Skip to content

סופית: נתן אשל לא ישותף במו"מ הקואליציוני מטעם נתניהו

הלחץ הציבורי הועיל - נתן אשל יישאר בבית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סופית: נתן אשל לא ישתתף במו"מ הקואליציוני מטעמו של ראש הממשלה נתניהו. זאת, לאחר שמפלגת יש עתיד הודיעה כי לא תשב למשא ומתן קואליציוני עם הליכוד, אם נתן אשל יהיה שותף בו.

הערב פורסם רשמית כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן גיבשו את הצוות המקצועי שיוביל את המו"מ הקואליציוני. בצוות יהיו חברים עו"ד יצחק מולכו, עו"ד דוד שמרון, רו"ח ומנכ"ל משרד רה"מ לשעבר משה ליאון ועו"ד יואב מאני.

נתן אשל ורעיית ראש הממשלה בימים טובים יותר (צילום: לע"מ)
נתן אשל ורעיית ראש הממשלה בימים טובים יותר (צילום: לע"מ)

להודעה על כך קדם לחץ ציבורי גדול שכלל, בין השאר, את פנייתה של חברת הכנסת המיועדת תמר זנדברג ליועץ המשפטי לממשלה, את הודעתו של יועז הנדל התומכת בהתנגדות לשיתופו של אשל במו"מ וכן עצומה ודף בפייסבוק שאליו הצטרפו יותר מ-3,500 גולשים, נגד צירופו של נתן אשל לצוות המו"מ של נתניהו.

אשל, שהיה ראש הסגל, בלשכתו של בנימין נתניהו, נאלץ להתפטר מתפקידו לפני כשנה לאחר שנחשד בהטרדת אחת העובדות בלשכה. נציבות שירות המדינה פתחה בחקירה נגדו ומצאה ראיות ל"התנהגות בלתי הולמת" מצדו. אשל הודה בפגיעה בצנעת הפרט של העובדת, ננזף, והתפטר מתפקידו בשירות המדינה תוך הבטחה – שעוגנה בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה – שלא ישוב לכהן בתפקיד ציבורי בעתיד.

במכתבה של תמר זנדברג ליועץ המשפטי לממשלה נאמר: "אני פונה אליך על מנת שתאכוף את הסדר הטיעון ותורה לראש הממשלה שלא לשלב את אשל בכל תפקיד ציבורי שהוא. אשל הודה כי קיים יחסים לא ראויים של 'קרבה יתרה' עם העובדת, צילם אותה ללא רשותה ואף חיטט בתיבת הדואר האלקטרונית האישית שלה. למרות כל אלה, התבשרנו השבוע על חזרתו של מר אשל לחיים הציבוריים, בתפקיד יועץ לראש הממשלה האמון על הרכבת הקואליציה הבאה. הרחקתו של אשל משירות המדינה וענישתו 'מהווה מסר ערכי כלפי כל עובדי המדינה, בכירים ככל שיהיו, שלפיו אין לעבור לסדר היום על תופעות כמו אלה שנמסר בחקירה'".

גם יועז הנדל, שהיה יועץ התקשורת של ראש הממשלה ומגיבורי פרשת אשל, פרסם היום בעמוד הפייסבוק שלו, קריאה להרחיק את אשל ממעורבותו: "הקפדתי עד היום לא לעסוק בפרשת נתן אשל, אבל הדברים צריכים להיאמר – ולא בגלל המחיר האישי – אי אפשר להשלים עם ויתור על נורמות ערכיות ומוסריות ממי שנמצא במקום שבו מתקבלות ההחלטות. אנחנו ראויים לדוגמה אישית ולא למריחה של גבולות בין טוב לרע. לא צריך מכתב של חברת כנסת מיועדת או עצומת מחאה של נשים כדי להבין זאת, רק שכל ישר. עזבו פוליטיקה חדשה, מספיק פוליטיקה נקייה".

במקביל למכתבה של זנדברג ליועץ המשפטי לממשלה נפתח בפייסבוק עמוד אינטרנט תחת הכותרת: "נתן אשל בלשכה – נשים מסרבות לממשלה", שעליו חתמו יותר מ-3500 נשים וגברים. "עבריין המין נתן אשל הולך להיות חלק מצוות המשא ומתן של הליכוד בהרכבת הממשלה הבאה", נאמר בעמוד. "כך ממשיך ראש הממשלה בנימין נתניהו להכשיר אלימות נגד נשים. כשנתן אשל בלשכה האמירה ברורה: עברייני מין אינם נענשים על מעשיהם, מעשיהם אינם נלקחים בחומרה. ואנחנו, הנשים, כמו גם ביטחוננו אינם חשובים דיים. אינם חשובים כלל. במקביל נפתחה ברשת גם עצומת נשים המתנגדות לשובו של אשל לזירה הציבורית.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן