Skip to content

הודח אייל אפשטיין סגן הממונה על התקציבים

ח"כ נחמן שי: "הדחתו היא בגדר להרוג את השליח. במקום להיאבק בגרעון העצום של כ-40 מיליארד שקל ". ח"כ שלי יחימוביץ': שטייניץ שוב מנסה להתנער מאחריות ולמצוא אשמים אחרים בגירעון העמוק שהמדינה נקלעה אליו בעת כהונתו וכהונת נתניהו כשר על כלכלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, גל הרשקוביץ, הדיח מתפקידו את אייל אפשטיין, סגנו הבכיר לענייני מאקרו-כלכלה ותקציב. בצהריים שלח הרשקוביץ הודעה במייל לבכירי האגף, שבה כתב כי אפשטיין לא יכין את תקציב המדינה לשנה ולשנה הבאה, וכי במקומו יכין את התקציב מאיר בינג, הסגן האחראי לתקציב הביטחון. שר האוצר יובל שטיניץ עודכן על המהלך מבעוד מועד.

הרגו את השליח? אייל אפשטיין
הרגו את השליח? אייל אפשטיין

"שר האוצר הורג את השליח. הדחתו של סגן הממונה על התקציבים שכל חטאו באמירת האמת המרה, היא בגדר להרוג את השליח. במקום להיאבק בגרעון העצום של כ-40 מיליארד שקל בוחרת הממשלה לסתום את פיותיהם של עובדי מדינה נאמנים, אשר מחויבים באמירת האמת המקצועית שלהם", הגיב על ההחלטה ח"כ נחמן שי.

אפשטיין התריע על פריצת מסגרת התקציב

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', אומרת על הדחתו של המשנה לראש אגף תקציבים, אייל אפשטיין, כי שטייניץ שוב מנסה להתנער מאחריות ולמצוא אשמים אחרים בגירעון העמוק שהמדינה נקלעה אליו בעת כהונתו וכהונת נתניהו כשר על כלכלי.

"אצל שטייניץ, הנמלט מאחריות, האשם הוא פקיד מאגף תקציבים שהיה אמון על בניית המסגרת התקציבית. חמור מזה שדווקא אפשטיין המודח היה זה שהתריע בפני הדרג הפוליטי על הפריצה חסרת האחריות והבלתי מתוכננת של המסגרת התקציבית. צריך לומר באופן ברור: האחראים הם ראש הממשלה שהוביל רפורמה חסרת אחריות של הורדת מסים לאלפיון העליון ופגיעה קשה בהכנסות המדינה, ושטייניץ שהנהיג תקציב דו-שנתי שלא נוסה בשום מקום בעולם המערבי", הדגישה יחימוביץ.
לדבריה, "בכל מדינה מתוקנת שר אוצר כבר היה מזמן מסיק מסקנות ומגיש את התפטרותו בגין הכישלון המהדהד, אבל רק בממשלת נתניהו אותו שר גם רואה את עצמו מועמד טבעי לתפקיד להמשיך את המדיניות ההרסנית שהוביל בארבע השנים האחרונות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן