Skip to content

ההסתדרות תחתום על הסכם קיבוצי בנמל אילת

ההסכם ייחתם בעקבות רכישת הנמל על ידי האחים נקש. בהסכם נקבע כי המדינה תהיה ערבה לקליטת עובדי הנמל ולהמשך תפעולו של הנמל תוך כדי מנגנון לשימור שכר העובדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ההסתדרות תחתום היום על הסכם קיבוצי בנמל אילת: המדינה תהיה ערבה לזכויות העובדים. ההסכם ייחתם בעקבות רכישת הנמל על ידי האחים נקש. בהסכם נקבע, כי המדינה תהיה ערבה לקליטת עובדי הנמל ולהמשך תפעולו של הנמל תוך כדי מנגנון לשימור שכר העובדים, אם הרוכש יעזוב את הנמל מכל סיבה שהיא. כך מסר דובר ההסתדרות.

שימור ההסכמים הקיימים

במסגרת ההסכם, כלל ההסכמים הקיבוציים, הנוהגים והמנהגים הקיימים בנמל יוארכו לתקופה של חמש שנים ללא כל שינוי. בנוסף יהיו זכאים העובדים למענקים בגין ההפרטה בהתאם לנוהל של רשות החברות הממשלתיות.

(צילום: אתר נמלי ישראל)
המדינה תהיה ערבה לזכויות העובדים. נמל אילת (צילום: אתר נמלי ישראל)

בהסכם אף שוריינו כלל כספי הפנסיה של העובדים, לרבות הפקדת כספים בחשבונות נאמנות לצורך כיסוי כלל הנושאים שבמחלוקת המשפטית בין הצדדים.

תביעה משפטית תועבר לבורר

עוד סוכם כי תביעה משפטית המתנהלת מזה מספר שנים בין הצדדים בנושאים שונים לרבות בגין תוספות שכר ייחודיות תועבר להכרעת בורר. הצדדים אף הסכימו על מבנה ארגוני חדש בחברה.

את המו"מ על ההסכם ניהלו יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, ועדי העובדים בנמל אילת, משנה למנהל רשות החברות הממשלתיות, מאיר שמרה והנהלת הנמל.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי אומר היום: " מדובר בהסכם המעניק לעובדים רשת ביטחון תעסוקתית וכלכלית מהטובים ביותר במשק".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן