Skip to content

פרס ומלך ירדן דנו בדרכים לקדם את תהליך השלום

השניים שוחחו גם על תוצאות הבחירות בישראל. בנוסף למלך ירדן נפגש פרס, במהלך הכינוס הכלכלי בדאבוס, עם שורה של נשיאים, ראשי ממשלה וראשי חברות ענק בינלאומיות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס השוהה בדאבוס נפגש היום עם מלך ירדן עבדאללה השני. השניים קיימו פגישת עבודה מדינית במרכזה דנו בדרכים לקידום תהליך השלום באזור וליציאה מן הקיפאון בתהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. השניים שוחחו גם על תוצאות הבחירות בישראל.

בנוסף לפגישה זו ניהל הנשיא פרס סבב אינטנסיבי של פגישות מדיניות וכלכליות נוספות עם נשיאים, ראשי ממשלות וראשי חברות בינלאומיות מובילות וביניהם ג'ון ציימברס יו"ר סיסקו; סטפן שוורצמן, יו"ר קרן ההשקעות הגדולה בעולם בלקסטון – ועוד.

הנשיא פרס והמלך עבדאללה בפגישתם בדאבוס (צילום: דוברות בית הנשיא)
הנשיא פרס והמלך עבדאללה בפגישתם בדאבוס (צילום: דוברות בית הנשיא)

בפגישתו עם נשיא שוויץ אוליי מאורר היום, דנו השניים בחיזוק היחסים הביטחוניים בין המדינות לאור חתימת הסכם שיתוף הפעולה הביטחוני בין המדינות אמש. הנשיא ביקש להודות לנשיא שוויץ המכהן גם כשר ההגנה באופן אישי ואמר: "היחסים בין ישראל לשוויץ נמצאים היום במיטבם. ברצוני להודות לך על מעורבותך האישית ואני מצפה להמשך הידוק היחסים הביטחוניים אסטרטגים בין המדינות". נשיא שוויץ הודה לנשיא פרס על הדברים והדגיש כי שוויץ מבינה את התנאים הסביבתיים אסטרטגיים בהם מתקיימת מדינת ישראל, ואת הצורך הברור של ישראל בביטחון, ועל כן היחסים האסטרטגים בין המדינות ימשיכו להיות הדוקים וחזקים.

אמירות דומות נשמעו גם במהלך פגישותיו של הנשיא עם נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב, ועם ראש ממשלת גיאורגיה, בידזינה איוונישוילי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן