Skip to content

רשת ישרוטל תוקעת יתד בירושלים

טקס הנחת אבן הפינה למלון ישרוטל בירושלים יתקיים מחר, לאחר שהרשת רכשה קרקע במושבה הגרמנית להקמת מלון ברמת חמישה כוכבים דה לקס. ישרוטל מתכוונת להתחרות על לב התיירים מחו"ל מול מותגים בינלאומיים כמו ולדורף אסטוריה שייפתח אף הוא בירושלים ועל התיירים הישראליים מול רשת דן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מחר, יום שלישי, יתקיים בירושלים טקס הנחת אבן הפינה למלון ישרוטל ירושלים, שבמושבה הגרמנית. למעמד הוזמנו שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, יו"ר השות לפיתוח ירושלים, משה ליאון וכן נציג הבעלים ויו"ר מועצת המנהלים של רשת ישרוטל, ג'וליאן לואיס.

מנכל רשת ישרוטל, ליאור רביב. התרחבות ובסיס שליטה באזורים נוספים
מנכל רשת ישרוטל, ליאור רביב. התרחבות ובסיס שליטה באזורים נוספים

ישרוטל רכשה את הקרקע במשולש הרחובות דרך בית לחם, עמק רפאים ופטרסון במושבה הגרמנית, ב-127.7 מיליון שקל להקמת מלון. קרקע זו נרכשה לפני כ-15 שנים במכרז של מינהל מקרקעי ישראל תמורת כ-5 מיליון דולר. חברת קולוני שבבעלות איש העסקים מורד זמיר, היתה אמורה לבנות במקום מלון בשם קולוני, אולם בסופו של דבר נמכרה הקרקע לישרוטל. הרכישה נעשתה בסוף שנת 2011, כחודשיים לאחר פטירתו של מייסד ובעלי הרשת, דיוויד לואיס, כאשר בנו, ג'וליאן לואיס, בעלי חברת מלונות ישרוטל, ממשיך את דרכו.

להערכת מנכ"ל ישרוטל, ליאור רביב, עלות בניית המלון, ברמת חמישה כוכבים דה לקס, תסתכם ביותר מ-250 מיליון שקלים. במלון מתוכננים כ-200 חדרים, מסעדות, ספא, בריכת שחייה, חדר כושר, מרכז עסקים הכולל אולם כנסים מפואר וחדרי ישיבות, ומגרש חנייה. המלון ייבנה באופן שיתאם לאופי שכונת המגורים שמסביב, וכן מתוכננים להישמר שני מבנים היסטוריים מתקופת הטמפלרים המצויים בשטח הקרקע שנרכשה.

תושבי המושבה הגרמנית פעילים מאד בשמירה על אופיה של המושבה וכבר הצליחו לטרפד את הקמתו של מלון ארבע העונות, במתחם סמוך לזה של המלון החדש של ישרוטל. התושבים התנגדו גם לבנייתו של מלון קולוני, מכיון שהיה אמור להתנשא לגובה 34 מטרים ולבלוט בין מבני המושבה באופן בלתי מידתי.

המושבה הגרמנית בירושלים. ישומרו שני מבנים היסטוריים מתקופת הטמפלרים המצויים בשטח הקרקע שנרכשה של ידי ישרוטל. (צילום: ויקיפדיה)
המושבה הגרמנית בירושלים. ישומרו שני מבנים היסטוריים מתקופת הטמפלרים המצויים בשטח הקרקע שנרכשה של ידי ישרוטל. (צילום: ויקיפדיה)

בעת ההודעה על רכישת הקרקע בירושלים, אמר רביב כי רכישתה תואמת את האסטרטגיה העסקית
של החברה מבחינת צמיחה והגדלת מספר בתי המלון שבבעלות ובניהול רשת ישרוטל, וכן של התרחבות וביסוס שליטה באזורי תיירות נוספים בארץ. זאת, מכיון שנכון לעכשיו אין לרשת בית מלון בירושלים.

המלון החדש של ישרוטל יצטרף לקבוצת מלונות היוקרה של הרשת "ישרוטל אקסקלוסיב קולקשיין", שכוללת את רויאל ביץ' אילת, יערות הכרמל, בראשית, רויאל ביץ' תל אביב וכרמים בקרית ענבים.

כאשר השיקה הרשת את מותג היוקרה שלה, בינואר 2011, אמר מנכ"ל רביב, כי עיקר מטרת החברה במיתוג מלונות היוקרה, היא להתחרות במותגים הבינלאומיים שהחלו להכנס לישראל כמו ריץ קרלטון וולדורף אסטוריה גם אצל התיירים מחו"ל וגם אצל הישראלים, שנחשפים למותגי מלונות בעולם. זאת לצד תחרות עם מלונות רשת דן.

יהיה זה המלון ה-18 במספר של הרשת אשר לה 15 בתי מלון פעילים, מתוכם 9 באילת; שני בתי מלון בבנייה: ישרוטל ספא קרית ענבים ורויאל ביץ' תל אביב.

תנופה בבנייה המלונאית בירושלים

לא מכבר פורסם כי חברת נצבא החזקות זכתה במכרז להקמת בית מלון במתחם משרד החוץ הישן בכניסה לעיר, שיכלול כ-250 חדרים.

מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר. מענקים מוגדלים ליזמים הבונים מלונות בירושלים. (צילום: ששון תירם)
מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר. מענקים מוגדלים ליזמים הבונים מלונות בירושלים. (צילום: ששון תירם)

בנוסף למלון של חברת נצבא, ממשיכים הגורמים השונים (העירייה, הרל"י, משרד התיירות וממ"י) לפרויקט הבא באזור מלונות הרכס, הכולל מגרשים להקמת ארבעה בתי מלון בדרום ירושלים, הצופים לעבר "האגן הקדוש". מדובר בתוספת של כ-1,200 חדרי מלון.

מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, אמר כי ירושלים היא העיר המתויירת ביותר בישראל ובה מורגש המחסור הגדול ביותר בחדרי מלון. לדבריו, משרד התיירות נותן מענקים מוגדלים ליזמים הבונים מלונות בירושלים, והם עומדים על 28% מההשקעה.

בשנת 2012, אישר המשרד מענק להקמתם של ששה מלונות חדשים בעיר, ולהסבתם של שלושה מלונות נוספים בהשקעה כוללת של כ-450 מיליון שקלים. בין המלונות שקיבלו מענק נמנה גם מלון ישרוטל (לשעבר קולוני), "בשלוש שנים האחרונות נפתחו בעיר למעלה מ-600 חדרים נוספים וכ-1,000 נמצאים בשלבי בניה שונים. המשרד ימשיך לפעול לבניית מלונות בירושלים, בהתאם לגידול המרשים במספר התיירים המגיעים לעיר מדי שנה", ציין בר ניר.

1 Comment

  1. מדינה של מלצרים
    28 בינואר 2013 @ 9:00

    המלונות באופן ניהולם רק גורמים לנו בושות בעולם

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן