Skip to content

מקדונלד'ס סוגרת את 2012 עם רווח נאה

לאחר עלייה של 1.4% ברווח, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מקדונלד'ס סיימה את רבעון האחרון של שנת 2012 ברווח של כמעט 1.4 מיליארד דולר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת המזון המהיר הגדולה בעולם, מקדונלד'ס, פרסמה אתמול את התוצאות שלה לרבעון האחרון לשנת 2012. השנה הסתיימה בהכנסות של 6.9 מיליארד דולר, עליה של כמעט 2% מהתקופה המקבילה אשתקד. למרות שסך ההוצאות של החברה עמד על 4.7 מיליארד דולר, נרשמה עליה של 1.1% מהתקופה המקבילה אשתקד, וכך גם הרווח עלה.

ההכנסות הגבוהות ביותר ממכירות במסעדות רשמה מקדונלד'ס באירופה. ברבעון האחרון עמדו המכירות על 1.9 מיליארד דולר, עלייה של כ-1.8% בהכנסות מהתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות הגבוהות ביותר ממכירות שנעשו על ידי זכייני החברה רשמה בארצות הברית, עם עלייה של כ-2% בהכנסות מהתקופה המקבילה אשתקד.

למרות שכל אזורי המכירה של מקדונלד'ס, קרי ארצות הברית, אירופה, אסיה, אפריקה, המזרח התיכון ואמריקה הלטינית, הראו עלייה במכירות ברבעון הרביעי של שנת 2012, יחסית לתקופה המקבילה בשנת 2011, שני אזורים הציגו תוצאות נמוכות ברבעון האחרון של שנת 2012, בהשוואה לזה של שנת 2011. המכירות ממסעדות בקנדה והיבשת הלטינית יחד הציגו ירידה של יותר מ-7% בהכנסות שלהם.

מהדו"חות עולה, כי עיקר העלייה בהוצאות יוחס לסעיף המתייחס להוצאות הכרוכות בתפעול מסעדות. ברבעון הרביעי עמד סעיף זה על 3.8 מיליארד דולר, עלייה של 2.7% מהתקופה המקבילה אשתקד.

"במהלך שנת 2012, ריכזנו את המאמצים שלנו מאחורי סדרי עדיפויות גלובאליים, אשר שיקפו את ההזדמנויות הטובות ביותר שלנו, תחת התוכנית לנצח – ייעול התפריט שלנו, שדרוג חווית הלקוח והרחבת הגישה למותג שלנו", אמר מנכ"ל מקדונלד'ס, דון תומפסון, לאחר פרסום הדו"חות הכספים.

עוד הוסיף תומפסון, כי: “מקדונלד'ס תמשיך לצמוח תוך כדי התמקדות במה שחשוב ללקוחות שלנו, למרות שהתוצאות שלנו משקפות את ההשפעה של האווירה הכלכלית והתחרותית בעולם. הביצועים הכוללים הינם ביטוי לחוזק של העסק שלנו, של הזכיינים, הספקים והעובדים שלנו, אשר ממשיכים קדימה לקראת המשימה שלנו להפוך את למקום הטוב ביותר עבור לקוחותינו לאוכל ולשתייה".

התמונה באדיבות: http://www.freedigitalphotos.net, Grant Cochrane
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן