Skip to content

מאהל ארלוזורוב לא בוחר

במאהל חוששים מהמחר. לגביהם יום הבוחר הוא יום הדין. מחר עלולים פקחי העירייה להשליך אותם לכל הרוחות. יש כאלו שמאיימים בהתאבדות משותפת. בחירות? קפה בקניון? – הצחקתם אותם
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במאהל ארלוזורוב, במשולש הקטן שמול רכבת מרכז בתל אביב, לא בוחרים. לגביהם יום הבוחר הוא יום הדין. אישור השהייה לקהילייה מוכת הגורל שיושבת שם, שניתן מעיריית תל אביב, פג בתחילת החודש. עיריית תל אביב דרשה מהם להתפנות עד 01/01/2013, למרות ששוהים בו כשישים איש.

השוהים מפולגים לשני מחנות: אלו שעובדים ויוצאים מדי בוקר לעבודתם ואלו שלא. אבל בקרב כולם החשש גובר והלחץ עולה. "אנו ממתינים לפינוי", הם חוששים, "העירייה לא פינתה כי יש בחירות. יום אחרי כן, יגיעו".

מנהיג המאהל, ויקטור (צילום: אליק מאור)
אחרי הבחירות יגיעו לפנות? מנהיג המאהל, ויקטור (צילום: אליק מאור)

עלוב במאהל. אוהלים מרופטים. גריל פחמים שמישהו השליך משמש תנור בישול. קופסה מחוץ למאהל המזמינה את הציבור לתרום מהווה מקור הכנסה. "מכאן מוציאים קצת כסף לחלב, קפה ואולי סיגריות", מספר לנו ויקטור. "אתמול בערב אכלנו שקית של לחמניות. זה מה שהיה לאכול". "אתם בוחרים?", "מנסים לעזור קצת למפלגת צדק חברתי. אבל לחוצים וחוששים מהפקחים שיגיעו". "הם יגיעו?", "הם מחכים שייגמרו הבחירות ואז יבואו", מנחש מישהו.

לאיש מהם אין תשובה מה יעשה. הבחירות לא משמחות או מעציבות אותם. יום הבוחר הוא יום לדאגה. החשש מנחת זרוע הפקחים והשוטרים הוטבע בהם עוד בקיץ 2011. מאז שהעירייה שמה למטרה לסלקם מהמרחב הציבורי. "אהה, אתמול הגיע עובדת רווחה מהעירייה", נזכר ויקטור, "הגיעה, שאלה רק כמה אנחנו כאן והלכה. בטח באה לספור כמה צריך להעיף".

פניהם המיואשות ועייפות הסבר מספרות בעצם את הכול. בצד אני שומע שיחה מדאיגה. שניים מתכננים להגיב באלימות. כלומר, הם מתכננים להתאבד. אני מתערב בשיחה ומוודא כמה זה רציני. הם רק רומזים לי שאם יסולקו שוב הם לא יפעלו כמו משה סילמן החיפני ששרף עצמו למות לפני כחצי שנה. "נפוצץ את עצמנו וזה לא יהיה כשאנו לבד", הם מזהירים.

אולי זו רק העמדת פנים ואולי לא. מאהל ארלוזורוב, מקום המפלט האחרון למעמד המוחלש בתל אביב, לא בוחר. הוא מחפש מה לאכול היום בערב ודואג שלא יהיה לו אפילו אוהל מחר.  

 

1 Comment

  1. מנצל
    23 בינואר 2013 @ 1:43

    כן, אל תצביעו, אולי נתניהו יעלב ממכם ויבין שטעה!

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן