Skip to content

אספר לכם איך מרגישה בת של עובד חברת חשמל

מרוב הפרטות לא רואים את האנשים, נשאר להתלונן רק על אלו שנראה לנו שמעצבנים אותנו. אז בואו אני אתן לכם צד קטן מאוד של הסיפור, שכנראה שלא תהיה עליו כתבה באולפן שישי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאחורי כל סיפור גדול בתקשורת מסתתרים אלפי סיפורים קטנים שלא מדווחים בגוגל. מאחורי כל עליהום פופוליסטי מסתתר צד שני, שלאו דווקא זוכה להביע את דעתו ועמדותיו בעניין. כשאומרים לאדם ממוצע מהישוב "עובדי חברת חשמל", ישר קופץ לו הווריד במצח – אוכלי חינם, משכורות עתק, כשבקיץ המזגן שלהם מקרר יותר מדי הם לא מכבים אותו אלא פשוט פותחים חלון ועוד שאר כעסים שליבלבו בנפשותיהם של עם ישראל עם השנים, מגובים בעשרות מאמרים כלכליים ודיונים תקשורתיים. נדמה אפילו שעל עליית מחירי המים בעקבות ההפרטות שבאו עלינו לטובה לא מלינים כמו על עובדי חברת החשמל.

חשמל (צילמה: שרית פרקול)
חשמל זהו צורך בסיסי לחיים, לא עוד אפליקציה שלא עובדת טוב (צילמה: שרית פרקול)

על עובדי מקורות אי אפשר יותר לכעוס, גם לא על עובדי בזק (טוב, אולי עדיין קצת, אבל מסיבות אחרות) ועובדי סולל בונה, אה, רגע – מישהו זוכר שפעם בניין הארץ היה באחריות ישירה של הממשלה? מרוב הפרטות לא רואים את האנשים, נשאר להתלונן רק על אלו שנראה לנו שמעצבנים אותנו. אז בואו אני אתן לכם צד קטן מאוד של הסיפור, שכנראה לא תהיה עליו כתבה באולפן שישי.

בואו ואספר לכם איך זה להיות בת של עובד חברת חשמל. סתם ככה, בלי כותרת, בלי התפלגות רווחים והפסדים, בלי פוליטיקה של ועדים. משק בית אחד, אבא עובד חברת חשמל במחלקת רשת, ובת אחת קטנה.

את התמונות שהציפו את פייסבוק בשבועות האחרונים כולנו שמחנו לראות – הורים וילדים משחקים בשלג, חלקם אפילו הגדילו ושיחחרו את הילדים מהמוסדות לשם יום כיף ושעשוע, נחמד נכון? לילדת עובד חברה שאתם כל כך אוהבים לא לאהוב זה לא היה, אף פעם ולמה?

בחורף 83' אבא היה עסוק בלתקן קווי מתח שנפלו, כך גם בחורף 84', חורף 85', חורף 86' וכן הלאה. בימים של סופות וגשמים, ובוודאי שלג בצפון, זה לא רק שאבא לא בבית, זה לא רק שהטלפון מצלצל לאבא שיבוא לעבודה בשתיים בלילה, זה לא רק שאבא כונן כל הזמן ולפעמים הוא לא חוזר גם 16 שעות הביתה, זה גם שבטלוויזיה בחדשות עצים עפים על מכוניות ברוחות נוראיות, וגשם מטלטל את האויר אין סוף, חתולים לא יוצאים מהבית – ואבא של הילדה עומד בחוץ על מנוף מיטלטל ברוח בגובה עשרות מטרים בתוך סל הידראולי (אגב, בתור ילדה את בטוחה במשך שנים שקוראים לזה סאלי דראולי ואת לא מבינה למה למנוף יש שם של בחורה), דואג שלאנשים יהיה חשמל בבית כל הזמן, בעוד אמא משתגעת מדאגה בבית. ואל תשכחו שפעם אפילו סלולרי לא היה לבדוק שהבן אדם ירד בחיים מכל הסיפור הזה עם הסל בגובה ותערובת המתח עליון והמים.

בקיץ – ים בריכה וכ"ו? נכון, היתה חופשה שנתית במחירים טובים לוועד, אבל חוץ מזה – אבא שוב בחוץ, דואג שהעומסים לא ינתקו בתים של אחרים מחשמל.

זכור במיוחד לילדה את הקיץ לפני העלייה לכיתה א'. לונה גל בחוף גולן, ילדי החברה זוכים להופעה של "הופה היי" ומקבלים תיקים יפים באדום וצהוב לבית הספר. אתם תקראו לזה שחיתות של הוועד, בזבוז כספי הציבור לשווא. יותר מהופעה של שרית חדד בקמפיין בחירות? נראה שלא. פיצוי על זה שאבא לא בבית אף פעם? אולי נחמה קטנה. אגב, אילו הוא היה עובד בצה"ל אף אחד לא היה מעז להגיד כלום.

אז בואו נמשיך להלין עליהם, אבל אתם יודעים מה – אולי זה מגיע להם, והלוואי על כולנו? אבא שלי עומד לצאת לפנסיה בעוד שנתיים. 42 שנים בחברת חשמל, איש נאמן, הגון וישר. אפילו כשביקשתי ממנו להעביר משהו גדול עם טנדר החברה שברשותו הוא לא הסכים כי "זה אוטו חברה" ואסור לנצל אותו למטרות אחרות.

נכון, הוא מקבל חשמל חינם, מכונית, דלק וסלולרי, והמשכורת שלו לא רעה בכלל. אבל תכל'ס – לא מגיע לו? אתם מתלוננים בלי סוף על העובדים הפרזיטים של חברת חשמל. אבל בשבוע שעבר, כשהיתה לי הפסקת חשמל בעסק בעשר בלילה, היא תוקנה ברבע שעה (בלי שום פרוטקציה מאבא). להבדיל, בפעם האחרונה שהשכן שלי לא שילם את חשבון המים המופרט שלו, בלי טלפון ובלי בטיח – פשוט ניתקו לו אותו, וזה לא מעניין אף אחד שיש לו ילדה קטנה בבית.

מרוב כעס על הוועדים שכחנו שבאיזשהו מקום יש לעניין גם צדדים חיוביים. שוק חופשי של הפרטת המוסדות הממשלתיים לא בהכרח מוזיל מחירים ואפילו להפך, אבל בהכרח פוגע בעובדים ובמשפחות שלהם, וכן גם באזרחים. כי כשעובדים לא מרוצים השירות שלהם גרוע, וחשמל – כמו שמים היו פעם – זהו צורך בסיסי לחיים, זה לא עוד אפליקציה שלא עובדת טוב. צועקים "יוקר מחייה" ובמקביל מחסלים את הראויות של המקצועות ההכרחיים למשק שיש בהם את הזכות להתפרנס בכבוד תמורת עבודה מאוד קשה וחשובה שהם מבצעים.

אז מה עדיף לנו? טייקונים שישלטו בחברות חשמל קטנות שמחפשות רווחים זריזים ויעשו את הכסף על הגב של כולנו ביעילות אינסופית של משכורות מינימום, אי מתן קביעות, שירות לקוחות זוועתי וחוסר התחשבות באזרחים, או שעדיף לנו עוד מגזר ממעמד הביניים שמתקיים בכבוד?

לראות איך אפשר לגרום לוועד האחיות לקבל מספיק כוח

אין ספק, ועדי עובדים עם הרבה כוח לוקים תדירות בשחיתויות ופוליטיקות, ועובדי הרכבת והנמלים לא באים לנו טוב, בדיוק כמו עובדי חברת חשמל, בייחוד כשבתקשורת מצמידים מאמרים על המשכורת שלהם לצד מאמרים על משכורות של אחיות. שלא תבינו לא נכון, אני לא תומכת במשכורת של 70,000 שקל לאף אחד, וגם 40,000 זה מוגזם לחלוטין, אין ספק שצריך להחזיר את הכח של הוועדים לפרופורציות, ו"התייעלות" בחברות ממשלתיות לא צריכה להיות מילה גסה. אבל בגדול, האינטרס שלנו כאזרחים צריך להיות למגמת עלייה, לא למגמת מכנה משותף נמוך. לא להתעצבן על עובד חברת חשמל שמקבל הרבה כסף כי האחות לא מקבלת מספיק, לראות איך אפשר לגרום לוועד האחיות לקבל מספיק כוח כדי שגם האחיות ירוויחו יותר.

אף אחד לא ישמור על האינטרסים שלנו אם לא עצמנו, בוודאי שלא ממשלת ישראל במתכונתה הנוכחית. אז אולי הוועדים באמת מושחתים והכוח שלהם לא פרופורציונאלי (בטוחתני שזה הרבה פחות מנוסעי המכוניות המשוריינות שמוסרים את נכסי המדינה שלנו בסופו של דבר על מגש של כסף לטייקונים), אבל האינטרסים שלהם הם גם האינטרסים שלנו, ואסור לנו לשכוח את זה.

[related-posts title="טורים קודמים של נעה שפיגל"]

________________________________________________________________________________

  • נעה שפיגל היא בעלת פאב ואשת תקשורת

21 Comments

  1. איתי
    28 בינואר 2013 @ 15:28

    חברים צר לי אבל אתם לא רואים את התמונה הגדולה

    אנו חיים במדינה שהממשלה שלה היא הבזבזנית הגדולה ביותר – שרית חדד – 80 אלף שקל על שני שירים מאיזה כסף זה ????

    בחירות בממוצע כל שנתיים – מאיזה כסף זה ???

    העלאות שכר לשרים וח"כים – מאיזה כסף זה ???

    ובהתייחסות למשק האנרגיה –

    לא צריך גאון גדול בשביל להבין שהפוליטיקאים שלנו אינם מבינים דבר במשק האנרגיה
    ובדרך זו פולטים שטויות ומטעים את הציבור .

    לכל המעוניינים לדעת אני מהנדס חשמל במקצועי ואני עוקב מקרוב אחר משק האנרגיה בארץ ובעולם

    ההתנהלות בכל הקשור למשק החשמל בארץ היא שערוריה

    אני טרם ראיתי חברת חשמל שהבעלים שלה – המדינה –
    לא משקיעה שקל בתשתיות שרק הולכות וגדלות
    מושכת רווחים בכל רבעון כאשר יש רווחים
    מאלצת את חברת החשמל להלוות כספים בריביות שהלוואי על כולנו ריביות כאלה ( בין 6 ל 7 אחוז ) על סכומים גדולים מאוד – ומכאן הגענו לחוב של 70 מיליארד –
    שלא יטשטשו את עיניכם – המשכורות הן לא העיקר – התשתיות הן המוצר היקר פה ואין בהן השקעה של המדינה כלל

    את כל תחנות הכח בנתה חברת החשמל מכספים שלוותה לצערי ולצער כולנו

    אני חושב שלמכור את חברת החשמל לחלקים אפשר אבל …

    מי יכול לקנות ?

    משפחת עופר , משפחת דנקנר, משפחת תשובה ,וכולי …

    משפחות אלה רוצות לכסות את השקעתם ובצדק לכן ירצו למכור את המוצר מהר ובמחיר שיכסה את ההוצאה

    על הגב של מי ????????

    חשבו על ההארה הנ"ל ואמרו לי האם הפרטה שמצדד בה רוה"מ שלנו כלכך טובה ?

  2. עזר
    28 בינואר 2013 @ 12:10

    נועה , צודקת בכל מאת האחוזים , האנשים "בחוץ " הם צרי עין ואינם מבינים את משמעות העבודה , אמנם אינני עובד "רשת " אבל אני מבין ומוקיר אנשים אלה .
    כמו בכל חברה יש התורמים יותר ותורמים פחות , בחברה גדולה בודאי לצערי שיש מה שנקרא " אוכלי חינם " , אבל הגרוע הוא דווקא אלה שאינם תורמים למערכת מחד ומשוויצים ומנפחים את ההטבות והמשכורות מאידך .
    ופגשתי לא מעט מהם לצערי , אם אנשים אלה ילמדו לסתום את הפה , ישנאו אותנו פחות ,
    אני כעובד בחדר הבקרה עם אחריות כבדה על הכתפיים , אינני חושב שמשכורתי בשמים , אני מתפרנס בכבוד ולא מעבר לכך ,

  3. משה
    28 בינואר 2013 @ 10:47

    חברים/מגיבים יקרים
    זהו בדיוק מה שנעה כותבת, תבינו היא בעד שכולם ישאפו להגיע לרמת הכנסה דומה לשל עובדי חברת החשמל במקום להוריד את הרמה לשכר מינימום
    כמובן שיש עוד מגזרים רבים שעובדים קשה ימים כלילות עם אחריות גדולה אך יש לנסות להגיע לרמת פצוי הולם לעבודתם במקום להוריד את הרמה של אלה שהשיגו את המגיע להם.
    אם עובדי חברת החשמל ירויחו פחות כסף לי זה לא יוסיף כלום, אך אם אני אקבל שכר דומה לשלהם זה כן יוסיף.

  4. ziv
    28 בינואר 2013 @ 10:15

    את שכר הפנסיה של עובדי חברת החשמל מעולם אף אחד לא הזכיר, לאה בתמימותה מעלה נושא מאוד כאוב של עובדי חברת חשמל שאפילו הועד ה"חזק" שלהם לא מצליח כבר שנים לתקן. עובד חברת חשמל יוצא לפנסיה עם חישוב שכר היסוד בלבד, אשר נמוך משמעותית מהשכר הרגיל. נכון, ציבור גדול של עובדים בארץ עוסקים במלאכה קשה ומפרכת, לעיתים אף יותר מייצור חשמל. מה שלא מובן לי, למה לוטשים עיניים בוהות, על משכורות עובדי חברת החשמל? למה במקום לנסות ולחבל בתנאי עבודתם, לנסות להתאגד, ולהגיע לתנאי עבודה מקסימליים כל אחד במקום עבודתו?? חברת החשמל של קום המדינה, הייתה חברה שהייתה מוכנה לקבל כל אחד לעבודה, והדגש הוא על כל אחד… מכיוון שאף אחד לא היה מוכן לעסוק בעבודות ההקמה והייצור בתנאים ובשכר שהיו אז. עם השנים השתפרו התנאים, כך שהיום במקום לשמש דוגמא ומופת, להעסקה הוגנת של עובדים, משמשת חברת החשמל שק חבטות למדיניות הייבוש של הממשלה אשר רוצה להפריט את החברה, למשפחות שולטות במשק. כבר כמה שנים, שיצרנים פרטיים יכולים על פי חוק לייצר חשמל, וחברת החשמל מחוייבת לקנות מהם את החשמל המיוצר על ידיהם במחיר גבוה מאשר היא מוכרת אותו. יצרנים אלה מדשדשים בהקמת תחנות הייצור שלהם מכיוון שכרגע העסק אינו כלכלי. מה שאומר שכל עוד שהיצרן הפרטי לא ירוויח, הוא לא ייצר חשמל, ראו דוגמא במדינת קליפורניה לפני כעשור. גם כל המדברים על אנרגיית השמש, כבר הייתה כתבה בגלובס, לא מזמן, שמחיר החשמל יעלה בכ-20% עקב מעבר לייצור אנרגיה ממקורות טבעיים, וזאת בגלל עלות המתקנים הגבוהה. לסיכום, ההרגשה מזכירה לי סיפור, על יהודי שמגיע אליו מלאך ומבטיח לו שכל בקשה שלו תתקיים, אך בתנאי אחד. היהודי מסכים, ושואל מהו התנאי? המלאך עונה, התנאי הוא שכל מה שאתה תקבל השכן שלך יקבל כפול…. חושב היהודי לרגע ומבקש מהמלאך, תוכל להוציא לי עין בבקשה???

    • avi
      28 בינואר 2013 @ 10:45

      קלעת בול!
      🙂

  5. Juv
    28 בינואר 2013 @ 10:06

    אולי אתם צודקים בכך שיש עובדים בחברת חשמל שבעצם הם אינם חיוניים לחברה ויש כאלה שמקבלים יותר מהמגיע להם. אך זו רק חלק מהאמת.

    בחברה גם מהנדסים רבים ואנשי מקצוע אחרים,משכורת של מהנדס חשמל או מחשבים מתחיל בחברת חשמל הוא סביב ה12 אלף ברוטו לעומת סכומים המתקרבים ל20 אלף בשוק הפרטי, למהנדס שהתחיל עבודתו בחברת החשמל יקחו שנים רבות עד שיגיע לרמת השכר שחברו העובד בהייטק קיבל כשסיים אוניברסיטה, מהנדסים ממגזרים אחרים – מכונות ובניין מקבלים פחות מכך.
    כמו עובדי ציבור אחרים גם הפנסיה של אותו מהנדס תיגזר משכר יסוד שיעבור את ה4000 ש"ח רק לאחר שנה או שתיים של עבודה. תנאי הפנסיה של העובדים הותיקים כבר לא קיימים עבוד אלו שהתחילו עבודתם ב17 השנים האחרונות.

    חשמל חינם? שווי ההטבה הינו סביב ה800 שקל בחודש (הצריכה מוגבלת). וילדי עובדי אוניברסיטאות לא זכאים ללימודים חינם ? זכאים. עובדי אל על שבעבר היתה ממשלתית לא קיבלו כרטיסי טיסה?.
    גם עובדי משרדי ממשלה רבים מקבלים משכורות יפות והטבות ניכרות רק שאין הדבר בתודעה הציבורית.
    אם לא יהיו תנאי תעסוקה אטרקטיבים לא יהיו עובדים מקצועיים שירצו לעבוד כשבשוק הפרטי אפשר לקבל תנאים הרבה יותר טובים. ואף על פי כן, התנאים אטרקטיביים רק לחלק מהעובדים…

    • avi
      28 בינואר 2013 @ 10:44

      JUV אין מה לעשות. הרי זה לא מה שמעניין באמת את הישראלים (יהודים).
      יהודי יתלונן על כולם כל יום כל היום. יש לו מה לומר על כולם. תשאל יהודי אחד תקבל 10 דעות.
      מעניין אותם שאם הם לא מרוויחים טוב אז שגם כולם יהיו ככה. 🙂

  6. rami
    28 בינואר 2013 @ 7:52

    זה שהביא לי את המקרר בגשם לפני חודש לא סובל מהחורף?
    אחרים?

    • avi
      28 בינואר 2013 @ 10:42

      רמי, זה שהביא לך את המקרר בחורף הוא עצמאי. והוא בחר לעסוק בזה. בהובלות (כסף שחור אתה יודע)
      אין לו על מה להלין.

  7. Omessi
    24 בינואר 2013 @ 13:02

    מקבל את המאמר בברכה, כה לחי!
    מצד שני, חסר לנו מאמרים דומים, מן הסתם כואבים הרבה יותר, של ילדים של…
    צבא קבע,
    אחיות,
    רופאים,
    עובדים סוציאליים,
    מאבטחים,
    שוטרים,
    ולמעשה – כל אלה שאין להם יום ואין להם לילה ואין להם משכורת נורמלית.
    מעניין מה מרגישים הילדים שלהם.

    • צפריר
      28 בינואר 2013 @ 10:44

      אז שילחמו וישיגו הם מספיק חשובים במערכת שיעריכו אותם

  8. אילן שריף
    23 בינואר 2013 @ 21:56

    נעה, את לגמרי צודקת. יש מקום לוועדים חזקים. אבל רגע- אני מנסה להזכר מתי עובדי חברת החשמל הפגינו סולידריות עם מגזרים אחרים. אני לא זוכר אותם תומכים בנו העובדים הסוציאליים, לא ברופאים ולא באחיות. אני לא זוכר אותם בשום מאבק חברתי שאינו נוגע לכיסם.
    אני בפירוש נגד הפרטה בתחום הזה. ראינו מה קורה במדינות אחרות. אבל זה לא אומר שאני צריך לממן ממשכורת של עובד סוציאלי את ההטבות הסוציאליות של אבא שלך. הוא יכול לעלות על סולם אבל לא על חשבוני. במיוחד לנוכח הניהול הכלכלי הכושל של החברה.

    • avi
      28 בינואר 2013 @ 10:41

      אויי כמה כמה הזכרון קצר אצלנו היהודים….
      אתה זוכר אולי במקרה רק אולי את עובדי הקבלן? (פעם האחרונה שבדקתי עובד קבלן לא מרוויח יותר מרופא, אחות ועובד סוציאלי שכמותך) רק שתדע שעובדי החברה השתתפו זה שאתה לא ידעת לא אומר שהם לא תמכו בהם.
      לגבי כפייות הטובה שלך, חכה שהיא תפגע בכיס שלך ואז נדבר.
      גם אתה כמו מגיב אחר שמעלך הם מסוג האנשים של:
      אני מוכן לא להרוויח…רק שעובדי חברת החשמל גם לא ירוויחו! (או כמו שאומרים העמחה, אני מוכן שיוציא לי את 2 העיניים העיקר שיוציאו לו גם אחת)

  9. דניאל
    23 בינואר 2013 @ 21:19

    גם אצלי המאמר רק עורר אנטגוניזם. האם הרופאים לא עובדים ימים כלילות ועבודתם לא פחות חשובה? נראה לך שכל המשק יכול לחיות על משכורות שיתבססו על מה שמקבלים בחברת החשמל? הוועד של חברת החשמל הוא הוכחה לכך שהתאגדות אינה ערובה לאחווה.

    • צפריר
      28 בינואר 2013 @ 10:42

      דניאל אני מקווה שאתה יודע שאם הרופאים והאחיות היו מספיק נחושים הם היו מרוויחים יותר ולא ביגלל שהוועד של חברת חשמל דואג לעובדים שלו זאת סיבה לטענות .

  10. יהודה דורנר
    23 בינואר 2013 @ 16:06

    הכעס על עובדי חברת החשמל נעוץ במאמר שלך עצמו. רופאים ואחיות שבתו לעתים חודשים ולא הגיעו להטבות מפליגות אפילו בגובה עשירית מהמשכורות של עובדי חברת חשמל, הנמלים, הרכבת וכל שאר אוכלי החינם. כן, מגיע לאדם ישר, אבל לא רק לו – גם לעוד המון עובדים שאין להם איגוד מקצועי מושחת. וגם – הברירה איננה בין חברת חשמל אוכלת אזרחים לבין טייקונים נצלנים. אפשר שהחברה תהיה ממשלתית אבל שיהיו בה חוקי עבודה סבירים, שאפשר יהיה לפטר אנשים לא ראוים, שהמשכורות לא יהיו מופלגות וגבוהות לאין שיעור מהמשכורות הממוצעות במשק. צריך לא רק להשתמש בטנדר חברה, אלא בחברת האזרחים עצמה (לא להשתמש) תודה

    • avi
      28 בינואר 2013 @ 9:56

      הבט יהודה, מה אתה מציע בעצם? שאם יש עובד שמרוויח משכורת מינימום אז בואו נוריד את המשכורות של כולם לא? אבל למה? אם יש עובדים שעבודתם היא במשמרות מסביב לשעון כמו אחיות,רופאים, וכן גם ביניהם יש עובדי חברת החשמל למה שלא ירוויחו יותר?
      אני לא יודע במה אתה עובד אבל כנראה שזה לא בעבודה שמסכנת חיים או מצילה חיים או כרוכה באיזשהי סיכון חוץ מזה שתחתך מדף נייר או תשדך לעצמך את היד בטעות. אני צודק? 🙂

    • צפריר
      28 בינואר 2013 @ 10:40

      יהודית ברגע שאת מכנה אנשים עובדים אוכלי חינם ,איזה דיון אינטלגנטי אנחנו יכולים לנהל?

  11. לאה-נוי ברנט
    23 בינואר 2013 @ 14:49

    נו באמת נועה שפיגל, אין דבר שתאמרי על עבודתם הקשה של עובדי חברת החשמל שיעורר בי רחמים עליהם או על משפחותיהם. דאגה אולי כן, כי לפעמים – כדברייך, תנאי מזג האויר עלולים לסכן את העובדים בגבהים או בתוך הסלים ההידראולים, אבל הפצוי הכספי, וההקלות שאתם נהנים מהם הם כל כך גדולים, שאין לכם שמץ זכות להתלונן. כשאביך מסתכן – הוא זוכה על כך בפיצוי כפול ומכופל.
    אני אחות. גימלאית. בושה לנקוב בסכום הגמלה החדשית שלי, והייתי בעמדה בכירה. הזכרת את האחיות. לכי ובדקי תלוש של אחות בכירה שעדיין עובדת, והשווי את משכורתה למשכורת הנמוכה ביותר בחברת חשמל. והאמיני לי, אחות עובדת קשה מאד פיסית ונפשים, שעות רבות, ימים ולילות שבתות וחגים,,,, עבודתה לא יותר קלה מעבודה פיסית של עובד חברת חשמל. אבל את אף אחד לא מטריד מה קורה לאחיות. יודעים שבקלות אפשר לזרוק עליהן את האחריות לטיפול או אי טיפול בחולה, בנוחותו וברווחתו .למרות שכולם יודעים שלא הן אחראיות לכך, קל מאד לזלזל בהן, מה שאי אפשר לעשות לעובדי חברת חשמל

    • צפריר
      28 בינואר 2013 @ 10:38

      שוב את טועה זה שהמדינה לא מעריכה את האחיות זה לא אומר שצריך לשנוא את מי שהועד שלו השיג לו תנאים סבירים.
      את ניפגעת ממדיניות דפוקה של אי הערכה ושל מדיניות יהיה בסדר אז אני מודיע לך לא יהיה בסדר ,לא והממשלה ולא הטיקונים ידאגו לעובדים רק הוועדים.

    • יוסי
      28 בינואר 2013 @ 10:39

      גברת לאה-נוי ברנט,
      הראית פעם סכום גמלה חודשית של עובד חברת החשמל? כזה מן המניין, לא בכיר…
      אינני מקל ראש חלילה או מזלזל בעבודתה של אחות, אבל "זוכה לפיצוי כפול ומכופל" ?? אנא בידקי הנתונים קודם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן