Skip to content

עונת הדוחות תמשיך לרכז עניין: דוחות אפל במוקד

אפל אמורה להציג את דוחותיה לאחר הנעילה בוול סטריט. רבים מעריכים כי החברה תאכזב לראשונה מזה זמן רב בעקבות השמועות על כך שמכירות האייפון 5 היו נמוכות במיוחד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זירה מקומית

הבורסה המקומית חוזרת לשגרה היום כשברקע – האופטימיות המסתמנת בשווקים הפיננסיים ברחבי העולם ותוצאות הבחירות המפתיעות שעשויות להעיב על השוק המקומי בעתיד הקרוב. בעוד שרבים ציפו לניצחון מוחץ של בנימין נתניהו, התוצאות בפועל הוכיחו אחרת. על פי הערכות, המפה הפוליטית תשתנה באופן דרמטי בעקבות התוצאות שהתקבלו. יאיר לפיד יצא המנצח הגדול של הבחירות כאשר זכה ל- 19 מנדטים, אחרי שהוא הקים את מפלגתו לפני שנה אחת בלבד.

מדד ת"א 25 סגר את יום המסחר האחרון בעליה של 0.32% אך לא הצליח לפרוץ חזרה את אזור 1200 הנקודות. טווח המסחר שלנו עד סוף שבוע זה : 1180 – 1220 הנקודות.

בזירת המט"ח, הצמד צפוי לפתוח את יום המסחר ברקע להיחלשות הדולר בעולם ותוצאות הבחירות המפתיעות. אנו ממשיכים בקו השוורי שלנו כלפי השקל ומעריכים, כי בטווח האורך מגמת ההתחזקות של השקל תימשך ואף תתעצם אם וכאשר הדולר יספוג הפסדים כואבים נוספים מול שאר המטבעות הנסחרים מולו. בטווח של הימים הקרובים בהחלט יתכנו הפסדים לשקל היות ולא ניתן להעריך כעת כיצד ישפיעו תוצאות הבחירות על המטבע המקומי. מה שבטוח הוא שנראה תנודתיות מסוימת בצמד זה. מבחינה טכנית אנו מעריכים כי הצמד ימשיך לנוע בין 3.70 – 3.75 בימים הקרובים. שבירה מטה של 3.69 תוביל להמשך הירידות אל עבר 3.65. פריצה מעל 3.75 תוביל למהלך עליות אל עבר 3.80.

זירה בינלאומית

המדדים בוול סטריט חזרו אמש לשגרה אחרי סוף שבוע ארוך (יום שני לא התקיים מסחר לרגל יום מרטין לותר קינג). בסיכום יום המסחר, המדדים האמריקנים הצליחו לסגור בטריטוריה החיובית כאשר מדד ה-s&p500 קבע שיא של חמש שנים באזור 1491 הנקודות, בדרך לבחון את המשוכה הפסיכולוגית הניצבת ב-1500 הנקודות. פריצה של רמה זו תוביל להמשך העליות אל עבר אזור 1550 הנקודות.

במישור המקרו, סקר סנטימנט הצרכנים שבוצע על ידי מכון ZEW הצביע על המשך שיפור של הכלכלה האירופית. הנתון רשם קריאה של 31.5 הנקודות לעומת 6.9 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם בגרמניה. הנתון הפתיע לחלוטין את האנליסטים אשר ציפו לקריאה של 12.2 נקודות בלבד. הנתון המשוקלל של גוש האירו רשם קריאה של 31.2 נקודות לעומת 7.6 הנקודות שנרשמו בחודש קודם. גם כאן מדובר בהפתעה נעימה היות והאנליסטים ציפו לקריאה של 14.1 נקודות. הנתונים המעודדים הצליחו לתת דחיפה לאירו בשעות הבוקר שזינק אל עבר 1.3370 דולר לאירו.

בארה"ב , מכירות הבתים הקיימים אכזב. הנתון הצביע על ירידה במכירות בחודש דצמבר. על פי הנתון המכירות הסתכמו ב-4.94 מיליון יחידות לעומת הצפי ל-5.09 מיליון.

באוסטרליה, האינפלציה ממשיכה להתמתן. מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2% בלבד במהלך הרבעון האחרון של 2012 לעומת הצפי שעמד על עליה של 0.4%. הנתון הוביל לחולשה של הדולר האוסטרלי היות והמשקיעים חוששים כעת מפני הורדת ריבית אפשרית בעתיד.

עונת הדוחות ממשיכה להשפיע על השווקים. ענקית החיפוש גוגל הכתה את התחזיות והמנייה טסה במסחר המאוחר. חברת IBM עקפה גם כן את התחזיות. היום עיני המשקיעים נשואות אל עבר אפל אשר אמורה להציג את דוחותיה לאחר הנעילה בוול סטריט. רבים מעריכים כי החברה תאכזב לראשונה מזה זמן רב בעקבות השמועות על כך שמכירות האייפון 5 היו נמוכות במיוחד.

במישור המקרו, המשקיעים יעקבו היום אחרי הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה בבריטניה ואחרי החלטת הריבית בקנדה.

הכותב הוא ראש מחלקת המחקר ב-A TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן