולה, לא יתרשם מכך שהיום זהו יום חג לדמוקרטיה. אולי יותר יום חג לאילנות.

מטולה, המושבה הצפונית בישראל הייתה היום מוקד עלייה לרגל לא בגלל הבחירות אלא בזכות מזג האוויר המושלם לטיולים במפל העיון ובנחלי הצפון בכלל. משפחות רבות אשר התדפקו על קופת רשות הטבע והגנים, ניצלו את זכות הבחירה מוקדם בבוקר, והמשיכו ליום כייפי עם הילדים.

(צילום: גלבוע דקר)
תורים - בדרך לשמורה (צילום: צופית דמרי)
יש שלטים, אנשים אין. פסטורליית בחירות במטולה (צילום: צופית דמרי)
יש שלטים, אנשים אין. פסטורליית בחירות במטולה (צילום: צופית דמרי)

ניכר כי רוב הנוכחים מעדיפים לשים את הקלפי מאחור וליהנות מיום שכזה. החניון התחתון של המסלול עמוס כמו בימי השבתות והחגים. "לילדים אין בעיה ליהנות היום, כי הם לא מצביעים", הסבירה אמא שהגיעה מקרית חיים עם המשפחה – לאחר שהצביעו בקלפי, כך הקפידו לציין.

לא צריך לשרוף מיליונים על מכוניות שכורות ועסקנים. עמיר מלצר מהירוקים, תושב מטולה (צילום: צופית דמרי)
לא צריך לשרוף מיליונים על מכוניות שכורות ועסקנים. עמיר מלצר מהירוקים, תושב מטולה (צילום: צופית דמרי)

מי שלא לקח יום חופש ביום הזה הוא עו"ד עמיר מלצר, יו"ר מפלגת הירוקים אשר גר במטולה. מלצר מחזק שלטים של מפלגתו, שהם אגב "ירוקים" ומתכלים. "אנחנו מתנגדים לכל השילוט והלכלוך שיום הבחירות מביא איתו. הפסטיבלים מחוץ לקלפיות זה בושה". מלצר טוען כי הכסף הרב שהושקע בבחירות, כ-2.4 מיליון שקל לדבריו, יכלו די בקלות לשמש לעזרה ולשיפור איכות החיים של האזרחים,  "ח"כ לא צריך לשרוף מיליון שקל על מכוניות שכורות ועסקנים. הכסף הזה הוא של האזרחים והוא הולך בסוף היום לפח הזבל. המדינה יכלה להשתמש בקדמה הטכנולוגית ולבצע הצבעות באמצעות המחשב. כך גם היו מעלים את אחוזי ההצבעה וחוסכים את רוב ההוצאות", מסביר מלצר.

מלצר לא צופה כי במטולה יהיו לו יותר קולות מאשר בקלפיות אחרות, למרות היתרון הביתי. הוא גם לא מפנטז על הפתעות חסרות תקדים בסקרים, כמו מפלגות קטנות אחרות. הוא מייחל לכניסה לכנסת עם שני מנדטים לכל היותר, ומדגיש כי גם אם זה לא יקרה, מפלגתו תמשיך לעשות ולהיות "לובי חזק בכנסת למען הסביבה ולמען הדורות הבאים", כדבריו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן