Skip to content

2012 – שנת שיא בהיקף הסחר ההדדי בין הולנד וישראל

הסחר ההדדי הגיע ליותר מ-5 מיליארד דולר. הייצוא מהולנד לישראל היה 2.84 מיליארד דולר, לעומת 2.76 מיליארד דולר בשנת 2011. היקף הייצוא מישראל להולנד היה 2.3 מיליארד דולר, לעומת 2.16 מיליארד דולר ב-2011
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בשנת 2012 היה שיא בהיקף הסחר ההדדי בין הולנד לבין ישראל והוא הגיע ליותר מחמישה מיליארדי דולרים. כך התברר אתמול בכנס " Make Holland Your Business" בנושאי סחר, השקעות וחדשנות, שקיימה שגרירות הולנד בישראל במגדלי עזריאלי, בהשתתפות לשכות המסחר בישראל. יותר מ-200 אנשים, ביניהם אנשי עסקים מישראל ומהולנד נכחו באירוע, שמטרתו קידום קשרי המסחר וההשקעות בין שתי המדינות.

דיוושו על אופני עץ

כניסה מרשימה לכנס ביצעו שגריר הולנד בישראל קאספר וולדקאמפ ועו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שנכנסו יחד לאולם רכובים על אופניים העשויים 100% עץ. מדובר בפיתוח הולנדי של המעצב יאן חנווך, המסמל יותר מכל את החשיבות הרבה שהולנד מקנה לאנרגיה ירוקה. באירוע חשף השגריר, כי הסחר בין הולנד וישראל הגיע בשנת 2012 לשיא של כל הזמנים ועבר את החמישה מיליארד דולר ושישראל היא יעד הייצוא ההולנדי השלישי בגודלו באירופה, אחרי גרמניה ואיטליה.

השגריר ההולנד - קספר ולדקאמפ ואוריאל לין (מקור: יח"צ)
השגריר ההולנד - קספר ולדקאמפ ואוריאל לין (מקור: יח"צ)

"אנחנו חיים בעולם תחרותי גלובלי ומאותגר בצורך להתמודד עם הבעיות הכלכליות. ישראל מהווה גורם כלכלי חשוב עבורנו. והולנד מהווה מקום טוב להתחיל עסקים באירופה", אמר קאספר ולדקאמפ, שגריר הולנד בישראל וציין, כי "ראש ממשלת הולנד מתכנן להגיע לביקור בישראל".

אוריאל לין נשיא לשכות המסחר ציין כי זו הפעם השנייה שמתקיים אירוע כזה בארץ "היחסים שלנו עם הולנד עמוקים וחזקים, אבל צריכים לדחוף אותם ולהרחיבם. כל מי שמבקר בהולנד לא מפסיק להתפעל מגילויי ההתלהבות והרצון לעבוד קשה כדי להתגבר על הקשיים", הוא הדגיש.

השער לאירופה

מרקו סמית, מסוכנות ההולנדית להשקעות חוץ, הסביר לבאי הכנס, כי בגלל מיקומה, בין צרפת, גרמניה ובריטניה, מהווה הולנד את שער הכניסה הכלכלי לאירופה. "בקשר לכך אנו מציעים תשתיות לוגיסטיקה מתקדמות ובהיותנו מדינה קטנה אנחנו חייבים לדבר בכמה שפות. כל מי שרוצה להשקיע, או להציב את עסקיו בהולנד, מתקבל בברכה. כך למשל, לפני שנה נחנך בהולנד המקום של בטר פלייס, יצרנית המכוניות החשמליות".

מקס טרופ, יועץ אסטרטגיות כלכליות, שהוא גם מתאבק ג'ודו, השווה את תרגילי האבקות לדרכי ההתנהלות העסקית. "גם בג'ודו וגם בהתנהלות העסקית חייבים להיות בתנועה ולשמור על שיווי המשקל", הוא ציין והניף, תוך כדי תנועת ריקוד, את סמית במאוזן על כתפיו. "אנחנו שתי מדינות דומות, הנאבקות כל הזמן על קיומן. ישראל מול אויביה ואנחנו מול הים. כל הפיתוחים בישראל נובעים מכך – כיפת ברזל והמכונית החשמלית", הוא ציין.

השגריר קספר ולדקאמפ מפתיע את הנוכחים (מקור: יח"צ)
השגריר קספר ולדקאמפ מפתיע את הנוכחים (מקור: יח"צ)

נתוני הסחר

לפי הנתונים שנחשפו, בשנת 2012 הסתכם הייצוא מהולנד לישראל ב-2.84 מיליארד דולר, לעומת 2.76 מיליארד דולר בשנת 2011. נתון זה מלמד שמבחינת הייצוא ההולנדי, ישראל נמצאת במקום השלישי באירופה, אחרי גרמניה ואיטליה.

היקף הייצוא מישראל להולנד הסתכם ב-2012 ב-2.3 מיליארד דולר, לעומת 2.16 מיליארד דולר ב- 2011. הולנד היא יעד הייצוא הישראלי השני בגודלו באירופה, אחרי הממלכה המאוחדת.

ענפי הייצוא העיקריים של הולנד לישראל הם בעיקר מיכון, דלקים, שמנים, מינרלים ומוצרים כימיים. הולנד מייבאת מישראל בעיקר מיכון, דלקים מינרלים וסחורות שונות.

הולנד הכלכלה השישית בגודלה באירופה

הולנד היא הכלכלה השישית בגודלה באיחוד האירופי ואחוז האבטלה שלה הוא מהנמוכים באירופה (פחות מ- 5 אחוז). בזכות המיקום המרכזי שלה והנמל הגדול ביותר באירופה (רוטרדם), הולנד נחשבת לגורם מרכזי בכלכלת האיחוד ול"שער לאירופה" עבור מדינות העולם.

השגריר קספר ואלדקמפ מציג את הנתונים (מקור: יח"צ)
השגריר קספר ואלדקמפ מציג את הנתונים (מקור: יח"צ)

משלחות כלכליות

בשנת 2012 ביקרו בישראל לא פחות מחמש משלחות כלכליות מהמגזר העסקי ההולנדי ובראשן שר האוצר ההולנדי מקסים פרהכן, במטרה לחזק את שיתופי הפעולה המסחריים וההשקעות ההדדיות. במקביל יצאו גם שתי משלחות כלכליות מישראל להולנד. בין המדינות קיימת שותפות אסטרטגית בתחום המחקר והפיתוח, ההיי-טק, היזמות והחדשנות. אפשרויות ההשקעה בהולנד רחבות, וכוללות בין השאר את המגזר החקלאי המתקדם, מוצרים כימיים, אנרגיה, היי-טק, תעשיית המים ותשתיות.

"שנת 2012 הייתה שנת שיא בסחר בין הולנד וישראל. ישראל היא שותפת סחר בכירה של הולנד ואנו גאים להיות היצואנית השלישית בגודלה לישראל מבין מדינת האיחוד האירופי. אנו נעבוד קשה כדי שבשנת 2013 נראה גידול נוסף בסחר ההדדי, בחדשנות ובהשקעות בין שתי המדינות", ציין קאספר ולדקאמפ, שגריר הולנד בישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן