Skip to content

אין לוח זמנים לחזרתו של ה-787 לאוויר

ריי לאהוד, שר התחבורה אמריקני, מיכאל הורטה, ראש סוכנות התעופה הפדראלית (FAA) ודבורה הרשמן, יו"ר המינהל הארצי לבטיחות בתחבורה (NTSB), ציינו אתמול, שעד שלא תתוקן הבעיה שגרמה להתלקחות סוללות הליתיום-יון, לא יחזור המטוס לשירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שני הרגולטורים הבכירים בתעופה האמריקנית, ריי לאהוד (Ray LaHood), שר התחבורה ומיכאל הורטה (Michael Huerta), ראש סוכנות התעופה הפדראלית (FAA) אמרו אתמול, כי הם לא יודעים מה גרם לסוללות להיפגע ולפגוע בכך בחברת בואינג. והגנו על החלטתם, לא לאשר למטוס 787 לטוס, עד שתמצא הסיבה.

יתרה מכך, שר התחבורה וראש ה-FAA לא נתנו אפילו סימן אם הדרימליינר ישוב לשירות בקרוב. בינתיים ממשיכים רגולטורים וחוקרי תאונות תעופה בעולם לנסות ולהבין מה עורר את העשן והאש בתחילת החודש במטוסי שתי חברות יפניות, שמטוסה של האחת מהן נאלץ לבצע נחיתת חירום.

"המטרה שלנו להבין זאת במהירות האפשרית, אבל אנחנו חייבים להיות בטוחים שהבעיות תוקנו לפני שנוכל להתקדם הלאה", אמר לאהוד בפגישה במועדון אירו קלאב (Aero Club) בוושינגטון וציין, כי  "משרד התחבורה וה-FAA פועלים באורח הדוק עם בואינג, כדי למצוא את הפתרון".

"אנחנו לא יודעים עדיין מה גרם לאירועים האלה", הוסיף הורטה לעיתונאים, אחרי דבריו של שר התחבורה.

דרוש זמן נוסף לחקירות

לא נמצאה בצורה מוחלטת הסיבה להתלקחות האש בסוללות מטוס בואינג 787 דרימליינר, הסבירה אתמול דבורה הרשמן, יו"ר המינהל הארצי לבטיחות בתחבורה (NTSB), החוקרת את הנסיבות שגרמו להתלקחות, בתדרוך עתונאים בוושינגטון. זו הסיבה, הדגישה הרשמן, שדרוש לנו זמן נוסף למצוא את הסיבה השורשית לבעיה. הצהרתה מבהירה, כי לא נקבע עדיין מועד לחזרתו של הדרימליינר לאוויר.

ה-FAA קרקע את מטוסי 787 ב-16 בינואר אחרי נחיתת החירום של מטוס 787 של אול ניפון איירווייס, שהיה בטיסה פנימית ביפן, בגלל התלקחות סוללת ליתיום-יון של מנוע כוח עזר (APU – Auxiliary Power Unit). על פי NTSB כיבוי ההתלקחות נמשך כ-40 דקות. מחברת אול ניפון נמסר, כי מטוסי 787 יהיו מקורקעים לפחות עד סוף החודש.

הענשת בואינג

החלטת ה-FAA לקרקע את מטוסי 787 הייתה מבוססת על בסיס עדות קלושה ולא מוצדקת אומר גורדון בטהון (Gordon Bethune), לשעבר יו"ר חברת קונטיננטל איירליינס ומנהל בכיר בחברת בואינג.

"בואינג נענשת בגלל חדשנות שאנשים לא מבינים", ציין בטהון, "המטוס הזה היה כפוף ליותר בחינות, תקנות וחוקים מאשר כל מטוס אחר בעולם, ולכן החלטת ה-FAA לחזור ולקרקע את המטוס היא בהחלט מגוחכת".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן