Skip to content

רוץ, יאיר, רוץ להיות ראש הממשלה!

אף אחד גם לא נולד ראש ממשלה, ולביבי לא היו נתונים טובים ממך כשהתמנה בראשונה. והיו רבים אחרים עם טונות של ניסיון שהתגלו כגרועים שבגרועים. קיבלת את המנדט מהעם, אל תפחד לקחת אותו. בכל העולם מתמנים אנשים לנשיאים וראשי ממשלות בלי יום אחד בתפקיד דומה, ע"ע אובמה ושלל מנהיגים אירופים מהשנה האחרונה, כי ככה העם […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יאיר, זה טור רק עבורך, שהאחרים יקראו או שלא. כמו שפרסמתי בטור אחד תמים למדי את חילוקי הדעות עם ביבי וקראתי לו להתנהג כראש ממשלה מול הטורקים, כך עכשיו. נניח שהבחירות האלו משולות לזכייה בלוטו האמריקני, כמה מאות מיליוני דולרים, והשאלה היהודית היא כרגיל – למי אתה תורם? סתם, השאלה היא "מה עושים עכשיו?" עצות היכן להשקיע את הכסף (המנדטים) אתה לא צריך ממני, כי יש לך את גרמן ואת פרי, מומחים לעסקים ומו"מ קואליציוניים, וגם שלח אחד, שכמו אשתי, יודע הכל.

יש עתיד (צילם: דן בר-דוב)
אתה לא לבד. נבחרת יש עתיד בכנס פעילים (צילם: דן בר-דוב)

אני שם בצד את כל הסיבות שבגללן לא הצבעתי לך ואומר לעצמי, זה הטוב שיש כרגע, עם זה צריך לנצח. המטרה אצלי מעולם לא הוסתה או נצבעה בצבעי הסוואה – ביבי חייב ללכת. ביבי הוא שורש הרע בממשלת ישראל, בפוליטיקה הישראלית. הוא האיש שהוביל אותנו לכל הסיבות שמאות אלפים יצאו לרחובות וזה היה נגדו, ואולי זוהי הסיבה העיקרית שבגללה ניצחת.

פרשנים רבים מציינים עכשיו כי בין שניכם ניתן למצוא הרבה מאוד קווי דמיון וקירבה רעיונית, למרות שאני חושב אחרת. אצל ביבי זה הכל בלוף לטובת השומע, והוא ייספר לך מה שתרצה לשמוע. אצל ביבי חובה גם להקשיב, לקרוא בין השורות, ולהסתכל מעבר לכתף. השפתיים שלו נעות, אבל השכל שלך צריך לתרגם משהו אחר. אל תשכח כי אצל הביב יש יצר אחד בלבד שמניע אותו, זו הבטרייה שלו, או גלגלי השיניים הפנימיים (ואף בדיחה על שרה), או באינגליזית What ticks him, וזה ייצר ההישרדות האישי בכל מחיר קיים, או למעשה בלי תקרת מחיר, העיקר להיות ראש הממשלה, או בעלה של אשת ראש הממשלה. ובגלל זה, אתה לא יכול להיות בממשלת ביבי. זה לא יקרה.

הרי ינקת את האנטי ממסד הפוליטי-חרדי הזה מהבית

למה זה לא יקרה?

כי אתה דורש חוק שיוויון בנטל עם הכניסה לקואליציה (אפילו שבעוד חמש שנים, מגוחך הישראבלוף הזה ככל שיהיה), ותחבורה ציבורית בשבת, ואתה גם נגד התערבות של הממסד החרדי-רבני באוכל שבצלחת שלי, ואני זוכר טור שלך טעים במיוחד, על פריחת הספייר-ריבס בישראל. ואתה נגד השליטה האבסולוטית של בתי הדין הרבניים בתחום הגירושין ובמיוחד הנישואין, אתה הרי משיא זוגות צעירים בנישואין אזרחיים. ואתה, במיוחד, מאוד במיוחד, נגד התשלומים המטורפים לבחורי הישיבות ודמי הבטלה וההקצבות לחרדים ומענקים למשפחות מרובות ילדים, ונגד דירות מסובסדות לחרדים. יעבדו אז ישלמו, ואם משלמים לבחורי ישיבות אז למה לא משלמים לסטודנטים, נכון, יאיר? הרי ינקת את האנטי ממסד הפוליטי-חרדי הזה מהבית, ואתה ממשיכו של אביך, ואין לך דרך אחרת, כי זה אתה. ועדיין לא הזכרתי את ההתנחלויות. כמה טורים עמוסים כתבת על ההתנחלויות והכבישים המיותרים שם, והצבא הפרטי שיש להם שם, והמשטרה, ומה לא. אתה נגד כל זה, זה בעצמותיך.

ובגלל כל אלו, ובטח יש עוד כמה עקרונות שפיתחת עם השנים בטור שלך בידיעות, ועדיין לא הקרבת על מזבח היאיר-לפיד הממורכז ממפלגת יש עתיד, שכולל שמירה על שועפת כחלק מירושלים, אתה לא תהיה בקואליציה של ביבי. אי אפשר לאכול טבעול ולחשוב שאוכלים בשר. גם אחרי שנגמר הטעם של התבלינים ושאר הכימיקלים, זה גומי שמאוד קשה לבלוע.

אתה חושב שהחרדים הכל כך מנוסים במשאים ומתנים מול ביבי והליכוד יתקפלו לשבריר שנייה? יוותרו על עטיני המשרדים שממלאים את כרסותיהם בכל כך הרבה כסף? הרי אם יעשו אפילו סעיף קטן שבקטנים, מיד יגידו עליהם ביתד נאמן ובפשקווילים שהם הפסידו לבן של לפיד, שונא החרדים הגדול, ואתה לעולם נושא בגאון את דגל ממשיכו של אביך, אל תשכח. עבורם לעולם תהיה שונא החרדים החדש.

איך מגשרים על שני יקומים מקבילים שרק בתיאוריה קוונטית יכולים להתקיים זה לצד זה? אז אם אתה תהיה בממשלה של ביבי, הם לא יהיו. כל כך פשוט, ואז ביבי לא יהיה רה"מ, וביבי חייב להיות רה"מ, אז הוא יעדיף אותם על פניך. החרדים לא יהיו איתך בממשלה שמשהו מהדרישות שלך יגיע בה לכדי הסכם.

זה יהיה המסר המכובס למצביעים שלך על עתיד חדש?

ובנט, מה איתו, עם נפתליבאן של הרשימה הימנית-גזענית-כהניסטית-סופר קיצונית, זו שתומכת (רובה, כנראה) בספרים של רבנים שקוראים לרצח ילדים, ואולי (אני מנחש…) שרבים שם תומכים ביגאל עמיר או בשחרורו? מה איתם, יאיר, איתם תנהל מדינה? בשביל זה נבחרת? זה יהיה המסר המכובס למצביעים שלך על עתיד חדש? למרות שבינתיים שרה שונאת את בנט והטילה וטו, הוא ייכנס. אבל אתה הרי לא תוכל לחיות בשלום ליד הגזענים האלו (למרות הגזענות נוסח פייגלין ב"זועביז" שלך, לא נראה לי שזו הייתה כוונתך). ואני לא רואה אותך עושה שבת עם אנשים שיחוקקו חוקים לשחרור יגאל עמיר, או יוצאים להנאתם לצייר קריקטורות חמודות של "תג מחיר" או להרביץ לערבים, או לגדוע עצי זית, או סתם לעורר מהומות בשוק בחברון עם עוזי בהכתף ועם גלילון בין כוונות. ואם כן, אז תעשה כמו שחמי היקר עושה במסעדות גרועות – הוא מנשק לשלום את השף, כי זו הפעם האחרונה שהם מתראים. כי ביום הזה תגיד שלום למפלגה שלך שתהפוך ברגע להיות חד פעמית.

אל תשחק במשחק שלהם, שחק במשחק שלך

ותזכור, לביבי אין קואליציה בלי החרדים. נקודה. יש לו קואליציה בלי יאיר, ודרעי חי את זה 24-7. ומכיוון שאתה לא מנוסה במו"מ עסקי (מו"מ קואליציוני זה מו"מ עסקי, לא פוליטי), תרשה לי להגיד לך את זה: רוץ, יאיר, רוץ לראשות הממשלה. אל תשחק במשחק שלהם, שחק במשחק שלך. אף אחד לא מנצח בחירות בשביל להיות כינור שני. אף אחד גם לא נולד ראש ממשלה, ולביבי לא היו נתונים טובים ממך להיות ראש ממשלה כשהתמנה בראשונה. והיו רבים אחרים שהתמנו עם טונות של ניסיון והתגלו כגרועים שבגרועים. קיבלת את המנדט מהעם, אל תפחד לקחת אותו. בכל העולם מתמנים אנשים לנשיאים וראשי ממשלות בלי יום אחד בתפקיד דומה, ע"ע אובמה ושלל מנהיגים אירופים מהשנה האחרונה, כי ככה העם רוצה.

לכל אדם יש את תפקיד חייו, בו הוא יכול לפרוח להצליח בלי רגע ניסיון. אנשים מגיעים להארה אישית בפוזיציה הנכונה. אולי להיות ראש הממשלה זו הפוזיציה הנכונה שלך, המקום בו תוכל להוביל ולנווט את כל ההבטחות שלך להצלחות. לא יהיו חסרים לך יועצים ועוזרים להגיע להצלחה, וליהיא היא בטח לא שרה. יש לידך את כל הח"כים שישמחו להגיע, כי השררה חשובה להם, אבל אתה תנהיג, תוביל, תחליט, לא ביבי. לא תצטרך לנהל מו"מ עם החרדים, ואפילו הליכוד יתייצב לידך בשביל לקבל פרוטות של מנעמי שלטון. ומה רע בביבי כשר החוץ (אפילו שרה תשמח, יש דיוטי פרי!) כאשר אתה קובע את המדיניות? יש לו אחלה אנגלית ואפילו כישרון לצייר קריקטורות.

ורק בשביל הסיכוי שאולי תצליח לממש חלק מסיסמאות הבחירות שלך, אני בעד. ניצחת בבחירות האלו, יש לך הזדמנות להיות ה-מנהיג, כי זה מה שהבוחרים רוצים. לך על זה, רוץ, יאיר, רוץ.

שאלות לסיום (יהיו תשובות?)

  1. איך אתה מסביר לשתחייה שלך, ולשאר הנשים ברשימתך, כי אתה יושב למו"מ קואליציוני יחד עם עבריין מין מורשע על סמך הוכחות והודאתו? אין כאן גבול אדום?
  2. מה יאיר לפיד מהטור בידיעות של שישי היה אומר על הרכב רשימתו של בנט?
  3. מה דעתך על התספורות הפיננסיות שעושה דנקנר לפנסיה שלנו?
[related-posts title="עוד בנושא יאיר לפיד"]

6 Comments

  1. Omessi
    28 בינואר 2013 @ 14:40

    קיבלת את המנדט מהעם, אל תפחד לקחת אותו.
    אבל אתה תנהיג, תוביל, תחליט, לא ביבי.
    יש לך הזדמנות להיות ה-מנהיג, כי זה מה שהבוחרים רוצים. לך על זה, רוץ, יאיר, רוץ.

    • זיו טרנר
      28 בינואר 2013 @ 22:09

      ומזה הבנת שאני מחפש מלך? יש לשנינו עולם מושגים שונה. אני מחפש ראש ממשלה, לא מלך.

  2. Omessi
    28 בינואר 2013 @ 12:09

    המסר מאוד פשוט:
    תפסיק(ו) לחפש מלך.
    בטח שלא בכוח, ובטח שלא להמליך (מראש) מי-שלא-יהיה.

    • זיו טרנר
      28 בינואר 2013 @ 12:42

      איפה קראת שאני מחפש מלך?

  3. Omessi
    28 בינואר 2013 @ 11:31

    כואב הלב.
    לא רק הימין שכח את משל יותם, גם אתה זיו מן הסתם שכחת.
    הצורך העמוק להעיף את ביבי
    לא מצליח להסתיר את הרצון והנטייה העמוקים להמליך מלך.
    כל מלך.
    מי שלא יהיה, העיקר לא ביבי.
    ולהודות על האמת, גם לי מדגדג להמליך מי-שלא-יהיה-העיקר-לא-ביבי.
    אבל זה שנתוני הפתיחה של לפיד
    לא פחותים מנתוני הפתיחה של ביבי בזמנו,
    זה לא אומר כלום.

    • זיו טרנר
      28 בינואר 2013 @ 11:40

      אני לא ממש מבין מה המסר בתגובה הזו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן