Skip to content

נשיא מצרים מורסי הכריז על מצב חירום בשלוש ערים

שלושים ימי מצב חירום ועוצר לילה בפורט סעיד, סואץ ואיסמעיליה אחרי מהומות דמים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הרוגי פורט סעיד מובאים לקבורה (מקור: יו טיוב)
הרוגי פורט סעיד מובאים לקבורה (מקור: יו טיוב)

לפחות 33 בני אדם נהרגו בפורט סעיד בסוף השבוע, בעקבות פסק דין קטלני שגזר מוות על 21 מתושבי העיר. הנשיא המצרי, מוחמד מורסי, הודיע על  שלושים ימי מצב חירום ועוצר לילה בפורט סעיד, סואץ ואיסמעיליה. ה-BBC  מדווח שאי-שביעות הרצון משלטונו של מורסי הציתה מהומות גם בערים אחרות.

מפגינים מתנגדי המשטר התעמתו עם כוחות הביטחון סמוך לכיכר תחריר בקהיר. האופוזיציה הליברלית מאשימה את מוברק באוטוקראטיות ובכך שכפה על המדינה חוקה שאינה מגנה על חופש הביטוי או הדת. גם המשבר הכלכלי המעמיק מונח לפתח המשטר.

המשיא מורסי אמר שהוא עשוי לנקוט צעדים נוספים "למען מצרים" על פי "מחויבותו" כנשיא. הוא הזמין מנהיגים פוליטיים לקיים היום " דיאלוג לאומי". מצב החירום חל בשלוש הערים שלגדות תעלת סואץ, ולסביבתן, העוצר יימשך בין השעות 9 בערב ל-6 בבוקר. "חזרתי ואמרתי שאני מתנגד לצעדי חירום אבל אמרתי גם שאם יהיה עלי לעצור שפיכות דמים ולהגן על העם, אעשה זאת", אמר הנשיא, "אם אאלץ אעשה הרבה יותר לטובת מצרים. זאת חובתי ולא אהסס".

מורסי - מכריז על מצב חירום ועוצר
מורסי - מכריז על מצב חירום ועוצר

המחאות פרצו בפורט סעיד אחרי שבית משפט גזר מוות על 21 תושבי העיר שהיו מעורבים באלימות רצחנית אחרי משחק כדורגל בפברואר 2012, שעלתה בחיי 74 בני אדם. שלושים איש נהרגו בעיר במהומות בשבת ושלושה נהרגו אתמול, ראשון, במהלך הלוויות הרוגי אתמול.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן