Skip to content

יעקב טומרקין נבחר לספורטאי השנה של הוועד האולימפי

השחיין זכה בתואר בזכות העפלתו לגמר אולימפי בלונדון. פרס מיוחד לטניסאי הנכה נועם גרשוני
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השחיין יעקב טומרקין  יוכתר הערב (שני) לספורטאי השנה לשנת 2012  של הוועד האולימפי בישראל, פרס הנושא את שמו של יורם אוברקוביץ' ז"ל. טומרקין סיים במקום השביעי בגמר המשחהל-200 מטר  גב במשחקים האולימפיים בלונדון הישג  שיא של שחיין ישראלי בכל הזמנים, וזכה ב- 2012 בשתי מדליות ארד באליפות אירופה השנה ב-100 מטר וב-200 מטר גב. אשתקד זכתה בתואר הגולשת לי קורזיץ.

אלה סמופלוב מאמנת ההתעמלות האומנותית, שהובילה את הנבחרת האולימפית של ישראל ואת נטע ריבקין להישגים מרשימים לאורך הקמפיין בדרך ללונדון ובמשחקי לונדון, נבחרה למאמנת השנה. אשתקד זכה בתואר מאמן השחייה ד"ר ליאוניד קאופמן.

הגולשת נעמי כהן, אלופת העולם לנוער 2012 זכתה השנה גם במדליית כסף באליפות העולם, ובמדליית כסף באליפות אירופה לנוער, והסייף יובל פרייליך אלוף העולם לקדטים, אלוף אירופה (קבוצתי), סגן אלוף אירופה אישי קדטים, מדלית ארד אליפות אירופה לנוער יוכתרו כספורטאים הצעירים של השנה. אשתקד זכו בתואר הגולשת אורן יעקב ולוחם הטאקוונדו רון אטיאס.

הטניסאי נעם גרשוני, שזכה במדלית זהב במשחקים הפאראלימפיים בלונדון, יקבל מהוועד האולימפי בישראל פרס מיוחד על הישג יוצא דופן, ועל התנהגותו והתנהלותו המיוחדת.

40 ספורטאים ו-30 מאמנים יקבלו מענקים מיוחדים על הישגיהם בשנת 2012. ספורטאי השנה טומרקין יקבל על זכייתו בתואר, מענק כספי של 40 אלף ש"ח. מאמנת השנה אלה סמופלוב תקבל מענק של 20 אלף ש"ח, והספורטאים הצעירים נעמי כהן ויובל פרייליך יקבל מענק של חמשת אלפים שקל כל אחד. נעם גרשוני יקבל פרס כספי של 20 אלף ש"ח.

סה"כ ב-2012 חולקו 5,195,000 ש"ח כמילגות ותמריצים, מתוכם 1,064,000 ש"ח בגין הישגים בינלאומיים. עבור הישגים במשחקי לונדון  מחלק הוועד האולימפי מענקים בסך 260,000 ש"ח.המענקים, מהקרן המיוחדת בה שותפים: הוועד האולימפי בישראל,הטוטו ומנהל הספורט .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן