Skip to content

פרופ' גבי וימן ודוד בועז ימליצו על הסדרת ענף התקשורת

היום מונו חברי הוועדה לבחינת שוק התקשורת, בהם פרופ' גבי וימן ודוד בועז שאינם מחברי מועצת הרשות השניה. לרשות הוועדה עומדים ארבעה חודשים להגשת המלצותיה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברי הוועדה לבחינת שוק התקשורת נבחרו היום על ידי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו והם ימנו עד שמונה חברים, מהם חמישה חברי מועצה. כידוע, נערכו בעבר בחינות מדוקדקות של שוק המדיה, אך אלו לא הניבו ליישם את המסקנות שגובשו. בין ההמלצות שהועלו לפני עשור ויותר: ביטול משרת שר התקשורת והקמת רשות לאומית לתקשורת. הוועדה שתתחיל לעבוד בימים הקרובים תגיש את מסקנותיה, איך לא …לשר התקשורת.

גבי וימן: ייעץ (צילום: ויקיפדיה)

פרופ' גבי וימן עוסק בחקר התקשורת באוניברסיטת חיפה, ודוד בועז, מי שהיה הממונה על התקציבים במשרד האוצר, מתמחה בענייני כלכלה, כספים ורגולציה. בימים הקרובים ייבחנו שמות נוספים במגמה לצרף לוועדה חבר חיצוני נוסף.

בראש הוועדה יעמוד יעקב שחם, יו"ר ועדת הטלוויזיה של המועצה. אליו יצורפו ארבעת חברי המועצה אייל דה פאו, יו"ר ועדת הכספים, יוכי פלר, אייל מלובן, וד"ר מיכל שפירא, יו"ר ועדת המחקר.

הוועדה תתחיל לפעול כבר בימים הקרובים ותגיש המלצותיה בתוך 120 יום. ההמלצות יועברו בראשונה למועצת הרשות השנייה ולאחר מכן לשר התקשורת החדש שייבחר.

הוועדה אמורה לבחון באופן מעמיק את ענף התקשורת תוך התמקדות בבחינת מחויבויות התוכן של הזכיינים, ניתוח שוק הפרסום בטלוויזיה, ההתנהלות הכלכלית של הזכיינים, השפעות המדיה החדשה על מדיניות הזכיינים, תוכן שיווקי, התנהלות שוק ההפקה ועוד.

יו"ר הוועדה, יעקב שחם, אמר: "הגיע הזמן שייעשה סדר בתחום שוק התקשורת. ללא הסדרה של השוק, הזכיינים ימשיכו להפסיד כסף ובמקביל, היצירה המקומות תיפגע. יש צורך לאזן בין הרצון לשמור על מסך ראוי לבין ההבנה שיש להתאים את הדרישות מהזכיינים למצב השוק העכשווי. אין השוק כיום דומה לזה שהיה לפני שש שנים, נתון זה צריך להילקח בחשבון. רק התנהלות מסחרית נכונה של הזכיינים במקביל להסדרת השוק תפחית משמעותית את כשלי השוק ותאפשר לזכיינים לצאת מהמצוקות הכספיות בהן הם נמצאים. נושאים אלה ואחרים יעמדו במרכז דיוני הוועדה".

יו"ר המועצה, ד"ר אילן אבישר, אמר כי הוועדה תבחן את התמורות בענף על הרגולציה ומנכ"לית הרשות בפועל, אילת מצגר אמרה כי הסדרת הענף צריכה להשען על בחינה רחבה ומקצועית של ההתפתחויות בתחום בישראל ובעולם.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן