Skip to content

תרכובת רעל של גזענות וסקסיזם, שוביניזם ומיליטריזם. הגיעה עת נשים

לכאוס האלים יש שיטה: מי שקובע הוא האדון, בין אם הכובש הוא מתוך פרקליטות, משטרה, צבא, דיני התורה, או בית נבחרי המדינה. של מי המדינה הזו, לעזאזל? מאת דורית אברמוביץ'
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לכאוס האלים יש שיטה: מי שקובע הוא האדון, בין אם הכובש הוא מתוך פרקליטות, משטרה, צבא, דיני התורה או בית נבחרי המדינה. של מי המדינה הזו, לעזאזל?

מאת דורית אברמוביץ'

מעצר באישון לילה של פלסטיני מישראל, צווי איסור פרסום ומניעת מפגשים עם עורכי דין, הצעות חוקי נאמנות, הצעות לסגירת החברה האזרחית בישראל בשם איסור על תרומות זרות, אינספור פרשיות אונס שבהן שוב החשודים הם בבחינת שיות תמימות, פרסום סדרתי של הכפשות כלפי קורבנות עבירות מין כי הן הרי רוצות להיאנס, קווי מהדרין שמעיפים אחורה את הטומאה-נשים ונערות, מעצרים ואלימות כלפי מפגינים ומפגינות, רצח בבר נוער שמסמן קצה מנעד של אלימות כלפי להט"ב, נשיא לשעבר עבריין מין סדרתי, פערי שכר גדלים והולכים, אפליה אתנית מעמיקה, נשים שטובעות בקרקעית הבוץ של מדינה שניאו ליברליזם מתנוסס על דגלה, ועל כל אלה ועוד למכביר, יש לומר – אם תרצו, של מי לעזאזל המדינה הזו.

תאמרו ותגידו, כל אלו פרשיות שונות, אך לא הוא, כי לכאוס האלים יש שיטה: כל דאלים גבר, מי שקובע הוא האדון, בין אם הכובש הוא מתוך פרקליטות, מתוך משטרה, מתוך צבא, מתוך דיני התורה, מתוך בית נבחרי המדינה. זהו טירוף מערכות שממשיך להשתולל, ואם נביט ונעז לסמן מיהו זה שבועט בנו, אוסר ועוצר, מרשה להשתקת האלימות להישמר, מאפשר להכפשות הנוראות כלפי קורבנות להיכתב, נזהה כי אותו זהו הוא תרכובת של רעל, שחומריה הם גזענות וסקסיזם מתפרץ, כי לשני אלה יש את אותו בית אב, שני אלה חוברים יחד אל דיכוי סדרתי של כל מי שהיא או הוא ממיעוט מגדרי-פוליטי-אתני-לאומי.

כשאומרים ביטחון לא מתכוונים לא אליך, לא אלייך, לא אליו

אז אם את או אתה לא יהודי, אם את לא נשואה, אם את או אתה לא סטרייטית, אם את או אתה לא-רחמנא ליצלן- נולדת אשכנזייה, אם את או אתה נפגעתן מאלימות מינית, אם את או אתה חטפתם על היותכם שונים מגדרית, אם את או אתה לא בעלי פריוילגיה כלכלית-חברתית, אם את נולדת ילדה, אם את אשה, אם את מהגרת עבודה, אם אתה מזרחי שעבר כמובן הסללה, אם את או אתה יוצא להפגין נגד גדר ההפרדה, אם את או אתה בכל שישי בשייח ג'ראח, אם את או אתה פעיל בארגון לצדק חברתי, אם את עולה על אוטובוס ששייך למהדרין, אם את מועסקת לא בהעסקה ישירה, אם אתה עובד דרך חברת קבלן, אם את או אתה לא גרים בצפונה של תל אביב, אם את מוטרדת מינית בעבודה, אם אתה טרנסג'נדר, אם אתה פלסטיני שחומה חצתה את ביתך ואדמתך, אם אתה פלסטיני שחי במדינה, אם את מלמדת מגדר במכללה, אם העדת כי נפגעת מינית על ידי נשיא המדינה לשעבר: דעי לך, דע אתה,  כשאומרים ביטחון לא מתכוונים לא אליך, לא אלייך, לא אליו.

יותר נשים יעברו הטרדה מינית, נשים ייאלצו לאייש את אחורי האוטובוס כי הגברים מלפנים,
יותר עובדות ייאלצו להשתכר ברעב דרך חברה קבלנית

אז הבה נראה מה יקרה אם הטירוף המשתולל יצליח ויתנחל: ישראל תוכרז כמדינה יהודית בלבד, ארגוני חברה אזרחית בקושי ישרדו, יישאר לו בית נבחרים מול רוב אוכלוסייה ללא צדק חברתי, בתי הכלא יתמלאו פלסטינים-מפגינות-מפגינים, נפגעות אלימות מינית יושתקו לאלתר, אנסים ישוחררו מראש מכל אשמה ובושה, יינתן מקום נרחב בעיתונות לחשודים בעבירות מין, מזרחיות ומזרחים יופלו עוד יותר ככל שהדיכוי האתני יוסתר תחת ראווה פסאודו שוויונית, העניות יהפכו לעניות יותר, יותר נשים יעברו הטרדה מינית, החומה והגדר יתרחבו כדי להבחין  פוליטית-לאומית בין אוכלוסיה שמתחת ובחוץ לבין אוכלוסיה שמעל ובפנים, נשים ייאלצו לאייש את אחורי האוטובוס כי הגברים מלפנים, בנות ובנים של קהילת הלהט"ב, שלא תואמים במראם  את האחד-האחת, ימשיכו לחוות אלימות מגדרית במרחב ציבורי, יותר עובדות ייאלצו להשתכר ברעב דרך חברה קבלנית, יותר מהגרי ומהגרות עבודה יגורשו, ילדים פליטים יפחדו לחיות בארץ הזו, המצור על עזה יאסור הכנסה של סוגי פריטים של מזון.

רגע, בעצם כל זה כבר קורה כעת, הטירוף כבר התנחל, רק עשו לי טובה, תוציאו על זה צו איסור פרסום, ויפה לה שעה אחת קודם, פן יבולע.

הגיע הזמן לאשה חזקה (photostock / FreeDigitalPhotos.net)

אז הגיע העת כבר להבהיר, זו מדינה שנשלטת על ידי שוביניזם ומיליטריזם גברי, ועל כן הגיעה השעה שנשים פמיניסטיות ממגוון הקבוצות באוכלוסיה יחליפו את המשטר הקיים ויכריזו יחד – הגיע הזמן של פמיניסטיות, הגיעה העת שאנחנו נגדיר וננסח מהו ביטחון, כי הביטחון שלהם הבכירים, הוא על חשבוננו, נשים – פלסטינים -מזרחים -פליטים- להט"בים-אתיופים-עניים.

אין זה פלא שהגיעו מים מעבר לנפש, ועל כן עמותת "איתך-מעכּי" מובילה יחד עם אג'נדה, המרכז לקידום נשים בזירה הציבורית ועוד עשרות ארגוני נשים, תכנית פעולה כוללת-ארצית, לפיה אנחנו ננסח את עצמנו, את צורכינו, את זהויותינו, את דרישותינו, כי הגיעה עת נשים.

הגיעה העת להכיר נכוחה כי מיעוט הנשים – במוסדות שלטון, חברה וכלכלה – אינו רק עדות לאפליה שיטתית בכל תחומי החיים של נשים. זו לא רק עדות לתקרת זכוכית- ובעצם-בטון שעוצרת נשים הרבה לפני הרף העליון. זו לא רק עדות לכך שמרבית הנשים מועסקות וחיות בתחתית שוק הכלכלה והתעסוקה. זו לפני הכל עדות לכך, שכאשר בכירים מדברים על ביטחון, על שוויון, על שלום כביכול – הם מדברים בשפה ובמדיניות שמשאירות את תכניהם של מונחים אלה על פי משנתם, וממילא שפה ומדיניות זו הן הגורמות לנשים להיות (למרות היותנו רוב מספרי) המיעוט הפוליטי הגדול בחברה. זהו אי שוויון מובנה ומופנם אל מוסדות שלטון, אל תעסוקה, וכלכלה, ואת אי השוויון הזה אנחנו דורשות לתקן, שכן  בלי נשים – אין ביטחון לאוכלוסיה.

דורית אברמוביץ' היא מובילת מאבקים ציבוריים

צילום: photostock / FreeDigitalPhotos.net

1 Comment

  1. רונה
    23 בינואר 2012 @ 16:10

    הכל טוב ויפה רק לא אהבתי את התמונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן